کد خبر : 13196 / /
/

نگرانی وزیر کشور از شیوع سویه جدید اُمیکرون

وزیر کشور با اعلام نگرانی از احتمال شیوع سویه جدید کرونا در کشور گفت: امیدواریم مجبور به اعمال محدودیت کرونایی جدیدی در کشور نشویم.

نگرانی وزیر کشور از شیوع سویه جدید اُمیکرون

احمد وحیدی وزیر کشور ظهر دوشنبه در حاشیه مراسم معارفه استاندار کرمانشاه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: با توجه به شیوع سویه جدید اُمیکرون در کشور نگران هستیم شمار بیماران گرفتار به این ویروس افزایش داشته باشد.

وی با تاکید بر اهمیت رعایت فاصله اجتماعی و دستورالعمل‌های بهداشتی، گفت: امیدواریم مردم همچون گذشته با رعایت دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی شرایطی را رقم بزنند که مجبور به اعمال محدودیت کرونایی جدیدی در کشور نشویم.

وزیر کشور با اشاره به ظرفیت مرزی استان کرمانشاه و هم مرزی با کشور عراق، تصریح کرد: فعال بودن پایانه‌های مرزی به معیشت، توسعه عمرانی و آبادانی مرزنشینان کمک می‌کند که این مهم یکی از اولویت‌های دولت سیزدهم است.

وی در ادامه به داشتن نقاط مرزی و پایانه‌های مرزی متعدد در کرمانشاه اشاره کرد و افزود: از آنجا که کرمانشاه مسیر اصلی تردد زوار حسینی (ع) به کربلا است باید برکات این میزبانی شامل حال مردم شود.

وحیدی در پاسخ به سوالی در خصوص جدایی بخشی از سومار و الحاق آن به استان ایلام، خاطرنشان کرد: تغییر مرزهای استانی در کشور به هیچ وجه صحیح نیست و هیچ تغییری در مرزهای استانی کشور اتفاق نخواهد افتاد.

وزیر کشور در ادامه در خصوص بکارگیری نیروهای جوان و انقلابی در دولت سیزدهم، گفت: جوانان موتور پیشران اصلی حرکت در دوران انقلاب و جنگ تحمیلی بودند و قطعاً در گام دوم انقلاب هم با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری محور خواهند بود.

وی با اشاره به اینکه کشور، امروز باید با اتکا به همین جوانان جلو برود و یکی از اولویت‌های اصلی استانداران هم بکارگیری همین جوانان است، خاطرنشان کرد: باید با بکارگیری جوانان انقلابی زمینه حرکت جهادی کشور به سمت پیشرفت و توسعه هر چه بیشتر فراهم شود.

اختیارات خوبی در لایحه بودجه۱۴۰۱ برای استانداران لحاظ شده است

وزیر کشور با اشاره به اختیارات خوبی که توسط دولت برای استانداران در لایحه بودجه 1401 لحاظ شده است، گفت: طرح گرمسیری کرمانشاه که از مصوبات سفر استانی رهبر انقلاب است، اجرایی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد وحیدی ظهر امروز در آئین تودیع و معارفه استاندار جدید کرمانشاه که در سالن جلسات شهدای دولت استانداری برگزار شد، اظهار کرد: با یک حرکت جهشی در رابطه با رفع مشکل اشتغال و تولید باید یک برنامه طراحی شود و فصل جدیدی از اقدامات در استان کرمانشاه آغاز و با وقت‌گذاری، اتحاد، وحدت و حضور همگان، مشکلات استان کرمانشاه حل شود.

وی افزود: کرمانشاه محل حماسه‌های مرصاد و پاوه و نقطه محوری اتکای کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی در غرب کشور است؛ کرمانشاه از گذشته نقطه تجمع و انتشار نیرو برای دفاع همه‌جانبه از اسلام و انقلاب بوده و امروز هم این جایگاه برای استان کرمانشاه برقرار است.

وزیر کشور تصریح کرد: در استان کرمانشاه با صحنه‌های زیبای معنوی، انسانی، اخلاقی و خصلت‌های ویژه مختص استان روبه‌رو هستیم و ظرفیت‌های خدادادی و طبیعی کم‌نظیر استان و منطقه اورامانات که از نظر فرهنگی و طبیعی ثبت یونسکو شده از لحاظ فرهنگ غنی مردمانش نیز زبان‌زد است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های کشاورزی در استان کرمانشاه، گفت: ماهیدشت می‌تواند مرکز تولید بیش از یازده درصد محصولات کشاورزی در کشور باشد.

اشتغالزایی اصلی ترین مامویت دولت سیزدهم برای استاندار جدید کرمانشاه

وحیدی با تشکر از زحمات استاندار سابق کرمانشاه، افزود: امیری مقدم آشنا به دیار کرمانشاه و اهل همین منطقه است و سالیان طولانی سوابق ارزنده‌ای در استان‌های مختلف دارند و خدمات خوبی در استان خراسان رضوی به عنوان فرمانده انتظامی داشته است و با توجه به مشکلات کرمانشاه، اشتغالزایی اصلی ترین مأموریت استاندار جدید کرمانشاه است.

وی افزود: مسئولین جمهوری اسلامی به تأسی از حضرت امام (ره) و رهبر معظم انقلاب در مسیر خدمتگزاری به مردم بوده‌اند که این مسیر، همان مسیر رستگاری است و نام دولت سیزدهم نیز دولت مردمی است که باید با توجه به این نام‌گذاری با مردم باشد.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: از آنجا که قوی بودن مردم با در خدمت مردم بودن محقق می‌شود، مردمی بودن و در خدمت مردم بودن مسئولین، اصلی ترین ملاک انتصابات در دولت مردم است و این را نقطه قوت دولت می‌دانیم.

وی با اشاره به ظرفیت‌های فراوان استان کرمانشاه، گفت: باید کارهای بسیاری انجام شود، استان کرمانشاه در تولید گندم رتبه چهارم، تولید جو رتبه دوم، تولید ذرت رتبه اول و در بسیاری از موارد رتبه‌های خوبی دارد و در تولید قیرطبیعی نیز در کشور رتبه اول را دارد.

وحیدی گفت: استان کرمانشاه ۳۷۰ کیلومتر با منطقه عربی و کوردی در عراق مرز دارد که زمینه‌های فراوانی برای توسعه اقتصادی بوده و باید استفاده شود، استاندار پیشین کارهای خوبی انجام داده اما باید بیشتر از این کار شود چون مهم‌ترین مسئله رفع بیکاری و ایجاد اشتغال است که می‌توان با تکیه بر ظرفیت مرزی محقق شود.

تجارت مرزی پیشران توسعه مرزنشینان است

وزیر کشور با اشاره به فعالیت ۶ پایانه مرزی مهم استان کرمانشاه، افزود: تجارت مرزی باید توسعه داده شود و پایانه‌های مرزی فعال شوند؛ و ما امیدواریم استاندار کرمانشاه برای کار صادرات و تجارت با کشور همسایه (عراق) برنامه‌های خوبی داشته باشد و اقدامات بسیاری انجام دهد که این مهم قطعاً به معیشت مرزنشینان و توسعه آن مرزها کمک می‌کند.

وی افزود: طرح گرمسیری با تاکید مقام معظم رهبری و پیگیری و تلاش دفتر ایشان رقم خورد؛ که طی آن باید بیش از ۹۰۰ هزار هکتار زمین برای کشت و زراعت منطقه گرمسیری فعال شود.

وزیر کشور با اشاره به ظرفیت‌های استان کرمانشاه در حوزه جاذبه‌های گردشگری، باستانی و مذهبی، گفت: استان کرمانشاه با طبیعت زیبا و آثار باستانی زیاد، مسیر اصلی به سمت عتبات عالیات است، که زمینه‌های خوبی برای توسعه گردشگری طبیعی، گردشگری باستانی و گردشگری مذهبی دارد؛ و به مجموعه استانداری کرمانشاه برای استفاده از این ظرفیت در رفع بیکاری توصیه می‌کنیم.

وحیدی افزود: شهرک‌های صنعتی بسیاری در استان کرمانشاه وجود دارد که باید بیش از پیش توسعه یابند و ظرفیت‌هایی که در بودجه ۱۴۰۰ آمده باید استفاده شوند.

به گفته وزیر کشور، در بودجه ۱۴۰۱ اختیارات خوبی به استانداری‌ها داده شده است که نمونه آن تشکیل صندوق پیشرفت و عدالت در استان‌ها است، و استانداران می‌توانند با بهره گیری از ظرفیت این صندوق‌ها به طور مستقل کار توسعه و پیشرفت استان را دنبال کنند.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.