کد خبر : 9006 / /
/

همسان سازی حقوق کدام فرهنگیان تصویب شد؟

رئیس دانشگاه فرهنگیان از تصویب همسان‌سازی حقوق اعضای هیات علمی این دانشگاه در جلسه هیات امنا خبر داد و گفت: برای اجرای حکم همسان‌سازی به تایید سازمان برنامه و بودجه و تعیین محل اعتبار نیاز داریم.

همسان سازی حقوق کدام فرهنگیان تصویب شد؟

دکتر حسین خنیفر ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: بحث همسان‌سازی حقوق اساتید، بحث عام دانشگاه‌ها است و مصوبه‌ای است که تقریبا می‌شود گفت در دولت‌های قبل نیز مطرح بوده است ولی متاسفانه به هنگام اجرایی شدن، برخی از دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه‌های فرهنگیان، شهید رجایی، پژوهشگاه تعلیم تربیت و سازمان پژوهش از همسان‌سازی مستثنی شدند.

وی با بیان اینکه ما حدودا ۸۰ هزار عضو هیات علمی در کشور داریم که همسان‌سازی تقریبا شامل همه آن‌ها شد،‌ گفت: زمانی‌که اعمال قانون همسان‌سازی به اساتید دانشگاه‌های فرهنگیان، شهید رجایی، پژوهشگاه تعلیم تربیت و سازمان پژوهش رسید، قانون متوقف شد و گفتند چون این دانشگاه‌ها زیر نظر وزارت علوم نیستند، مستثنی هستند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه اعضای هیات علمی دانشگاه‌های مذکور حدودا ۳ درصد از مجموع اعضای هیات علمی کشور را در برمی‌گیرند، ادامه داد: این تعداد برای دانشگاه فرهنگیان ۷۰ تا ۸۰ نفر، برای دانشگاه شهید رجایی ۱۸۰ نفر، سازمان پژوهش ۱۱ نفر و پژوهشگاه تعلیم تربیت ۲۶ نفر بود که در مقایسه با کل کشور رقم بالایی به حساب نمی‌آید.

دکتر خنیفر تصریح کرد: ما در نهایت این مسئله را در هیات امنا دانشگاه فرهنگیان مطرح کردیم. هیات امنایی که رئیس جمهور،‌ وزیر آموزش و پرورش، وزیر علوم، رئیس سازمان برنامه و بودجه، رئیس سازمان اداری و استخدامی،رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و آقای حداد عادل عضو آن هستند. در این جلسه بحث همسان‌سازی حقوق اساتید دانشگاه‌ فرهنگیان به تصویب اعضا رسید.

وی خاطرنشان کرد: از طرفی دیگر، یک ماه پیش در جلسه روسای سه قوه موضوع همسان‌سازی مطرح گردید و اعلام شد که حق با ما است. این مسئله تایید شد ولی مکتوب نشد. تا اینکه دکتر علیرضا کاظمی سرپرست وزارت آموزش و پرورش روز گذشته در نامه‌ای به بنده به عنوان رئیس دانشگاه فرهنگیان اعلام کردند مصوبات جلسه هیات امنا مبنی بر اجرای طرح همسان سازی حقوق اعضای هیات علمی که به تایید اعضای شورای دانشگاه رسیده است،‌جهت اقدام ابلاغ می‌شود. پس از آن، ما نیز طی نامه‌ای به معاونت اداری مالی دانشگاه فرهنگیان اعلام کردیم که با عنایت به صورت جلسه هیات امنا و دستور سرپرست وزارت آموزش و پرورش، مراتب صدور احکام جهت اجرا ابلاغ شود و ضرورت دارد پرداخت احکام صادره با مجوز و نظر سازمان برنامه و بودجه و تعیین محل اعتبار و طبق نظر سرپرست وزارت انجام گردد. این بدان معناست که ما قید کرده‌ایم ما احکام را صادر می‌کنیم اما چگونگی اجرای احکام منوط به مجوز و نظر سازمان برنامه و بودجه و تعیین محل اعتبار است.

دکتر خنیفر با اشاره به زمان اجرایی شدن همسان سازی اعضای هیات علمی دانشگاه فرهنگیان افزود: ممکن است اجرای حکم از یک هفته دیگر و یا تا آخر سال انجام شود، اما چون در بودجه سال بعد این مسئله لحاظ شده، مشکل برای پرداخت وجود ندارد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان تاکید کرد: ما باید مجوز و نظر سازمان برنامه و بودجه را داشته باشیم که احتمالا هم موافقت شود. البته سازمان برنامه و بودجه محل تعیین اعتبار را نیز باید مشخص کند.

وی با بیان اینکه همسان سازی، حق اعضای هیات علمی ما است،‌ عنوان کرد: تعداد اعضای هیات علمی در مقایسه با کل کشور تعداد بسیار کمی است و نمی‌توان گفت چون در خدمت آموزش و پرورش هستیم، قانون همسان سازی برای ما اجرا نشود. چراکه ما در همه قوانین از جمله ارتقاء، تبدیل وضعیت و ترفیع بر اساس مصوبات وزارت علوم عمل می‌کنیم.

دکتر خنیفر در پایان در رابطه با زمان اجرایی شدن همسان‌سازی تصریح کرد: در صدد هستیم تامین مالی بحث همسان‌سازی را انجام دهیم تا اعضای هیات علمی دانشگاه از دغدغه شش ماهه بسیار یاس آلود خلاص شوند.  نامه همسان‌سازی روز گذشته ۳ آبان ماه ابلاغ شده و ما برای پرداختی‌ها تابع اصل همسان سازی هستیم. یعنی اصل همسان سازی از زمانی که برای دانشگاه‌های دیگر اجرا شده است، برای دانشگاه فرهنگیان نیز لحاظ می‌شود.

ایسنا

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.