کد خبر : 14487 / /
/

یک یافته وحشتناک؛ هر روز به سرطان مبتلا می‌شویم!

استاد جراحی عمومی و سرطان دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: ما انسانها هر روز به سرطان مبتلا می‌شویم اما بدنمان آن را دفع می‌کند؛ چراکه سرطان چیزی نیست جز اینکه سلولی که باید بمیرد نمی‌میرد؛ یعنی روی هم تلمبار می‌شود.

یک یافته وحشتناک؛ هر روز به سرطان مبتلا می‌شویم!

ناهید نفیسی، فلوشیب فوق تخصصی آنکوپلاستی پستان، استاد دانشگاه علوم پزشکی ایراندر بخشی از گفتگو با خبرگزاری فارس گفت: ما انسان‌ها هر روز به سرطان مبتلا می‌شویم، اما بدنمان آن را دفع می‌کند؛ چراکه سرطان چیزی نیست جز اینکه سلولی که باید بمیرد نمی‌میرد؛ یعنی روی هم تلمبار می‌شود؛ بنابراین اگر بدن ما این سلول‌ها را کُشت ما نمی‌فهیم و فرد سرطان گرفته و از بین رفته است. اگر بدن ما نتوانست مقابله کند این رشد فزاینده و غلط ادامه پیدا می‌کند و هجمه‌ای از سلول‌ها را ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: حالا ممکن است این در مری باشد که خود را با عدم توانایی قورت دادن غذا نشان می‌دهد؛ در معده با خون ریزی و درد معده، در روده بزرگ خود را با خون ریزی روده بزرگ نشان می‌دهد. در پروستات در مردان با وجود اینکه فرد نمی‌تواند ادرار کند، ادرار تجمع پیدا می‌کند و بررسی که انجام می‌شود مشاهده می‌کنیم دهانه خروجی مثانه که غده پروستات است تنگی داده و پس از بررسی مشخص می‌شود سرطان پروستات است. اگر در پوست باشد خال و لکی که غیر عادی تغییر رنگ داده  را نشان می‌دهد. در پستان نیز با خون ریزی نوک پستان یا توده، فرورفتن پوست پستان یا ایجاد زخم روی سینه نشان داده می‌شود؛ بنابراین هر جا این رشد بی رویه باشد، سرطان اتفاق می‌افتد.

معاون آموزشی و پژوهشی بیمارستان حضرت رسول (ص) با بیان این نکته که بسیاری دانشمندان معتقد هستند اگر انسان ۲۰۰ سال زنده بود و بیماری‌هایی مانند قلبی، از بین رفتن کلیه و... اتفاق نمی‌افتاد و قرار بود ما ۲۰۰ سال زنده می‌ماندیم قطعا با سرطان بود که از بین می‌رفتیم گفت:  استرس، آلودگی هوا، غذا و استفاده از مایکروویو و گذاشتن غذا با ظروف پلاستیکی در آن در ابتلا به سرطان موثر است؛ اینکه اینترنت گوشی ما روشن و کنارمان باشد موثر است؛ اینکه شب اینترنت خانه را قطع نکنیم یا در اتاقی که هستیم گوشی‌ها به اینترنت وصل باشد تاثیر دارد./میزان

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.