کد خبر : 12779 / /
/

لزوم تزریق دز سوم واکسن در برابر اومیکرون

فوق تخصص عفونی اطفال، تزریق دُز سوم واکسن کرونا را مهمترین راه مقابله با سویه اُمیکرون دانست و گفت: باتوجه به ورود سویه جدید کرونا به کشور، رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برای پیشگیری از ابتلا به این ویروس همچنان ضروری است.

لزوم تزریق دز سوم واکسن در برابر اومیکرون

«جبارعلی صفایی» روز یکشنبه افزود: قدرت سرایت اُومیکرون بسیار بالاست و حدود هشت برابر بیشتر از سویه های قبلی است و هر فرد مبتلا می‌تواند هشت نفر را در یک روز  به این بیماری مبتلا کنند.  

وی اضافه کرد: براین اساس شهروندان باید بیش از گذشته پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند، علاوه بر آن سویه اُومیکرون در مقابل واکسیناسیون معمول کرونا ممکن است مقاوم باشد، بنابراین دُز بوستر و یادآور حتما باید در افراد بالای ۱۸ سال تزریق شود.

این فوق تخصص عفونی اطفال تاکید کرد: درخواست ما این است که افراد بالای ۱۸ سال برای حفظ سلامت خود و دیگران حتما دُز سوم واکسن را دریافت کنند.

وی با بیان اینکه باتوجه به سرایت بالای اُومیکرون استفاده از ماسک به ویژه در مکان های عمومی سرپوشیده بسیار ضروری است، گفت: تصور اینکه پس از واکسن دیگر نیازی به ماسک ندارید کاملا اشتباه است و همچنان باید استفاده از ماسک را جدی بگیرید./منبع: ایرنا

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.