کد خبر : 14509 / /
/

خبر خوش برای این سهام داران/ارزش سهام عدالت زیاد شد

شاخص کل بورس در پایان هفته دوم بهمن، با ۵٫۴ درصد رشد در سطح یک میلیون و ۳۰۱ هزار واحدی به کار خود خاتمه دارد. با توجه به روند صعودی بورس، ارزش سهام عدالت هم افزایش یافت.

خبر خوش برای این سهام داران/ارزش سهام عدالت زیاد شد

در پایان هفته دوم بهمن ماه برخلاف هفته گذشته سهام عدالت با روند صعودی مواجه شد. همچنین شاخص کل بورس با ۵٫۴ درصد رشد در سطح یک میلیون و ۳۰۱ هزار واحدی به کار خود خاتمه دارد.

ارزش سبد ۵۳۲ هزار تومانی در پایان این هفته به ۱۲ میلیون و ۶۷ هزار تومان رسید. این در حالی بود که ارزش این سبد در هفته گذشته ۱۱ میلیون و ۱۸۷ هزار تومان به ثبت رسیده بود.

ارزش سبد یک میلیونی نیز در پایان این هفته یعنی ۱۳ بهمن ماه به ۲۲ میلیون و ۷۳۲ هزار تومان رسید. ارزش این سبد در هفته گذشته برابر ۲۱ میلیون و ۷۷ هزار تومان بود.

همچنین ارزش سبد ۴۹۲ هزار تومانی طی روز چهارشنبه و آخرین روز معاملاتی این هفته، به ۱۱ میلیون و ۱۷۸ تومان رسید. این ازرش در هفته قبل معادل ۱۰ میلیون و ۳۷۳ تومان بود.

ارزش ۶۰ درصد قابل فروش سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت نیز ۷ میلیون و ۲۴۰هزار تومان است.

سود سهام عدالت را چه کسی تعیین می‌کند؟

آنطور که رئیس سازمان خصوصی سازی می‌گوید کل سود سهام عدالت سه برابر شده است، بنابراین مبلغ سود دریافتی سهامداران نیز باید سه برابر شود.

اما قربان‌زاده در روزهای گذشته گفته است که احتمالا تا پایان سال رقمی حدود ۶۰۰ هزار تومان به حساب هر سهامدار پرداخت شود.

در اظهارات قربان‌زاده دو گزاره ضد و نقیض وجود دارد. اول این که پس از آزادسازی سهام عدالت از خرداد سال قبل، دیگر این سهام در اختیار سازمان خصوصی‌سازی نیست. در واقع سازمان خصوصی‌سازی نمی‌تواند از شرکت‌ها درخواست کند که سود خود را به سازمان بدهند تا سازمان به حساب سهامداران واریز کند.

در سال گذشته برای دارندگان سهام یک میلیون تومانی مبلغ ۳۷۰ هزار تومان سود واریز شد، البته این مبلغ ۹۰ درصد کل سود بود و ۱۰۰ درصد آن حدود ۴۱۱ هزار تومان برآورد می‌شود.

اگر میزان سود واریزی را همان ۳۷۰ هزار تومان فرض کنیم، با سه برابر شدن جمع کل سود، کسی که سهام عدالت یک میلیون تومانی دارد باید امسال یک میلیون و ۱۱۰ هزار تومان سود دریافت کند. همچنین فردی که برگه سهام ۵۳۲ هزار تومانی دارد باید در امسال مبلغ ۶۰۰ هزار تومان سود بگیرد.

در واقع رئیس سازمان خصوصی سازی میزان افزایش کل سود را سه برابر اعلام کرد اما میزان سود واریزی را کمتر از دو برابر افزایش داد.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.