کد خبر : 31955 / /
/

هواشناسی|هواشناسی امروز| هواشناسی فردا

سامانه غول بارشی در راه ایران! | هشدار هواشناسی به این استان ها | وضعیت آب و هوا امروز 8 دی

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از کاهش کیفیت هوا در ۶ شهر صنعتی و بارش در سواحل دریای خزر خبر داد.

سامانه غول بارشی در راه ایران! | هشدار هواشناسی به این استان ها | وضعیت آب و هوا امروز 8 دی

صادق ضیاییان در گفت‌وگو با ایسنا درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی پنج روز آینده در بیشتر مناطق کشور جوی آرام پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: طی دو روز آینده در سواحل دریای خزر بارش پراکنده رخ خواهد داد. طی این مدت در شهرهای صنعتی قزوین، کرج، تهران، اصفهان، اراک و تبریز سکون نسبی هوا سبب افزایش غلظت آلاینده‌ها جوی و کاهش کیفیت هوا خواهد شد.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، غرب دریای خزر، خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان طی امروز مواج و متلاطم است‌.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۹ دی‌ماه) صاف و غبارآلود با حداقل دمای یک و حداکثر دمای ۹ درجه سانتیگراد و روز شنبه (۱۰ دی‌ماه) صاف تا کمی ابری و غبارآلود با حداقل دمای یک و حداکثر دمای ۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۸ و ۹ دی‌ماه) بندرعباس با دمای ۲۵ و ۲۶ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۱۰- و ۱۱-درجه سردترین مرکز استان کشور است

سامانه غول در راه ایران! / بارش ۳۰۰ میلی متری باران واقعیت دارد؟​

خبر منتشر شده با عنوان «ورود سامانه غول به ایران» و «بارش بی‌وقفه برف و باران در ۲۰ استان با بارش بیش ۳۰۰ میلی متر»، کذب است.

مدیر کل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: خبر منتشره با عنوان «ورود سامانه غول به ایران» و «بارش بی‌وقفه برف و باران در ۲۰ استان با بارش بیش ۳۰۰ میلی متر»، کذب است.

محسن حیدری افزود: خبری در فضای مجازی دست به دست می‌شود، مبنی بر ورود سامانه بارشی موسوم به غول دریای سرخ که عازم ایران است و تا ۳۰۰ میلی متر بارش را به همراه خواهد آورد که این مطلب صحت ندارد و کذب است.

وی ادامه داد: ورود هر گونه سامانه به کشور و استان سیستان و بلوچستان، توسط همکاران اداره پیش بینی و مدیریت بحران و مخاطرات وضع هوای هواشناسی پایش می‌شود و طی هشدار‌هایی به رنگ زرد، نارنجی و قرمز توسط سایت اداره کل هواشناسی استان و خبرگزاری‌های رسمی و رسانه ملی اطلاع رسانی می‌شود بر این اساس هم استانی‌های عزیز به شایعات توجه نکنند.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.