کد خبر : 12013 / /
/

قیمت این خودروها 110 میلیون افزایش یافت+جدول

در جدول زیر قیمت روز انواع خودرو ژاپنی در بازار آزاد را مشاهده می‌کنید.

قیمت این خودروها 110 میلیون افزایش یافت+جدول

قیمت خودرو ژاپنی امروز افزایش یافت.قیمت خودرو های خارجی مدام نوسان دارد.قیمت خودرو ژاپنی110میلیون افزایش یافت.

رصد بازار خودرو نشان می‌دهد که خودروهای ژاپنی بدون نوسان قیمت (نسبت به هفته گذشته) روانه بازار شد.

در بازار امروز خودرو (۲۷آذرماه)،  قیمت نیسان جوک پلاتینیوم حدود یک میلیاردو ۴۵۰میلیون تومان اعلام شده است. این خودرو در معاملات دو هفته گذشته یک میلیارد و ۳۵۰میلیون تومان قیمت خورده بود. میتسوبیشی لنسر ۱.۸ لیتر اتوماتیک نیز با ثبات قیمت طی یک هفته گذشته در رنج یک میلیارد و ۵۰میلیون تومان خریدوفروش شد.​
 قیمت تویوتا C-HR تمام چرخ محرک حوالی ۲میلیارد و ۶۰ میلیون تومان  ثابت ماند. البته گفتنی است که نمودار تغییرات قیمت حاکی از آن است که قیمت این  خودرو طی ۴۰ روز گذشته ۱۱۰میلیون تومان افزایش پیدا کره است.

قیمت خودرو ژاپنی میتسوبیشی اوتلندر‌ تیپ ۵ مدل ۲۰۱۸ نیز حوالی ۲میلیاردو ۲۰۰میلیون تومان ثابت ماند. اگر چه قیمت این خودرو طی یک هفته اخیر تغییری نکرده است اما بررسی نمودار تغییر قیمت نشان می‌دهد که این خودرو طی ۴۰روز گذشته ۱۰۰میلیون تومان گران شده است.

قیمت نیسان ایکس تریل‌ نیز اگر چه طی دو هفته گذشته حوالی ۲میلیارد و ۷۰۰میلیون تومان ثابت مانده است. اما قیمت این خودرو نیز طی ۴۰ روز گذشته ۱۰۰میلیون تومان افزایش یافته است.

قیمت بازار انواع خودروهای ژاپنی (آذرماه)

برند مدل کارکرد (کیلومتر) قیمت (تومان)

 
نیسان جوک‌ اسکای پک ۲۰۱۷ صفر ۱,۱۵۰,۰۰۰,۰۰۰  
نیسان جوک پلاتینیوم ۲۰۱۷ صفر ۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰ 
میتسوبیشی لنسر ۱.۸ لیتر اتوماتیک ۲۰۱۸ صفر ۱,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ 
میتسوبیشی اوتلندر‌ تیپ ۵ ۲۰۱۸ صفر ۲,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰  
تویوتا راوفور‌ دو دیفرانسیل ۲۰۱۸  صفر ۳,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰   
تویوتا C-HR‌ تمام چرخ محرک ۲۰۱۸ صفر ۲,۰۶۰,۰۰۰,۰۰۰ 
تویوتا C-HR هیبرید‌ ۲۰۱۸ صفر ۲,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰  
نیسان ایکس تریل‌ ۲۰۱۸ صفر ۲,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰ 
میتسوبیشی میراژ‌ ۱۳۹۹ صفر  ۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰ 
مزدا صندوق دار (مونتاژ) ۲.۰ لیتر تیپ ۴ ۱۳۹۸ صفر ۱,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
تویوتا پریوس تیپ C ۲۰۱۷ صفر ۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰

قیمت خودرو خارجی و داخلی در بازار 

بازار خودرو در بسیاری از معاملات همچنان سردرگم است و تعیین دقیق قیمت خودرو امکان پذیر نیست. برای یافتن دقیق قیمت روز خودرو برای هر برند باید تماس های مکرر با فروشندگان و نمایشگاه ها گرفته شود تا به متوسط قیمت دست یافت.

قیمت خودروهای ایران خودرو

در مهمترین معاملات خودرو های ایران خودرو پژو پارس مدل ۱۴۰۰ از قیمت ۲۸۲ تا ۴۰۰ میلیون تومان خرید و فروش شد، سمند EF۷ مدل ۱۴۰۰ معادل ۲۷۲ میلیون تومان قیمت خورده است. همچنین پژو ۲۰۶ تیپ ۲ (مدل ۱۴۰۰) معادل ۲۶۷ میلیون تومان خرید و فروش شد. این درحالیست که قیمت این خودرو در نمایندگی ۱۲۷ میلیون تومان است. قیمت دنا پلاس ( تیپ ۱ مدل ۱۴۰۰ ) با موتور EF۷ نیز ۳۹۲ میلیون تومان در بازار تعیین شد. بر اساس گزارش خبرنگاران ما در اندک معاملات امروز قیمت محصولات سایپا، برخی خودروهای سایپا تغییراتی به شرح زیر را داشته است: در مهمترین معاملات سایپا قیمت پراید ۱۱۱ SE (سفید) برابر ۱۷۳ میلیون تومان و تیبا SX مدل ۱۴۰۰ صندوق دار ۱۷۳ میلیون تومان خرید و فروش شد . ساینا EX مدل ۱۴۰۰ فول ۱۸۱ میلیون تومان در بازار خرید و فروش شد و آریو ۱۶۰۰ اتوماتیک (مدل ۱۳۹۸) با قیمت ۳۶۵ میلیون تومان معامله شد. قیمت امروز خودرو برای مهمترین خودروهای صفر موجود در بازار کشور را می توانید در جدول زیر مشاهده کنید.

 

قیمت خودروهای ایران‌خودرو

پژو ۴۰۵ بیشترین افزایش قیمت را امروز دوشنبه دوم آذر در بازار آزاد تجربه کرد و ۲۵۵ میلیون تومان به فروش رسید. همچنین سمند EF۷ دوگانه سوز با رشد چهار میلیون تومانی در بازار حضور دارد و ۳۱۹ میلیون تومان قیمت خورده است. درطرف مقابل شاهد افت قیمت پنج میلیون تومانی پژو پارس هستیم و سمند EF۷ نیز به همین میزان افت قیمت پیدا کرده است. بین محصولات مونتاژی بازار پژو ۲۰۰۸ امروز دقیقا یک میلیارد تومان ارزشگذاری شده است و رشد ۱۰ میلیون تومانی را به ثبت رسانده است. بیشترین رشد قیمت بین مدل‌های مونتاژی در هایما S۵ دیده می‌شود که با جهش ۲۰ میلیون تومانی، ۶۹۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

قیمت محصولات سایپا

وانت زامیاد امروز سه شنبه دوم آذر در بازار آزاد ۲۷۰ میلیون تومان قیمت گذاری شده و با افت پنج میلیون تومانی نسبت به روز گذشته فروخته می‌شود. پراید وانت و تیبا هاچبک پلاس نیز هر کدام یک میلیون تومان درمقایسه با روز قبل قیمت کمتری دارند و به ترتیب ۱۷۴ و ۱۸۴ میلیون تومان قیمت دارند. بین مدل‌های مونتاژی کیا رساتو و سیتروئن پنج میلیون تومان قیمت بیشتری از روز قبل دارند و سیتروئن با افت پج میلیون تومانی در بازار حضور دارد.

ک کارشناس صنعت خودرو درباره علت افزایش قیمت نجومی خودرو توضیحاتی داد.مسیح فرزانه کارشناس صنعت خودرو در خصوص افزایش نجومی قیمت خودرو در بازار به ویژه خودروهایی که جزو خودروهای ارزان قیمت بازار به حساب می‌آیند، گفت: کارشناسان معتقدند که بخش قابل توجهی از نوسانات در قیمت‌گذاری بازار خودرو بر اساس نوسان نرخ ارز در بازار هاست. به عبارتی تغییرات نرخ دلار در بازارهای عراق و هرات به صورت مستقیم و غیر مستقیم می‌تواند بر نرخ ارز و به تبع آن بر نرخ خودروهای داخلی و خارجی در بازار ایران را هم تغییر دهد. 

این کارشناس صنعت خودرو گفت: همین امر را می‌توان یکی از علت‌های افزایش قیمت خودرو دانست؛ اکنون همانطور که در بازار مشاهده می‌کنیم قیمت خودرو طی ۲ هفته گذشته افزایش یافته است به طور مثال پژو ۲۰۶ تیپ ۲ اکنون به قیمت حدود ۲۵۰ میلیون تومان و پراید نزدیک به ۱۵۰ میلیون تومان شده است. این کارشناس صنعت خودرو معتقد است زمانی که نقدینگی در بازار افزایش پیدا می‌کند، سبب تورم می‌شود که این تورم هم بر افزایش قیمت‌ها تاثیر گذار است. فرزانه با بیان اینکه دلایل زیادی باعث افزایش قیمت خودرو می‌شود، گفت: یکی دیگر از دلایل افزایش قیمت خودرو، عدم عرضه خودروهای صفر به داخل بازار از سوی خودروسازان بوده و برخی از خودروهایی که به تعداد زیاد ناقص هستند و در انبار خودروسازان مانده است و طبیعتا اگر ورود پیدا کند می‌تواند قیمت را تعدیل کند. 

گفتنی است، چندی پیش آرش محبی نژاد دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور  گفت: قریب به ۱۴۰ هزار خودروی ناقص کف پارکینگ‌های خودروسازان وجود دارد که بسیاری از آن‌ها به دلیل نقصی قطعات و به ویژه بحث بحران است که شاید نصفی از آن به دلیل بحران ریز تراشه‌ها باشد که تجاری نمی‌شود.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.