کد خبر : 14037 / /
/

آموزشگاه تعمیرات موبایل آیفون

بررسی علل خرابی کابل شارژر های آیفون

فکر نکنم تا حالا برایتان اتفاق نیوفتاده باشد که با شارژر موبایل یا وسایل برقی خود به مشکل بخورید و شما را مجبور به تعویض یا تعمیر کند، گاهی حتی اتفاق افتاده که موبایل یا وسایل برقی شما را نیز خراب کرده باشد،  باتری گوشی های موبایل در صورت خرابی شارژر در دراز مدت خراب می شوند و شما میبایستی باتری را تعویض کنید اما در بعضی موارد موبایل نیز دچار خرابی شدید شده است.

در این مقاله باهم میخواهیم به بررسی علل خرابی کابل شارژر های آیفون بپردازیم؛ شارژر های موبایل های آیفون از نوع خاصی هستند و شبیه به شارژر های دستگاه های اندرویدی نیستند.

1 : شارژر موبایل را دیر شارژ می کند؟ 

این به این معنی هست که آداپتور خراب شده است؛ علل آن هم میتوان در استفاده موبایل در هنگام شارژ موبایل و یا ضربه های سنگین که ممکن است به آداپتور وارد شد یافت؛ نوسان برق هم میتواند به آداپتور ضربه شدیدی وارد کند و باعث خرابی شارژر شود و پس حتما شارژر خود را در محافظ برق بزنید و شارژ کنید؛ و هر زمان باتری به 100 درصد شارژ رسید نگذارید باتری مدت زمان بیشتری در شارژ بماند و فورا شارژر را هم از موبایل و هم از پریز برق بکشید.

راهکار این است که آداپتور را تعویض کنید آنهم به محض اینکه فهمیدید باتری گوشی دیر شارژ می شود، به دلیل خاص بودن و حساسیت بالایی گوشی های آیفون و البته گران بودن آنها بهتر است فورا بعد از دیدن علائم خرابی به تعمیرکاری حرفه ای مراجعه کنید تا چک بکند که آداپتور به چه مشکلی خورده است و آن را یا تعمیر نماید یا تعویض، اگر خواستید آداپتور بخرید حتما باید مطمئن شوید که آداپتور اصلی را خریداری کرده اید، زیرا آداپتور های فیک در بازار فراوان اند و آداپتور فیک بعد مدت کوتاهی به باتری موبایل شما نیز صدمات جدی وارد می کند که جبران آن هزینه سنگینی در بر دارد.

2 : خرابی کابل 

این مشکل برای همه موبایل ها و همه گجت های که نیاز به شارژ برق دارند است و همه حداقل یک بار طعم تلخ خرابی کابل را تجربه کرده ایم؛ خرابی کابل حالت های گوناگونی دارد، گاهی اوقات سوکت کابل خراب می شود گاهی اوقات سیم کابل بریده و قطع می شود.

راه حل این مشکل مراقبت از کابل هست ؛ همیشه از کابل مراقبت کنید تا دچار خرابی نشود و در صورت خرابی فورا اقدام به تعویض کابل کنید و حتما هم کابل اصل تهیه کنید تا دچار مشکلات دیگری که ممکن است کابل های فیک برای موبایل شما بوجود بیاورد نشوید.

3 : خرابی بر اثر ریختن آب و مایعات بر روی شارژر

وسایل برقی بشدت به آب و مایعات حساس هستند و باید شما مراقب مایعات اطراف خود باشید، گوشی های جدید آیفون اکثرا ضد آب هستند اما این دلیل نمی شود آن را به استخر ببریم، زیرا امکان خرابی وجود دارد، اما شارژر های آیفون ضد آب نیستند و شما باید از شارژر خود نهایت مراقب را داشته باشید زیرا شارژ های اصل گران هستند و اگر آب کابل یا آداپتور را بسوزاند.

در صورت ریختن آب و مایعات امکان تعمیر قطعه مورد نظر وجود ندارد و شارژر در صورت سوختن دیگر کاربردی ندارد و باید شارژری جدید تهیه کنید.

جمع بندی مقاله و نکاتی مهم

سعی کنید با محافظت و مراقبت از شارژر خود باعث خرابی شارژر نشوید، امروزه شارژر هایی که با اصل مو نمیزنند در بازار فراوان وجود دارند و شما که هیچ حتی متخصصان هم گاهی اوقات نمیتوانند فرق اصل و فیک بودن شارژر را تشخیص دهند، توصیه ما این هست که سعی کنید شارژر  اصل موبایل خود را درست استفاده کنید تا دچار مشکل و خرابی شارژر و موبایل نشوید؛ اگر اتفاقی افتاده و شارژر خراب شد حتما به مراکز تعمیر یا فروش معتبر شهر خودتان بروید تا مطمئن تعویض باتری انجام شود و گرفتار باتری های فیک نشوید؛ امیدوارم ازخواندن مقاله لذت کافی برده باشید و مقاله ای که نوشته ایم برای شما کاربردی بوده باشد.

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.