کد خبر : 14354 / /
/

خبر خوش برای دارندگان سهام عدالت/زمان واریز سود سهام عدالت

بررسی‌ها نشان می‌دهد دارندگان سهام عدالت یک میلیون تومانی بابت سود شرکت‌ها در سال ۱۳۹۹ حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان دریافت می‌کنند.

خبر خوش برای دارندگان سهام عدالت/زمان واریز سود سهام عدالت

به نقل از تسنیم، بر اساس محاسبات انجام شده و اعلام رئیس سازمان خصوصی‌سازی، احتمالا تا پایان سال حدود ۶۰۰ هزار تومان به حساب هر سهامدار (دارندگان برگ سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی) پرداخت شود، همچنین دارندگان سهام عدالت ۱ میلیون تومانی حدود یک میلیون و  ۲۰۰ هزار تومان به عنوان سود سال ۱۳۹۹ دریافت خواهند کرد.

گفتنی است، سود سال ۹۹ سهام عدالت شرکت‌های غیر بورسی حدود ۲۸۰۰ میلیارد تومان و سود شرکت‌های بورسی رقمی حدود ۲۹ هزارو ۲۰۰ میلیارد تومان است.  جمع سود ۲ شرکت بورسی و غیربورسی عددی معادل حدود ۳۱ هزار میلیارد تومان است که این رقم باید میان ۴۹ میلیون سهامدار توزیع شود و بر این اساس تا پایان سال به هر سهامدار  احتمالا رقمی حدود ۶۰۰ هزار  تومان پرداخت می‌شود.

لازم به ذکر است، سود سهام عدالت در سال ۹۸ برای سهام عدالت یک میلیون تومانی حدود ۴۰۰ هزار تومان و سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی ۲۰۰ هزار تومان بود.

سود سهام عدالت در سال ۹۵ برای دارندگان سهام عدالت یک میلیونی ۱۵۰ هزار تومان بود که این مبلغ در سال ۹۶ به حدود ۱۷۵ هزار تومان و در سال ۹۷ به ۲۰۵ هزار تومان رسید. در سال  ۹۸ اما با رشد قابل توجهی به ۴۰۰ هزار تومان رسید برای سال ۹۹ نیز رقم به ۶۰۰ هزار تومان رسیده است که با توجه به این مطلب که سود عملکرد سالیانه شرکت های سرمایه پذیر باید حداکثر یک سال بعد از پایان سال مالی به حسابشان واریز شود این سود ۶۰۰ هزار تومانی تا پایان ۱۴۰۰ باید برای سهامداران واریز شود..

این نکته نیز باید تاکید شود که رقم ۶۰۰ هزار تومان بر اساس یک برآورد اولیه بوده و جزدیات کامل توزیع سود سهام عدالت در جلسه روز چهارشنبه شورای عالی بورس مشخص خواهد شد.

گفتنی است، جمع سود سال نود و هشت که سال گذشته به حساب سهامداران پرداخت شد حدود ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بود که امسال این عدد به بیش از ۳۱ هزار میلیارد تومان رسیده است.

نکته: جمع سود شرکت‌های بورسی و غیر بورسی نسبت به سال ۹۸ به حدود سه برابر افزایش پیدا کرده است.

سود سال ۹۸ به طور کامل پرداخت شد؟

عملکرد سالیانه شرکت‌های سرمایه‌پذیر باید حداکثر یکسال بعد از پایان سال مالی به حسابشان واریز شود سال گذشته سوده عملکرد سال ۹۸ قرار بود تا پایان اسفند ۹۹ واریز شود که متاسفانه به دلیل ناهماهنگی وزارت اقتصاد ۵۰ درصد از سود واریز شده و ۵۰ درصدی که قرار بود بعد از عید واریز شود در تیرماه به میزان ۴۰ درصد واریز شد حتی برخی از شرکت‌ها مانند مخابرات از واریز سود سهامداران عدالت خودداری کردند که به گفته مقامات بورس پرونده این شرکت از طریق قضایی پیگیری می شود.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.