کد خبر : 13436 / /
/

زلزله شدید در استان کرمان/ مردم به خیابان ها آمدند

زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۵.۱ ریشتر در عمق ۱۲ کیلومتری‌ زمین، حوالی سیرچ در استان کرمان را لرزاند.

زلزله شدید در استان کرمان/ مردم به خیابان ها آمدند

زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۵.۱ ریشتر در عمق ۱۲ کیلومتری‌ زمین، حوالی سیرچ در استان کرمان را لرزاند.

زمین لرزه‌ای به بزرگی 5.1 ریشتر حوالی سیرچ کرمان را لرزاند و 5 تیم هلال احمر جهت ارزیابی به محل حادثه اعزام شدند.

به گزارش ایسنا و طبق اعلام مرکز لرزه‌نگاری کشوری مؤسسۀ ژئوفیزیک دانشگاه تهران ساعت 17 و 5 دقیقه و 32 ثانیه زمین لرزه‌ای به بزرگی 5.1 ریشتر حوالی سیرچ کرمان را لرزاند.

عمیق این زمین لرزه 12 کیلومتری زمین است.

روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان کرمان به نقل از رضا فلاح، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان، گفت: 5 تیم امدادی و داوطلب خانه هلال در شهرهای گلباف، شهداد و سیرچ در حال ارزیابی هستند.

وی افزود: طبق گزارشات اولیه  تیم های ارزیاب خانه هلال و امدادی در روستاهای جوشان، حسن آباد، پوزه کوه، چارفرسخ، فوسک و کشوتیه هیچ گونه خساراتی گزارش نشده است.

فلاح خاطرنشان کرد: با راه اندازی خانه های هلال و آموزش مردم بومی، سعی کردیم در اولین لحظات حادثه از توان و ظرفیت این نیروهای آموزش دیده در حوادث بهره مند شویم.

 وی با اشاره به اعلام هشدارهای ستاد بحران استانداری در مناطق حادثه خیز خاطرنشان کرد: آموزش همگانی آحاد جامعه علی الخصوص مناطق روستایی و حاشیه شهرها از طریق خانه های هلال؛ آمادگی و تاب آوری مردم را در مناطق حادثه خیز افزایش می دهد.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.