کد خبر : 12638 / /
/

خبر بد از اومیکرون در ایران/ یک استان دیگر در وضعیت آماده باش

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: از نشانه‌های بارز سویه امیکرون، تغییر صدا، خستگی و آبریزش بینی است.

خبر بد از اومیکرون در ایران/ یک استان دیگر در وضعیت آماده باش

سید راشد جزایری در تشریح آخرین وضعیت شیوع سویه امیکرون، اظهار کرد: سویه اُمیکرون با همان سرعتی که دو هفته پیش در آفریقای جنوبی پیشرفت داشت، در هفته سوم با همان سرعت و شیب تند در حال کاهش است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد افزود: این نویدی است، که این خیز کمتر از یک‌ماه بوده و بلافاصله موارد ابتلا کاهش پیدا می‌کند، در مقایسه با سویه دلتا، موارد بستری در سویه امیکرون شش برابر کمتر است، اما سرعت انتشار آن چند برابر بیشتر بوده و ظرف دو الی سه روز موارد به‌صورت تصاعد هندسی تا سه برابر بیشتر خواهد شد.

وی با بیان اینکه از نشانه‌های بارز سویه امیکرون، تغییر صدا، خستگی و آبریزش بینی است، عنوان کرد: احتمال ابتلای امیکرون در کودکان بیشتر است، بنابراین، کودکان به‌ویژه گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال حتما دو دز واکسنشان را تزریق کنند و بدون تزریق واکسن سر کلاس حضور پیدا نکنند.

 

جزایری بیان کرد: سویه امیکرون الان در کشور در حال گردش است و در حدود ۱۵ استان کشور به اثبات رسیده و به‌صورت آتشفشانی و انفجاری در حال پیشرفت بوده و در حال حاضر هنوز ورود سویه امیکرون به استان تایید نشده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اشاره به اینکه نتایج آزمایشات ۱۹ مورد مشکوک در استان به آزمایشگاه قطب و انستیتوپاستور ارسال و جواب آن‌ها قطعا امروز اعلام می‌شود، بیان کرد: امیدوار هستیم، چهارمحال و بختیاری جزو استان‌های باشد که با تاخیر وارد خیز سویه امیکرون می‌شود.

 

وی گفت: به مردم توصیه می‌شود، حتما واکسیناسیونشان را تکمیل و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت و استرس و اضطراب به خودشان راه ندهند و به توصیه‌های کارشناسان بهداشتی عمل کنند تا بتوانیم بر خیز ششم فائق بیائیم، تکمیل واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی موثرترین راه برای مقابله با سویه امیکرون محسوب می‌شود.

جزایری با تاکید بر اینکه خطر گرفتاری در نوسانات کرونا از جانب کسانی که هنوز واکسیناسیون آنها کامل نشده است، وجود دارد، تصریح کرد: خوشبختانه روند شیوع بیماری کرونا در استان با ثبات و رو به کاهش بوده و طی هفته های گذشته کاهش تعداد موارد ابتلا به این بیماری چشمگیر بوده است./ایسنا

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.
آخرین اخبار