کد خبر : 15072 / /
/

امکان کلاهبرداری با رمز پویا وجود دارد؟

پس از مشکل مردم برای دریافت پیامک رمز دوم پویا، برخی از کاربران از کلاهبرداری با این رمز می‌گویند؛ اما بانک مرکزی این موضوع را تکذیب کرد و به دارندگان حساب گفت که اطلاعات پیامکی را بررسی کنند.

امکان کلاهبرداری با رمز پویا وجود دارد؟

در روزهای اخیر موضوع رمز دوم یا رمز پویا حواشی به همراه داشت. در این خصوص کاربران شبکه‌های اجتماعی معترض بودند که چرا رمز دوم برای موبایلشان ارسال نمی‌شود. همراه اول اما اعلام کرد که مشکل از سوی این اپراتور تلفن همراه بوده است.

موضوع دیگری که استفاده کنندگان از رمز دوم را درگیر کرده، موضوع کلاهبرداری اینترنتی از این طریق است. کاربران می‌گویند که با رمز دوم از آنها کلاهبرداری شده یا این رمزها از شماره‌های ناآشنا ارسال می‌شود.

برخی از کاربران از بانک مرکزی می‌خواهند که سیاست رمز دوم پویا را متوقف کند، چرا که موجب کلاهبرداری اینترنتی می‌شود.

بانک مرکزی اما در اطلاعیه این موضوع را رد و اعلام کرد: پیرو انتشار شایعاتی در خصوص هک شدن رمز دوم پویا در شبکه های اجتماعی، بانک مرکزی ضمن رد این ادعا تاکید کرد، ضریب امنیت رمز دوم پویا، با آگاهی هموطنان ارتقا می یابد.

براساس این اطلاعیه، با وجود این نوع رمز برای خرید‌های اینترنتی احتمال سوءاستفاده کاهش می‌یابد ولی هیچ‌کدام از این اقدامات احتمال سوءاستفاده متخلفان را به طور مطلق از بین نمی‌برد.

هشدار به دارندگان رمز دوم پویا

بانک مرکزی می‌گوید در مواردی که از این طریق کلاهبرداری انجام شده، سوءاستفاده‌ شوندگان، کنترل کامل گوشی تلفن همراه خود را در اختیار مجرمان قرار داده‌اند.

بانک مرکزی به دارندگان حساب هشدار داده است که به متن ارسالی پیام کوتاه از جمله کنترل دقیق مبلغ و عنوان پذیرنده در پیام ارسالی از سوی بانک توجه کنند.

اظهارات مردم درباره سو استفاده از رمز دوم پویا را در ادامه می‌خوانید:

به طرز عجیبی رمز دوم بانک تجارتم از یه شماره دیگه داره میاد که خیلییی شبیه شماره اصلیه ولی فرق داره. محتوای پیام‌ها هم فرق داره و باتأخیر میاد. کلا قضیه مشکوکه و فعلا خرید کنسله.»

حالا که گفتین «رمز دوم هم هک میشه» میشه این طرح رو جمعش کنید و همون رمز دوم ثابت رو برگردونین؟»

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.