کد خبر : 14720 / /
/

سردرگمی بازار طلا بین گرانی و ارزانی

قیمت طلا و سکه طی معاملات روز شنبه کاهشی شد و مجددا روز گذشته به مدار صعودی بازگشت اما طی معاملات امروز مجددا وارد فاز نزولی شد.

سردرگمی بازار  طلا بین گرانی و ارزانی

قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی تحت تاثیر فشارهای تورمی ناشی از صعود قیمت‌های نفت، به بالاترین حد در بیش از یک هفته اخیر صعود کرد.

بر اساس گزارش ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد افزایش، به ۱۸۱۰ دلار و ۲۶ سنت رسید در حالی که ابتدای معاملات تا سطح ۱۸۱۴ دلار و ۹۱ سنت هم پیش رفته بود.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۲ درصد افزایش، به ۱۸۱۰ دلار و ۹۰ سنت رسید.

استفن اینس، از شرکت مدیریت دارایی SPI گفت: بزرگترین بخش تورم در حال حاضر قیمت نفت است و صرفنظر از این که نرخهای بهره چه میزان افزایش پیدا می کند، یک مشکل به شمار می رود. طلا اندکی وضعیت دفاعی پیدا کرده و پی برده که ممکن است در وضعیت ابرتورمی قرار بگیریم.

قیمتهای نفت روز دوشنبه افزایش یافت و نفت برنت به بالاترین حد از اکتبر سال ۲۰۱۴ رسید.

پس از این که آمار اشتغال قوی آمریکا نگرانیها نسبت به وضعیت اقتصاد جهانی را تخفیف داد و صعود بازده اوراق خزانه ۱۰ ساله به بالاترین حد از دسامبر سال ۲۰۱۹ را در پی داشت، بازارهای سهام آسیا نزول کردند.

آمار تورم ژانویه آمریکا قرار است روز پنج شنبه منتشر شود و نرخ بالا می تواند به برنامه های بانک مرکزی آمریکا برای افزایش نرخهای بهره سرعت ببخشد؛ به خصوص پس از انتشار گزارش اشتغال بخش غیرکشاورزی که نشان داد اقتصاد آمریکا در ژانویه ۴۶۷ هزار شغل جدید ایجاد کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، اگر چه طلا پناهگاه امن دارایی در برابر تورم به شمار می رود اما افزایش نرخها هزینه نگهداری این فلز که دارایی بدون بازدهی است را کمتر می کند. ادامه نگرانیها نسبت به تهاجم احتمالی روسیه به اوکراین هم از تقاضا برای طلا به عنوان دارایی امن حمایت کرده است.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۱.۲ درصد افزایش، به ۲۲ دلار و ۷۵ سنت رسید. بهای هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ثابت بود و در ۱۰۲۴ دلار و ۴۴ سنت ایستاد. بهای هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۷ درصد افزایش، به ۲۳۰۰ دلار و چهار سنت رسید.

قیمت دلار در بازار امروز

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز ۱۸ بهمن تا ساعت ۱۹، به رقم ۲۶ هزار و ۴۴۰ تومان‌ رسید.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌‌‌ها بانک‌ها امروز قیمت دلار را برای فروش ۲۴ هزار و ۶۲۶ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۲۴ هزار و ۳۸۱ تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار امروز

قیمت یورو در بانک مرکزی ۴۸۱۰ تومان تعیین شد. امروز قیمت فروش یورو در صرافی‌‌‌ها بانک‌ها، ۲۸ هزار و ۸۴۳ تومان اعلام شد. قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۲۸ هزار و ۵۵۶ تومان است.

قیمت طلا و سکه در بازار امروز

طبق نرخ‌‌‌ها اعلامی اتحادیه طلا و سکه تا ساعت ۱۹، قیمت سکه تمام طرح جدید ۱۱ میلیون و ۷۳۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح قدیم ۱۱ میلیون ۶۰۰ هزار تومان است.

در بازار امروز قیمت طلا برای هر گرم طلا ۱۸ عیار، یک میلیون و ۱۷۸ هزار ۹۵۰ تومان اعلام شد.

نیم‌سکه، شش میلیون و ۶۵۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود. قیمت ربع‌ سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب سه میلیون و ۶۸۰ هزار تومان و دو میلیون و ۲۸۰ هزار تومان است.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.