کد خبر : 14084 / /
/

عیدی بازنشستگان/عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی

خبر مهم درباره زمان پرداخت عیدی بازنشستگان

مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی گفت: تلاش می‌کنیم که عیدی بازنشستگان در موعد مقرر پرداخت شود، هر چند مبلغ آن هنوز اعلام نشده است.

خبر مهم درباره زمان پرداخت عیدی بازنشستگان
عیدی بازنشستگان بهمن ماه واریز می‌شود.عیدی بازنشستگان به افراد واجد شرایط تعلق می‌گیرد.عیدی بازنشستگان در سال جدید تغییر می‌کند. عیدی بازنشستگان را دولت اعلام می‌کند و طبق سنوات گذشته، مبلغ آن به اندازه‌ی عیدی کارمندان دولت است. آخرین خبرهای مربوط به عیدی بازنشستگان را در سایت خبرآزاد بخوانید
 
مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی گفت: تلاش می‌کنیم که عیدی بازنشستگان در موعد مقرر پرداخت شود، هر چند مبلغ آن هنوز اعلام نشده است.

 میرهاشم موسوی شامگاه دیروز (۶ بهمن‌ماه) در حاشیه آیین افتتاح نخستین خط تولید پارچه کیسه هوا (ایربگ) کشور در کارخانه نخ‌تایر صبای زنجان، در جمع خبرنگاران در خصوص بیمه زنان سرپرست خانوار، اظهار کرد: بر اساس تفاهم‌نامه سازمان تامین‌اجتماعی با دولت، بخشی از سهم بیمه‌ شده را دولت باید پرداخت کند.

وی با بیان اینکه تفاهم‌نامه‌ای در این رابطه به سازمان برنامه و بودجه ارسال کرده‌ایم، افزود: به محض امضا شدن این تفاهم‌نامه، اگر کسی پشت نوبت باشد تحت پوشش بیمه زنان سرپرست خانوار قرار می‌گیرد.

این مسئول در رابطه با افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین‌اجتماعی در سال آینده، ادامه داد: قطعاً یک ضریب افزایشی وجود خواهد داشت اما منتظر هستیم تا شورای روابط کار شکل گرفته و ضریب سالانه که اتفاق افتاد، میزان افزایش حقوق بازنشستگان نیز اعلام می‌شود.

مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی با اشاره به حق بیمه کارگری، تصریح کرد: کارگران مشاغل مختلف که تحت پوشش بیمه اجباری هستند و بر اساس قانون، مشمول کسر حق بیمه سهم کارگر می‌شوند، در صورت افزایش حقوق کارگران در سال آینده و متعاقب آن افزایش سهم حق بیمه، کسورات‌شان نیز متناسب با افزایش حقوق اعمال خواهد شد.

موسوی با اشاره به عیدی بازنشستگان تامین‌اجتماعی خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم که عیدی بازنشستگان در موعد مقرر پرداخت شود، هر چند مبلغ آن هنوز اعلام نشده و دولت باید مصوب کند که بعد از طی همه این مراحل، آن را اعلام می‌کنیم.

عیدی بازنشستگان

جزئیات عیدی بازنشستگان کارکنان دولت

تصمیم هیئت وزیران، به دستگاه های اجرایی، نیروهای مسلح، وزارت اطلاعات و سازمان انرژی اتمی ایران (به استثنای کارگران شاغل در کارگاه های مشمول قانون کار) اجازه داده شد به کارمندان خود (اعم از رسمی، ثابت، پیمانی، خرید خدمت، قراردادی و موقت) و اعضای هیئت علمی دانشگاه­ ها و مؤسسات آموزش عالی و تحقیقاتی و قضات که بطور تمام وقت اشتغال به کار دارند، پاداش آخر سال (عیدی) در بهمن ماه سال جاری را از محل بودجه مصوب دستگاه های اجرایی پرداخت نمایند.

دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران -مصوب ۱۳۹۵- و همچنین نیروهای مسلح، وزارت اطلاعات و سازمان انرژی اتمی ایران مجازند به کارکنان خود (رسمی، ثابت، پیمانی، خرید خدمت، قراردادی و موقت) و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و تحقیقاتی و قضات که به طور تمام‌وقت اشتغال به کار دارند (به استثنای کارگران شاغل در کارگاه‌های مشمول قانون کار)، مبلغ ثابت پانزده میلیون (۱۵.۰۰۰.۰۰۰) ریال به نسبت مدت خدمت تمام وقت در سال ۱۳۹۹ به عنوان پاداش آخر سال (عیدی) در بهمن ماه سال جاری از محل بودجه مصوب دستگاه های اجرایی پرداخت نمایند.

عیدی بازنشستگان

تبصره عیدی بازنشستگان

تبصره ۱- پرداخت هر گونه وجه دیگری به عنوان پاداش آخر سال (عیدی) یا عناوین مشابه، علاوه بر مبلغ موضوع این بند توسط دستگاه های مزبور و تمام واحدهای وابسته و تابع و سایر واحدهایی که اجرای مقررات در مورد آنها مستلزم ذکر نام است، ممنوع می‌باشد. ذی حسابان و مدیران امور مالی دستگاه های اجرایی مکلفند نظارت لازم را اعمال و موارد خلاف را گزارش کنند.

تبصره ۲- پرداخت پاداش آخر سال (عیدی) موضوع این بند به کارکنان خرید خدمت، قراردادی و موقت به نسبت خدمات تمام وقت آنان در سال ۱۳۹۹ است و در هر حال میزان عیدی این گونه افراد از پنجاه درصد (۵۰%) رقم مذکور کمتر نخواهد بود.

۲- میزان پرداخت پاداش آخر سال (عیدی) بازنشستگان، مستمری بگیران، حقوق وظیفه از کارافتادگی، حقوق وظیفه وراث مستخدمین متوفای مشمول صندوق بازنشستگی کشوری، سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح و سایر صندوق‌های بازنشستگی و نیز شهدا و جانبازان از کارافتاده کلی نیز به مبلغ ثابت پانزده میلیون (۱۵.۰۰۰.۰۰۰) ریال حسب مورد از محل بودجه مصوب صندوق بازنشستگی یا دستگاه اجرایی ذیربط قابل پرداخت است.

تبصره- عیدی بازنشستگان مشمول صندوق بازنشستگی کشوری که در سال ۱۳۹۹ حقوق عائله مندی، اولاد و بیمه خدمات درمانی آنها را صندوق مذکور پرداخت نموده است، توسط آن صندوق قابل پرداخت است. سایر مواردی که مشمول صندوق‌های موضوع این بند نیستند، از محل اعتبارات دستگاه اجرایی، سازمان یا شرکت دولتی ذی‌ربط قابل پرداخت است.

۳- خدمت نیمه وقت بانوان از لحاظ اجرای این تصویب‌نامه، تمام وقت محسوب می‌شود و معلمان حق‌التدریس نسبت به ساعات تدریس مشمول این تصویب‌نامه خواهند بود.

۴- شرکت‌های دولتی موظفند از پرداخت هر مبلغی تحت عنوان پاداش آخر سال (عیدی) یا عناوین مشابه، علاوه بر مبلغ موضوع این تصویبنامه به مدیران و اعضای هیئت مدیره خودداری کنند. مسئولیت اجرای این بند بر عهده مدیرعامل و سایر مدیران ذیربط است. سازمان حسابرسی یا حسابرسان قانونی شرکت‌ها مکلفند نظارت لازم را اعمال و موارد خلاف را گزارش کنند.

زمان واریز عیدی بازنشستگان

واریز عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی از امروزآقای بیات، رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی ضمن تایید این خبر در گفتکوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: از ساعاتی قبل برای ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار بازنشسته تامین اجتماعی پرداخت عیدی آغاز شده است.

آقای بیات گفت: مطابق مصوب هیت وزیران به بازنشستگان همچون کارمندان یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان عیدی پرداخت می‌شود.

تعیین عیدی بازنشستگان سال 99

بر اساس تصمیم هیأت وزیران، به دستگاه های اجرایی، نیروهای مسلح، وزارت اطلاعات و سازمان انرژی اتمی ایران (به استثنای کارگران شاغل در کارگاه های مشمول قانون کار) اجازه داده شد به کارمندان خود (اعم از رسمی، ثابت، پیمانی، خرید خدمت، قراردادی و موقت) و اعضای هیأت علمی دانشگاه­ ها و مؤسسات آموزش عالی و تحقیقاتی و قضات که بطور تمام وقت اشتغال به کار دارند، مبلغ ثابت ۱۵ میلیون ریال به نسبت مدت خدمت تمام وقت در سال ۱۳۹۹ به عنوان پاداش آخر سال (عیدی) در بهمن ماه سال جاری از محل بودجه مصوب دستگاه های اجرایی پرداخت نمایند.

پرداخت پاداش آخر سال (عیدی) به کارکنان خرید خدمت، قراردادی و موقت به نسبت خدمات تمام وقت آنان در سال ۱۳۹۹ بوده و در هر حال میزان عیدی این گونه افراد از ۵۰ درصد رقم مذکور کمتر نخواهد بود.

علاوه بر این، میزان پرداخت پاداش آخر سال (عیدی) بازنشستگان، مستمری بگیران، حقوق وظیفه از کارافتادگی، حقوق وظیفه وراث مستخدمین متوفای مشمول صندوق بازنشستگی کشوری، سارمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح و سایر صندوق های بازنشستگی و نیز شهدا و جانبازان از کار افتاده کلی نیز به مبلغ ثابت ۱۵ میلیون ریال حسب مورد از محل بودجه مصوب صندوق بازنشستگی یا دستگاه اجرایی ذیربط قابل پرداخت است.

لازم به ذکر است خدمت نیمه وقت بانوان از لحاظ اجرای این تصویب­نامه، تمام وقت محسوب می­شود و معلمان حق­ التدریس نیز نسبت به ساعات تدریس مشمول این تصویب­نامه خواهند بود.

همچنین شرکت های دولتی موظفند از پرداخت هر مبلغی تحت عنوان عیدی یا عناوین مشابه علاوه بر مبلغ مذکور به مدیران و اعضای هیات مدیره خودداری کنند و سازمان حسابرسی یا حسابرسان قانونی شرکت‌ها نیز مکلفند نظارت لازم در این خصوص را اعمال و موارد خلاف را گزارش کنند.

هر ساله برای گروه‌های مختلف کارمندان، کارگران، بازنشستگان و مستمری‌بگیران عیدی تعیین می‌شود. اما این عیدی چقدر است؟

عیدی بازنشستگان

عیدی بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی

در خصوص بازنشستگان تامین اجتماعی علی دهقان کیا، رئیس کانون بازنشستگان تهران گفته که پرداخت عیدی بازنشستگان تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی طی چند روز آینده و بعد از نیمه بهمن ماه پرداخت می‌شود.

اما علی اصغر بیات، رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی در این خصوص گفت: هنوز جزئیات، میزان یا زمان واریز عیدی بازنشستگان مشخص نشده است.

دولت در بودجه پیش‌بینی کرده که عیدی کارکنان یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان باشد؛ اما عیدی کارمندان هر ساله معمولا به میزان افزایش حقوق سال آینده رشد می‌کند.

طبق اعلام مجلس حقوق کارمندان برای سال ۱۴۰۰ معادل ۲۵ درصد افزایش می‌یابد.

با توجه به این که عیدی سال گذشته کارمندان یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بوده، پیش‌بینی می‌شود با افزایش ۲۵ درصدی میزان عیدی امسال یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برآورد شود.

عیدی بازنشستگان و کارگران

طبق قانون کار، تمام کارگاه‌های مشمول قانون کار مکلفند به هر یک از کارگران خود به نسبت یک سال کار معادل ۶۰ روز آخرین مزد، به عنوان عیدی و پاداش بپردازند.

حداقل حقوق کارگران امسال یک میلیون و ۹۱۰ هزار تومان است، بنابراین پیش‌بینی می‌شود که تمام کارگران بین ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تا ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان عیدی بگیرند.زمان واریز عیدی بازنشستگان اعلام شد.

زمان واریز عیدی بازنشستگان

علی دهقان‌کیا ضمن تأکید بر اینکه دولت باید توجه ویژه‌ای را به بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی داشته باشد، اظهار کرد: امیدواریم در لایحه بودجه سال آتی با تخصیص اعتبارات لازم شاهد اجرای کامل طرح متناسب‌سازی و همسان‌سازی باشیم.

وی درباره واریز عیدی برای بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی گفت: بنابر پیگیری‌ها و وعده داده شده از سوی مسئولان سازمان تأمین اجتماعی قرار است تا پایان بهمن‌ ماه عیدی بازنشستگان واریز شود.

دهقان‌کیا افزود: بر همین اساس بازنشستگان تأمین اجتماعی در بهمن‌ ماه در دو مرحله دریافتی خواهند داشت یک مراحله مربوط به حقوق مستمری و دیگری مربوط به عیدی خواهد بود.

رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی شهر تهران درباره میزان عیدی بازنشستگان تأمین اجتماعی خاطرنشان کرد:‌ رقم عیدی فعلاً مشخص نیست و به‌زودی از سوی دولت اعلام خواهد شد

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.