کد خبر : 14197 / /
/

نرخ دلار و یورو امروز ۱۴۰۰/۱۱/۹/طلا و سکه ارزان شدند؟

قیمت طلا و سکه امروز ۹ بهمن ۱۴۰۰ اعلام شد و تنها طلا ۱۸ عیار، سکه امامی و سکه تمام بهار ازادی با کاهش قیمت همراه شدند.

نرخ دلار و یورو امروز ۱۴۰۰/۱۱/۹/طلا و سکه ارزان شدند؟

عزم بانک مرکزی آمریکا برای افزایش نرخ‌های بهره در آینده نزدیک، فروشندگان طلا را فعال کرد و خریداران را به حاشیه بازار کشاند و بزرگترین ریزش قیمت این فلز ارزشمند از اواسط نوامبر را رقم زد.

 بدبینی در میان تحلیلگران وال استریت با سقوط حدود سه درصدی قیمت طلا از زمان اعلام نتیجه نشست سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا در روز چهارشنبه و سیگنال مقامات بانکی برای افزایش نرخهای بهره در مارس، شدت گرفت. جروم پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا زمینه را برای تحکیم سیاست پولی به منظور مهار تورم مهیا کرد. پاول گفت: فضا برای افزایش نرخ‌های بهره بدون به خطر انداختن بازار کار وجود دارد. بازار کار از نظر سطح مشاغل جدید و دستمزدها در رکورد تاریخی مثبتی قرار دارد.

پس از این اظهارات بازارها روی پنج دور افزایش نرخ‌های بهره در سال میلادی جاری حساب کردند و در نتیجه قیمت طلا کاهش یافت. با این حال بعضی از تحلیلگران می‌گویند بازارها و بانک مرکزی آمریکا بسیار تهاجمی بوده‌اند.

فیلیپ استرایبل، استراتژیست ارشد بازار در شرکت بلو لاین فیوچرز اظهار کرد: قیمت طلا ممکن است پایینتر برود اما من همچنان طلا خریداری می‌کنم زیرا بانک مرکزی آمریکا سیاست پولی را بیش از حد تحکیم کرده و در نهایت ناچار می شود عقب نشینی کند.

بهای هر اونس طلا در معاملات روز جمعه بازار آتی آمریکا هشت دلار و ۴۰ سنت معادل ۰.۵ درصد کاهش یافت و در ۱۷۷۸ دلار و ۸۰ سنت بسته شد. طلا طی دو روز گذشته حدود ۶۰ دلار کاهش قیمت داشت و با بیش از دو درصد کاهش هفتگی روبرو شد و در واقع رشد قیمتی که در دو هفته پیش از آن داشت را از دست داد.

در نظرسنجی هفته جاری کیتکونیوز از تحلیلگران وال استریت، ۱۴ نفر شرکت کردند که از میان آنها چهار نفر معادل ۲۹ درصد به افزایش قیمت طلا و هفت نفر معادل ۵۰ درصد به کاهش قیمت طلا در هفته جاری رای دادند و سه نفر معادل ۲۱ درصد نظر خنثی نداشتند.

در این بین، ۴۹۵ نفر در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز از سرمایه گذاران خُرد شرکت کردند که از میان آنها ۲۷۰ نفر معادل ۵۵ درصد به افزایش قیمت طلا و ۱۵۸ نفر معادل ۳۲ درصد به کاهش قیمت طلا رای دادند در حالی که ۶۷ نفر معادل ۱۴ درصد نظری نداشتند.

اگر چه سرمایه‌گذاران خُرد به افزایش قیمت طلا خوش بین ماندند اما شمار شرکت کنندگان در نظرسنجی هفته جاری به پایینترین میزان از سپتامبر رسید.

به گفته بعضی از تحلیلگران، فضا برای این که قیمت طلا در کوتاه مدت پایینتر رود، وجود دارد و هدف جدید این فلز ارزشمند ۱۷۵۰ دلار است. با این حال تحلیلگران دیگر می گویند طلا بیش از حد کاهش قیمت داشته و در آینده نزدیک بهبود پیدا می کند.

آدریان دی، رئیس شرکت مدیریت دارایی آدریان دی به کیتکونیوز گفت: درباره قیمت طلا در کوتاه مدت نظر خنثی دارد اما انتظار دارد قیمت این فلز ارزشمند نهایتا بهبود پیدا کند.

کالین سیژینسکی، استراتژیست ارشد بازار در شرکت مدیریت سرمایه SIA اظهار کرد: قیمت طلا ممکن است در کوتاه مدت در روند نزولی بماند زیرا اگر گزارش اشتغال غیرکشاورزی آمریکا که جمعه هفته جاری منتشر می شود، تورم دستمزد بیشتری نشان دهد ممکن است بانک مرکزی آمریکا را برای حفظ موضع فعلی خود مصمم‌تر کند.

قیمت دلار در بازار امروز

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز ۹ بهمن تا ساعت ۱۹، به رقم ۲۷ هزار و ۹۷۵ تومان‌ رسید.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌‌های بانک‌ها امروز قیمت دلار را برای فروش ۲۵ هزار و ۸۳ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۲۴ هزار و ۸۳۳ تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار امروز

قیمت یورو در بانک مرکزی ۴۶۸۶ تومان تعیین شد. بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌‌های بانک‌ها، ۲۸ هزار و ۲۴۱ تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۲۷ هزار و ۹۶۰ تومان است.

قیمت طلا و سکه در بازار امروز

طبق نرخ‌‌های اعلامی اتحادیه طلا و سکه تا ساعت ۱۹، قیمت سکه تمام طرح جدید ۱۲ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح قدیم ۱۲ میلیون ۱۰۰ هزار تومان است.

در بازار امروز قیمت طلا برای هر گرم طلا ۱۸ عیار، یک میلیون و ۲۴۲ هزار ۶۶۵ تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، شش میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌ سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب سه میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و دو میلیون و ۳۴۰ هزار تومان است./ تجارت نیوز

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.