کد خبر : 14990 / /
/

عیدی بازنشستگان/عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی

خبر مخصوص بازنشسته ها/ مبلغ عیدی بازنشستگان

بازرس کانون بازنشستگان کارگری تهران از تاخیر در تعیین میزان عیدی بازنشستگان انتقاد کرد.

خبر مخصوص بازنشسته ها/ مبلغ عیدی بازنشستگان

عیدی بازنشستگان بهمن ماه واریز می‌شود.عیدی بازنشستگان به افراد واجد شرایط تعلق می‌گیرد.عیدی بازنشستگان در سال جدید تغییر می‌کند. عیدی بازنشستگان را دولت اعلام می‌کند و طبق سنوات گذشته، مبلغ آن به اندازه‌ی عیدی کارمندان دولت است. آخرین خبرهای مربوط به عیدی بازنشستگان را در سایت خبرآزاد بخوانید.

بازرس کانون بازنشستگان کارگری تهران از تاخیر در تعیین میزان عیدی بازنشستگان انتقاد کرد.

بازرس کانون بازنشستگان کارگری تهران  گفت: چند میلیون بازنشسته کارگری کشور در انتظار تصویب عیدی پایان سال و پرداخت آن هستند؛ در تماس‌های مکرر کانون با سازمان تامین اجتماعی گفته می‌شود تا هیات دولت تصویب نکند، سازمان تامین اجتماعی نمی‌تواند عیدی را واریز کند و مبلغ آن نیز هنوز مشخص نیست؛ این در حالیست که هر سال در بهمن ماه، عیدی بازنشستگان واریز می‌شود.

او ادامه می‌دهد: انتظار داریم هیات وزیران، مبلغ مناسبی را برای عیدی بازنشستگان تصویب کند و پرداخت‌های ناچیز سال‌های گذشته جبران شود. بازنشستگان کارگری انتظار دارند مبلغ عیدی بیشتر از هر سال و به عیدی دریافتی شاغلان نزدیک باشد./اقتصادآنلاین

توضیحات مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی درباره عیدی بازنشستگان

سالاری مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: میزان عیدی مستمری‌بگیران براساس مصوبه هیات وزیران یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تعیین شده است.

وی افزود: درخصوص پرونده‌های مستمری برقرارشده جدید و یا پرونده‌های مستمری که به هر علت در طول سال‌جاری مجدداً فعال شده‌اند، میزان عیدی پرداختی متناسب با ماه‌های دریافت مستمری در سال‌جاری بوده و کسری ماه به صورت یک ماه کامل محاسبه شده است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: مبلغ عیدی مشمولین بند ۹۱ قانون بودجه سال ۱۳۹۰ کل کشور، بند ۶۶ قانون بودجه سال ۱۳۹۱ کل کشور و قانون تعیین تکلیف تامین‌اجتماعی اشخاصی که ده سال و کمتر حق بیمه پرداخت نموده‌اند، به نسبت سنوات پرداخت حق بیمه آنان خواهد بود.

نکته قابل توجه این است که آیا دولت هنگام تعیین رقم عیدی به تورم توجهی داشته است یا خیر؟ این رقم به تصویب رسیده نشان می‌دهد دولت بدون در نظر گرفتن تورم و قیمت اقلام اساسی رقم عیدی بازنشستگان تعیین کرده است و بازنشستگان هم حیرانند با این رقم چگونه عید امسال را پشت سر گذارند.

عیدی بازنشستگان

زمان پرداخت عیدی بازنشستگان 

علی خدامی مدیرکل امور مالی صندوق بازنشستگی کشوری اظهار کرد: با هماهنگی‌های به‌عمل‌آمده با خزانه‌داری کل کشور و سایر مراجع ذیربط مقرر شد برای آن دسته از بازنشستگان و وظیفه‌بگیرانی که بخشی از عیدی آن‌ها واریز شده یا هیچ وجهی برای عیدی دریافت نکرده‌اند، عیدی این عزیزان طی دو روز آینده به طور کامل پرداخت شود.

وی افزود: افراد دارای دو دفترکل و عزیزانی که روزشمار بازنشستگی آن‌ها کمتر از یکسال بوده و در نتیجه عیدی کامل برای آن‌ها محاسبه نشده، جزء گروه‌های مورد اشاره بوده‌اند.

خدامی گفت: عیدی بازنشستگان و وظیفه‌بگیران کشوری طبق مصوبه دولت، به مبلغ یک و نیم میلیون تومان شامگاه چهارشنبه ۲۹بهمن‌ماه پرداخت شد.

مدیرکل امور مالی صندوق بازنشستگی کشوری از واریز عیدی بازنشستگان این صندوق در روز چهارشنبه، ۲۹ بهمن ماه خبر داد.

علی خدامی با اعلام این خبر افزود: مبلغ عیدی بازنشستگان طبق اعلام دولت یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

اگر این طرح نهایی شده و به تصویب برسد، در سال آینده بازنشستگان کارگری به اندازه کارگران شاغل عیدی می‌گیرند؛ درحال‌حاضر، عیدی بازنشستگان کارگری، «کارمندی» است؛ این در حالیست که عیدی کارگران شاغل، حداقل دو پایه حقوق کارگری است.

امسال، بازنشستگان کارگری از دریافت عیدی ناچیز کارمندی، انتقادات بسیار داشتند و اعلام نمودند یا عیدی ما را کارگری کنید یا حقوق و مزایای ما را کارمندی بپردازید.

عیدی بازنشستگان
طرح پرداخت عیدی بازنشستگان

طرح پرداخت عیدی کارگری به بازنشستگان یا طرح ماده واحده همسان‌سازی عیدی و پاداش بازنشستگان تامین اجتماعی با کارگران شاغل مشمول قانون کار، توسط کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان خراسان رضوی به نمایندگان مجلس ارائه شده است واز قرار، اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس، قول پیگیری آن را داده‌اند.

اگر این طرح نهایی شده و به تصویب برسد، در سال آینده بازنشستگان کارگری به اندازه کارگران شاغل عیدی می‌گیرند؛ درحال‌حاضر، عیدی بازنشستگان کارگری، «کارمندی» است؛ این در حالیست که عیدی کارگران شاغل، حداقل دو پایه حقوق کارگری است.

در امسال، بازنشستگان کارگری از دریافت عیدی ناچیز کارمندی، انتقادات بسیار داشتند و اعلام نمودند یا عیدی ما را کارگری کنید یا حقوق و مزایای ما را کارمندی بپردازید.

در امسال، به بازنشستگان تامین اجتماعی، یک میلیون و پانصد هزار تومان به عنوان عیدی پرداخت شده است.

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.