کد خبر : 12901 / /
/

تلکه مردم با خودرو میلیاردی/زن مشهدی مردان را فریب می‌داد

زن و مرد جوان با ترفند انتشار آگهی جعلی در سایت‌های واسطه‌گر دست به کلاهبرداری سریالی می‌زدند.

تلکه مردم با خودرو میلیاردی/زن مشهدی مردان را فریب می‌داد

خوش قیمت بود و ظاهرش هم بسیار تمیز. مرد جوان دلش نمی‌خواست این موقعیت خوب از دستش برود. فروشنده نیز مرغش یک پا داشت و می‌گفت نمی‌تواند تا فردا صبح صبر کند و اگر مرد جوان مشتری واقعی است باید ۵۰ میلیون ریال به عنوان بیعانه به او بدهد. مرد جوان پس از مشورت با همسرش به این نتیجه رسید که مبلغ بیعانه را بپردازد از همین رو فروشنده دستگاه کارت خوانش را در اختیار آن‌ها قرار داد و بعد هم تراکنش خریدار با موفقیت انجام شد.

فروشنده که زنی جوان بود به خریدار خودرو لوکس و میلیاردی خود گفت فردا تماس می‌گیرد و قرار و مدار کار‌های اداری را با او می‌گذارد. همه چیز، اما با طلوع خورشید رنگی دیگر به خود گرفت و مرد جوان زمانی فهمید از زن فروشنده رکب خورده که دیگر دیر شده بود.

انتشار آگهی تقلبی در دیوار

مال باخته که تا روز گذشته خریدار یک خودرو لوکس میلیاردی بود برای خودش، حالا طعمه کلاهبرداری یک زن قرار گرفته بود از همین رو پس از اینکه متوجه شد فروشنده تلفن همراهش را خاموش کرده و نشانی اعلام شده غیر واقعی است به دادسرا رفت و علیه این زن شکایت کرد.

شاکی پس از طرح شکایت علیه فردی که هیچ نشانی از او نداشت، با در دست داشتن مرجوعه قضایی راهی پلیس فتای رشتخوار شد. مرد جوان پس از طرح موضوع به کارشناس پلیس فتای این مرکز فرماندهی معرفی و تحقیقات برای شناسایی عامل این کلاهبرداری آغاز شد.

شاکی این پرونده در اظهاراتش به پلیس گفت: آگهی فروش ویژه یک دستگاه خودرو شاسی بلند (سانتافه) را در سایت دیوار مشاهده کردم و با فروشنده تماس گرفتم. قیمت خودرو کمتر از فی بازار بود و فروشنده که زنی جوان بود مدعی شد به پولش نیاز دارد. با او قرار گذاشتم و با همسرم در محل حاضر شدم.

وی گفت: با توجه به اینکه مبالغی کسر داشتم و فردای آن روز به دستم می‌رسید زن جوان قبول نکرد که خودرو را در اختیارم قرار دهد و از سویی، چون نمی‌خواستم این موقعیت را از دست بدهم، طبق درخواست فروشنده مبلغ پنج میلیون تومان به عنوان بیعانه به او دادم. مبلغ بیعانه را هم به وسیله یک دستگاه کارت خوانی که زن جوان همراهش داشت پرداخت کردم.

شاکی این پرونده گفت: فردای آن روز چند مرتبه با گوشی تلفن همراه فروشنده تماس گرفتم، اما او پاسخگو نبود و بعد هم تلفنش از دسترس خارج شد. هیچ گاه فکر نمی‌کردم شخصی با یک خودرو گران قیمت، کلاهبردار از آب دربیاید.

در حالی پیگیری‌های پرونده ادامه داشت که چند گزارش مشابه دیگر نیز به مرکز فرماندهی پلیس فتای خراسان رضوی اعلام شد. پرونده‌هایی که مال باختگانش همچون مرد جوان طعمه کلاهبرداری با ترفند فروش خودرو گران قیمت، شده بودند.

با توجه به اهمیت و حساسیت پرونده تحقیقات به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتای مرکز استان خراسان رضوی قرار گرفت و طولی نکشید که مأموران با توجه به سرنخ‌هایی که از متهم به دست آورده بودند، رد او را زدند.

مأموران سرانجام با هماهنگی مقام قضایی متهم که زنی جوان بود را در مخفیگاهش در اطراف رشتخوار شناسایی و دستگیر کردند.

جلب همدست زن کلاهبردار

سرهنگ جواد جهانشیری رئیس پلیس فتای خراسان رضوی در تشریح دیگر ابعاد این پرونده گفت: در این عملیات مأموران ما ضمن دستگیری زن جوان همدست او را که یک مرد جوان بود، دستگیر کردند.

به گفته وی دو متهم ابتدا حاضر به همکاری با مأموران نبودند و حقیقت ماجرا را انکار می‌کردند، اما هر دو پس از رویارویی با مستندات و شواهد موجود بزه خود را پذیرفته و به جرم خود اقرار کردند.

تلکه مردم با خودرو میلیاردی

وی گفت: متهمان معترف شدند که با همکاری یکدیگر تصاویر خودرو شاسی بلند را زیر قیمت بازار در سایت‌های واسطه گر منتشر کرده و پس از به دام انداختن طعمه خود برای اینکه ردی از خود باقی نگذاشته باشند مبلغ بیعانه را به وسیله کارت خوان سیار اجاره‌ای که متعلق به دوستشان بوده، نقد می‌کردند. متهمان پس از دریافت مبلغ بیعانه تلفن همراه خود را خاموش و پاسخ مال باختگان را نمی‌دادند.

رئیس پلیس فتای خراسان رضوی گفت: احتمال افزایش کلاهبرداری این زن و مرد کلاهبردار متصور است و از همین رو هر دو برای سیر مراحل قانونی و تحقیقات بیشتر در اختیار مقام قضایی قرار گرفتند./باشگاه خبرنگاران

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.