کد خبر : 12564 / /
/

یارانه نقدی/یارانه معیشتی/یارانه بنزین/واریز یارانه

سورپرایز دولت رئیسی برای یارانه نقدی/پرداخت یارانه جدید منتفی شد؟

برای چندمین بار است که دولت وعده واریز یارانه جدید می‌دهد و مردم را امیدوار می‌کند، اما به آن عمل نمی‌کند. انتظار مردم بر واریز یارانه جدید در پایان هفته بود که براساس اطلاعیه سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها واریز آن در این هفته منتفی است.

سورپرایز دولت رئیسی برای یارانه نقدی/پرداخت یارانه جدید منتفی شد؟

یارانه نقدی برای کمک به اقشار کم درآمد جامعه مطرح شد. یارانه نقدی در سال های بعد از سبد خانوارهای پولدار حذف شد. با قول هایی که رئیسی داده است یارانه نقدی در دولت جدید با تغییراتی همراه خواهد شد. یارانه نقدی ابتدا در دولت احمدی نژاد ایجاد شد. خبرهای جدید پیرامون یارانه نقدی را اینجا بخوانید.

آنطور که دولت و به خصوص معاون اقتصادی رئیس‌جمهور وعده داده بود، باید یارانه جدید در این روزها به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود اما آنطور که مشخص است، این اتفاق رخ نمی‌دهد.

محسن رضایی در آذر ماه اعلام کرده بود که در دی ماه یارانه‌ها دو برابر می‌شود. به گفته او قرار بود یارانه یک خانوار چهار نفره ۸۰۰ هزار تومان شود که بخشی از این مبلغ به صورت بن خرید کالا تخصیص داده شود و بخشی به صورت نقدی. اعطای بن کارت در روزهای اخیر کنار گذاشته شد.

در روزهای اخیر خبرهایی منتشر شد که دولت پرداخت یارانه به صورت بن خرید کالا را کنار گذاشته و تصمیم دارد کل یارانه را به صورت نقدی پرداخت کند. همچنین تاکید بر این بود که یارانه جدید همزمان با یارانه معیشتی بنزین در پایان این هفته پرداخت می‌شود.

یعنی یک خانواری که در دهک‌های اول تا چهارم قرار دارد، در مجموع یارانه حدید و معیشتی بنزین ۶۸۰ هزار تومان واریزی در پایان این هفته دارند، کسانی هم که در دهک‌های پنجم تا هفتم قرار دارند در کل ۵۳۵ هزار تومان دریافت می‌کنند.

اما آنطور که مشخص است، واریز یارانه جدید در پایان هفته جاری منتفی است. براساس اطلاعیه سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها «بیست و ششمین»مرحله یارانه معیشتی به حساب سرپرستان خانوار در ساعت ۲۴ روز پنجشنبه ۹ دی ماه واریز می‌شود.

در این اطلاعیه آمده که به مانند دوره های پیشین، به حساب خانواده‌های یک نفره ۵۵ هزار تومان، خانواده‌های دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، خانواده‌های سه نفره ۱۳۸ هزار تومان، خانواده‌های چهار نفره ۱۷۲ هزار تومان و خانواده‌های پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان یارانه معیشتی واریز می‌شود.

بنابراین روال پرداخت یارانه‌ها در این هفته تغییری نمی‌کند و مردم همان مبالغ قبلی که طی دو سال اخیر واریز شده، را دریافت می‌کنند و خبری از یارانه جدید در این هفته نیست.

دولت سیزدهم کمنر از پنج ماه است که روی کار آمده اما بارها وعده پرداخت یارانه جدید یا کمک‌های حمایتی را داده که به آن عمل نکرده است. از پرداخت کارت اعتباری ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار تومان، یارانه ۱۱۰ هزار تومان حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی تا خبر خوش محسن رضایی؛ هیچ کدام عملی نشده‌اند./تجارت نیوز

یارانه نقدی

اعلام زمان واریز «بیست و ششمین» مرحله یارانه معیشتی

مدیرعامل سازمان هدفمندسازی یارانه ها اعلام کرد: «بیست و ششمین» مرحله یارانه معیشتی پنجشنبه ۹ دی ماه واریز می شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، دکتر امید حاجتی، مدیرعامل سازمان هدفمندسازی یارانه ها: «بیست وششمین» مرحله یارانه معیشتی ساعت ۲۴:۰۰ روز پنجشنبه ۹ دی ماه بحساب سرپرستان خانوار واریز می شود.

به نقل از روابط عمومی اداره کل روابط عمومی و ارتباطات مردمی سازمان هدفمندسازی یارانه های کشور، دکترامید حاجتی، مدیرعامل سازمان هدفمندسازی یارانه ها از پرداخت «بیست و ششمین»مرحله یارانه معیشتی به حساب سرپرستان خانوار در ساعت ۲۴ روز پنجشنبه ۹ دی ماه خبر داد.

وی با اعلام این خبر گفت: به مانند دوره های پیشین، واریزی ها یارانه معیشتی به حساب خانواده های یک نفره ۵۵ هزار تومان، خانواده های دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، خانواده های سه نفره ۱۳۸ هزار تومان، خانواده های چهار نفره ۱۷۲هزار تومان و خانواده های پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان می باشد.

وی یادآورشد: «سیزدهمین قسط» از پرداخت دومین مرحله وام یک میلیون تومانی کرونایی در این ماه، از حساب سرپرستان خانواده هایی که این وام را دریافت نموده اند، کسر خواهد شد.

یارانه نقدی

ادغام دو یارانه نقدی و معیشتی

در حال حاضر یک خانواده چهار نفره ۱۸۲ هزار تومان یارانه نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰ دریافت می‌کند و ۱۷۳ هزار تومان نیز یارانه معیشتی بنزین می‌گیرد که در مجموع حدود ۳۵۰ هزاز تومان است.

در بودجه یارانه نقدی دو نکته وجود دارد که نشان می‌دهد دولت به دنیال ایجاد تغییر در برنامه پرداخت یارانه‌هاست. از یک طرف بودجه دو یارانه ادغام شده و از سوی دیگر دولت فوریت سه ماهه برای حذف سه دهک از یارانه‌بگیران در نظر گرفته است.

دولت در لایحه بودجه سال آینده بودجه یارانه‌های نقدی و معیشتی به صورت تفکیک شده نیاورده و در مجموع ۷۳ هزار میلیارد تومان منابع برای پرداخت یارانه‌های نقدی درنظر گرفته است

احتمالا قصد دولت این است که این دو یارانه را در هم ادغام کند. با پرداخت ماهانه ۳۵۰ هزار تومان یارانه نقدی و معیشتی به صورت یکجا، حدود ۴۵۰ هزار تومان از کل یارانه‌ای که معاون اقتصادی رئیس جمهور گفته باقی می‌ماند که به گفته او به صورت بن خرید کالا در اختیار خانوارها قرار می‌گیرد.

مبلغ کوپن خرید کالا کمتر از قیمت۱۰ کیلو برنج ایرانی است، احتمالا یک خانوار چهار نفره با کوپن ۴۵۰ هزار تومانی بتواند چند کیلو مرغ و چند کیلو برنج بخرد.

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.