کد خبر : 12272 / /
/

خبر مهم وزیر صمت درباره قرعه کشی خودرو

وزیر صمت در تکمیل صحبت‌های خود درباره حذف قرعه‌کشی خودرو گفت: کمبود در سال آینده متناسب با برنامه ی افزایش تولید، جبران خواهد شد و به تناسب با تقاضا عرضه وجود خواهد داشت و این قرعه کشی ها از ابتدای سال ۱۴۰۱ حذف خواهد شد.

خبر مهم وزیر صمت درباره قرعه کشی خودرو

«سید رضا فاطمی امین» وزیر صمت‌ در پایان نشست تخصصی با دیوان محاسبات کشور در جمع خبرنگاران گفت: در جلسه امروز که با حضور نهاد های نظارتی برگزار شد، پیرامون تقریبا ۶ قانون که به طور مشخص در حوزه کاری وزارت صمت است بحث شد، همچنین درخصوص عملکرد وزارت صمت در دولت گذشته بحث هایی مطرح شد.

وی در ادامه بیان کرد: ۹۰ پروژه ای که برای اصلاح فرایند ها و سازوکار ها در وزارت صمت‌ طراحی شده، تقریبا تمامی خلا ها و نقص ها را جبران می‌کند. در جلسه مقرر شد مفادی از قوانین که در گذشته اجرایی نشده  و یا اجرای ناقص داشته متناسب با برنامه ریزی ها اقدامات را این کارگروه ارائه کنیم.

فاطمی امین در خصوص حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی گفت:  ارز ۴۲۰۰تومانی تبدیل به یک رانتی شده که متاسفانه به دست مردم نمیرسد، مثلاً  نهاده های دامی با ارز ترجیحی تخصیص داده می‌شود اما مرغ و تخم مرغ و لبنیات متناسب با این نرخ نیست، و عملا یک انحراف منابع را شاهد هستیم. برنامه دولت در این زمینه این است که این یارانه حذف و یا قطع نشود بلکه تخصیص آن بهبود پیدا کند، وبه نوعی یارانه ها هدفمند خواهد شد.

وزیر صمت در پاسخ به این سوال که شما اعلام کردید قرعه کشی خودرو حذف میشود اما این روال همچنان ادامه دارد  گفت: گاهی اخبار ناقص منتشر میشود، من در صحبت خود گفتم که قرعه کشی خودرو درسال ۱۴۰۱حذف خواهد شد، زیرا تقاضای خودرو در ایران یک میلیون و پانصد هزار دستگاه است اما تولید امسال حدود یک میلیون دستگاه است پس ما پانصد هزار دستگاه کمبود عرضه داریم ، این کمبود در سال آینده متناسب با برنامه ی  افزایش تولید، جبران خواهد شد و به تناسب با تقاضا عرضه وجود خواهد داشت و این قرعه کشی ها از ابتدای سال ۱۴۰۱ حذف خواهد شد./برنا

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.