کد خبر : 28777 / /
/

سهام عدالت | شرایط واگذاری سهام عدالت

سود سهام عدالت جاماندگان واریز شد | مبلغ چندین میلیونی سود سهام عدالت در حساب ها

سرپرست اداره نظارت بر بورس‌های سازمان بورس گفت: سهامداران سهام عدالت ۱ میلیون تومانی در حدود ۲ میلیون تومان و سهامداران ۵۳۲ هزار تومانی در حدود یک میلیون و یکصد هزار تومان سود سهام عدالت دریافت خواهند کرد.

سود سهام عدالت جاماندگان واریز شد | مبلغ چندین میلیونی سود سهام عدالت در حساب ها

جاماندگان دریافت سهام عدالت منتظر اعلام خبر رسمی از سوی دولت و مجلس هستند تا بتوانند برگه های سهام عدالت خود را دریافت کنند.برای آزادسازی سهام عدالت دو گزینه مدیریت مستقیم و غیرمستقیم وجود دارد. ثبت‌نام سهام عدالت در سال ۱۳۸۵ کلید خورد و این پروسه تا پایان سال ۱۳۹۴ به ایستگاه آخر رسید وام سهام عدالت به سهامداران بدون ضمانت اختصاص می‌یابد آخرین اخبار سهام عدالت را با هم در سایت خبر آزاد می خوانیم.

سهام عدالت

سرپرست اداره نظارت بر بورس‌های سازمان بورس گفت: سهامداران سهام عدالت ۱ میلیون تومانی در حدود ۲ میلیون تومان و سهامداران ۵۳۲ هزار تومانی در حدود یک میلیون و یکصد هزار تومان سود سهام عدالت دریافت خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا، پیمان حدادی با بیان اینکه دامنه نوسان یکی از عوامل ایجاد صفوف خرید و فروش در بازار و تشدید هیجان در تصمیم گیری‌های بازار بود، اظهار کرد: این موضوع مطالبه به حقی بود که فعالان بازار سرمایه سال‌های سال از نهاد ناظر سازمان بورس داشتند و سازمان بورس صدای فعالان بازار سرمایه را شنید و در فروردین امسال دامنه نوسان نماد‌های درج شده در بازار اول بورس و فرابورس را یک درصد افزایش داد.

او در ارتباط با افزایش دامنه نوسان گفت: در جلسه اخیر هیئت مدیره سازمان بورس بعد از بررسی گزارش‌هایی از بورس و فرابورس، نتیجه بر آن شد که یک درصد به دامنه نوسان سهام شرکت‌های بازار اول بورس و فرابورس اضافه شود، بنابراین دامنه نوسان از ۶ به ۷ درصد رسید. همچنین در این جلسه به شرکت بورس و فرابورس تکلیف شد تا پایان شهریور پیشنهادات خود را در ارتباط با تغییر پذیرش نماد‌ها دربازار‌های مختلف ارائه کنند و اگر نیاز به ایجاد بازار جدیدی وجود دارد، اعلام شود.

سرپرست اداره نظارت بر بورس‌های سازمان بورس گفت: در صورت مثبت بودن گزارش‌های تحلیلی این ۲ بورس در پاییز امکان تغییر دامنه نوسان هم برای نماد‌های بازار اول و هم برای نماد‌های بازار دوم وجود دارد.

حدادی بیان کرد: افزایش دامنه نوسان نشان داد، نقد شوندگی در بازار سرمایه افزایش پیدا کرده و کمتر شاهد تشکیل صفوف خرید وفروش هستیم به شکلی که تا حدود زیادی هیجان در تصمیم گیری در بازار سرمایه را کم کرده است.

وی در ادامه پاسخ به این پرسش که نماد شرکت‌های سرمایه گذاری استانی چه زمانی باز می‌شود، گفت: باید ابتدا زمان برگزاری مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت مشخص شود. با مشخص شدن تاریخ برگزاری مجامع توسط شورای عالی بورس، سازمان بورس آمادگی برگزای این مجامع را دارد.

سود سهام عدالت برای هر سهامدار چقدر است؟

دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت با بیان اینکه پیش بینی می‌شود سود سهام عدالت دوبرابر و به ۶۰ همت برسد، تصریح کرد: سهامداران سهام عدالت ۱ میلیون تومانی در حدود ۲ میلیون تومان و سهامداران ۵۳۲ هزار تومانی در حدود یک میلیون و یکصد هزار تومان سود سهام عدالت دریافت خواهند کرد.

وی در ارتباط با زمان اجرایی شدن سود سهام عدالت گفت: اگر شرکت‌های سرمایه پذیر سهام عدالت همکاری لازم را انجام دهند، امکان دارد برنامه ریزی به نحوی انجام شود که واریز سهام عدالت طی ۲ مرحله، مثلا انتهای پاییز ۱۴۰۱ و انتهای زمستان ۱۴۰۱ پرداخت شود.

رئیس کل سازمان خصوصی سازی با بیان اینکه سود سهام عدالت امسال نسبت به ۱۳۹۹، دو برابر شده است، اعلام کرد: قانون می‌گوید که افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی باید سهام عدالت داشته باشند، اما حدود سه و نیم میلیون نفر از آنها سهام عدالت ندارند.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی برنامه «تهران ۲۰»، «حسین قربان‌زاده» در این برنامه درباره مهم‌ترین عملکرد این سازمان در یک سال اخیر افزود: مهم‌ترین اتفاق رویداد بین‌المللی بود که در اجلاس سران برگزار شد؛ فرصتی پیش آمد تا همه شرکت‌هایی که در ۲۰ سال گذشته واگذار شده‌اند یک‌بار برای همیشه در ۹ پاویون عرضه شوند.

وی ادامه داد: جزییات چگونگی واگذاری این اطلاعات به‌سختی به دست مردم می‌رسد، اما سامانه پاسخ افتتاح شد تا تمام اطلاعات در دسترس مردم این حوزه باشد و حدود ۹۸۰ شرکت واگذار شده‌اند.

قربان‌زاده درباره جاماندگان سهام عدالت توضیح داد: قانون می‌گوید که افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی باید سهام عدالت داشته باشند اما حدود سه و نیم میلیون نفر از آنها سهام عدالت ندارند. این افراد نباید به جایی مراجعه و ریالی پرداخت کنند. آماده اختصاص سهام عدالت به این افراد هستیم که پس از ابلاغ مصوبه دولت انجام خواهد شد.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی در واکنش به اینکه حدود ۶ هزار میلیارد تومان سود منابع سهام عدالت توزیع نشده از سال ۹۸ اعلام شده است، ادامه داد: بخشی از این سود برای افراد متوفی است که باید سازمان بورس سامانه‌ای برای آنها تعبیه کند، بخشی شبا ندارند و بخشی هم مربوط به ۱۳ شرکت غیر بورسی است.

وی افزود: در قانون بودجه امسال ۳۷۱ هزار میلیارد تومان تکلیف فروش سهام لحاظ شده است. تابلو بورس ۱۸۶ هزار میلیارد تومان است که ۹۲ هزار میلیارد سهم دولت است. دولت سهامی در بورس ندارد و در بخش غیر بورس شرکت زیان‌ده داریم؛ دولت باید برای افزایش دارایی به این بخش فکری کند.

ببینید: آخرین اخبار سهام عدالت در ۲۴ ساعت گذشته

قربان‌زاده مطرح کرد: سال گذشته حدود ۲۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سود، شرکت‌های سهام عدالتی داشته‌اند این نوید را می‌دهم که تاکنون با توجه به اینکه برخی شرکت‌ها مجامع خود را برگزار نکرده‌اند قریب به دو برابر سود ایجاد شده و دو برابر و نیم سود نسبت به سود ۱۳۹۹ پیش‌بینی شده است.

رئیس کل سازمان خصوصی سازی درباره وضعیت حسابرسی استقلال و پرسپولیس گفت: باز شدن جعبه سیاه سرخابی‌ها بعد سه دهه رخ داده است. افشای نسخه به نسخه قراردادها را به ما و فرابورس داده‌اند و تطبیق صورت گرفته است. مجموع قرار داد بازیکنان ارزی و ریالی در سایت کدال افشا شده، ریسک فسخ‌ها اعلام شده یک انضباط مالی شروع شده که امکان بازگشت وجود ندارد.

وی یادآور شد: کمیته مصارف تشکیل شده تمام موارد با جزییات در نظر گرفته شده است. نامه‌ای به ۷ شرکت بورسی زده‌ام که آن‌ها هم رقم قرارداد خود را افشا کنند تا رقابت عادلانه شکل گیرد. حدوداً ۴ میلیارد تومان این دو باشگاه سود ماهانه دریافت می‌کنند.

در این مطلب با روش اطلاع از مقدار و تاریخ واریز سود سهام عدالت که یکی از سوالات متداول دارندگان این سهام است، آشنا خواهید شد.

معاون برنامه ریزی، توسعه و منابع انسانی سازمان خصوصی‌سازی گفت : در مرحله نخست توزیع سود سهام عدالت مشمولان در سال جاری نیز حدود ۵.۵ میلیون نفر از افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی به تدریج سود سهام عدالت خود را دریافت کرده‌اند.

معاون سازمان خصوصی‌سازی ادامه داد: واریز سود سهام عدالت روستائیان و عشایر در حالی از روز سه شنبه این هفته ( ۱۸ دی ۹۷ ) به صورت تدریج آغاز خواهد شد که پرداخت این سود با اولویت بانکهایی مانند ملی، صادرات، کشاورزی و پست بانک که در روستاها شعبه گسترده تری دارند، انجام خواهد شد.

خانی افزود: سود سهام عدالت اقشار دیگر مشمولان سهام عدالت از جمله کارگران فصلی و ساختمانی، و سایر مشمولان نیز به صورت تدریجی و تا پایان سال به حساب آنها واریز خواهد شد.

علت عدم واریز سود سهام عدالتِ برخی مشمولان

خبرگزاری مهر: رئیس سازمان خصوصی سازی از اختلال در سیستم بانکی برای پرداخت سود سهام عدالت به برخی از مشمولین خبر داد و گفت: پول در حساب بانک عامل است و با رفع مشکل به حساب مشمولان واریز می‌شود.

علیرضا صالح با اشاره به عدم واریز سود سهام عدالت برای برخی از مشمولان در ماه اسفند، گفت: با پیگیری‌هایی که انجام شد متوجه شدیم در ماه اسفند اختلالی در بانک عامل اتفاق افتاده است.

ولی ادامه داد: ما سود سهام عدالت را به حساب بانک عامل ریختیم اما گویا مشکلی در داخل بانک بوده، یا شبای مردم فعال نبوده یا کد شماره حساب‌ها مشکل داشته و یا مشکلی دیگر در زیر ساخت این بانک بوده است که بانک آن‌را برگردانده است.

صالح گفت: به همکاران گفتم که بلافاصله کاری کنند که اگر کارت کسی به مشکل خورده یا شماره شبای او فعال نیست سریع به تک تک افراد اطلاع بدهند که این مشکل حل شود.

رئیس سازمان خصوصی سازی خاطر نشان کرد: بنابراین پول در بانک عامل موجود است یعنی از همان اول اسفندماه پول را به حساب بانک‌ها ریختیم. به همکاران گفتیم که مشکل را حل کنند تا حق کسی ضایع نشود.

صالح درباره چالش نماینده سهام عدالت در شرکت‌ها نیز گفت: راهکاری دیده ایم که نماینده سهام عدالت در این شرکت‌ها را نیز خود مردم انتخاب کنند.

روش اطلاع از واریز سود سهام عدالت  

برای بررسی مقدار و زمان واریز سود سهام عدالت می توانید طبق مراحل زیر به سایت سهام عدالت مراجعه کرده و طی مراحل زیر به اطلاعات خود دسترسی پیدا کنید.

نکته مهم

تصاویر بکار رفته در این مطلب، نمونه بوده و محتویات درون آن سندیت ندارد و حقیقی نیست.

ضمنا به جای اعداد و مشخصات فرد ستاره درج شده است.

ابتدا به صفحه ورود به سامانه سایت سهام عدالت به آدرس زیر وارد شوید.

https://www.samanese.ir/reg.html

توجه داشته باشید پیگیری سهام عدالت از طریق کد ملی امکان پذیر است.

برای دریافت اطلاعات پرداخت سود سهام عدالت بایستی ۵ مرحله در این سایت بگذرانید.

مرحله اول مشاهده واریز سود سهام عدالت – تائید قوانین و مقررات

در مرحله اول باید قوانین و مقررات سایت را بپذیرید تا وارد مرحله بعد شوید.

پیگیری سود سهام عدالت 

سهام عدالت

ابتدا به صفحه ورود به سامانه سایت سهام عدالت به آدرس زیر وارد شوید.

https://www.samanese.ir/reg.html

توجه داشته باشید پیگیری سهام عدالت از طریق کد ملی امکان پذیر است.

برای دریافت اطلاعات پرداخت سود سهام عدالت بایستی ۵ مرحله در این سایت بگذرانید.

مرحله اول مشاهده واریز سود سهام عدالت – تائید قوانین و مقررات

در مرحله اول باید قوانین و مقررات سایت را بپذیرید تا وارد مرحله بعد شوید.

سهام عدالت

قوانین و مقررات سایت سهام عدالت به شرح زیر است.

۱ – این سامانه برای مشاهده خلاصه وضعیت مشمولین سهام عدالت است.

۲ – اطلاعات درخواست شده در این سامانه باید با دقت و توسط شخص مشمول، بازماندگان ایشان و یا ولی، وکیل ، قیم قانونی آنها وارد شود.

۳ – وارد نمودن شماره تلفن همراه معتبر در سامانه به منظور ثبت شماره شبای بانکی الزامی است، سازمان خصوصی سازی اجازه دارد در مواقع ضروری جهت اطلاع رسانی با شماره تلفن همراه اعلام شده از طریق پیامک یا تماس تلفنی ارتباط برقرار نماید.

۴ – حداکثر زمان درنظر گرفته شده برای هر بار استفاده از سامانه ۱۰ دقیقه می باشد. پس از پایان زمان مذکور، مراجعه کننده باید از ابتدا به سامانه وارد شود.

۵ – در صورتی که در مراحل شناسایی بیش از سه بار، اطلاعات هویتی نادرست انتخاب شود، دسترسی به سامانه تا ۷۲ ساعت مسدود می گردد.

۶ – فعالیت مراجعین در این سامانه ثبت شده و قابل پیگیری می باشد.

گزینه “مطالب فوق را مطالعه نموده و می پذیرم” را انتخاب کرده و روی دکمه ادامه کلیک کنید.

مرحله دوم مشاهده واریز سود سهام عدالت – ورود با کد ملی 

در این مرحله کد ۱۰ رقمی شماره ملی خود را وارد کنید.

***توجه ***اگر با تلفن همراه خود هستید حتما از انگلیسی بودن صفحه کیبوردتان اطمینان حاصل کنید که اعداد وارد شده انگلیسی باشند.

سهام عدالت

سپس تصویر عبارت پائین را نیز برای اطمینان از درستی فعالیت شما روی سایت وارد کرده و روی گزینه ادامه کلیک کنید.

پیگیری سود سهام عدالت 

محتویات این تصویر حقیقی نیست و سندیت ندارد

اگر در این مرحله به مشکلی برخوردید می توانید با پشتیبانی سایت تماس حاصل نمائید به این دلیل که شاید کد ملی شما در سیستم سایت سهام عدالت به مشکلی برخورده باشد.

این مشکلات فقط توسط مدیریت سایت قابل بررسی و ارائه راه حل می باشند.

مرحله سوم مشاهده واریز سود سهام عدالت – شناسایی کاربر

پس از ورود موفقیت آمیز کد ۱۰ رقمی ملی اطلاعاتی برای شناسایی شما و اطمینان از حقیقی بودن کاربر درخواست دهنده ارائه می شود، این اطلاعات تمام اطلاعات داخل شناسنامه شماست و اطلاعاتی خارج از آن ارائه نمی شود.

از آنجایی که شماره ملی یک کد بسیار عمومی است و در مراحل مختلف عملیات های بانکی، شرکتی و خرید و فروش های منوط به قرارداد رد و بدل می شود، بررسی پروفایل کاربری شما روی سامانه سهام عدالت آسان است به همین دلیل برای کاهش مشکلات ناشی از نشت اطلاعات افراد در جامعه سامانه مربوطه با چند سوال سعی در تائید هویت کاربر درخواست دهنده دارد.

این تصویر یک نمونه است و محتویات درون آن سندیت نداشته و حقیقی نیستند.

سوال ها همگی منوط به کارت ملی و شناسنامه شما هستند سوالاتی از قبیل

نام و نام خانوادگی

سهام عدالت

پیگیری سود سهام عدالت 

محتویات این تصویر حقیقی نیست و سندیت ندارد

نام پدر

سهام عدالت

پیگیری سود سهام عدالت 

سال تولد

سهام عدالت

پیگیری سود سهام عدالت 

شماره شناسنامه

سهام عدالت

پیگیری سود سهام عدالت 

در انتهای مرحله شناسایی پاسخ تمامی سوالات بالا یک جا به کاربر نمایش داده می شود تا کاربر بتواند در صورت بروز موردی اشتباه، اطلاعات مربوطه را اصلاح کند.

سهام عدالت

پیگیری سود سهام عدالت 

اگر در اطلاعات وارد شده مشکلی نباشد کاربر مربوطه می تواند بر روی دکمه ادامه کلیک کند.

در تصویر بالا به دلیل محرمانگی اطلاعات به ازای مقادیر وارد شده علامت *** قرار گرفته است اما در فرمی که شما مشاهده می کنید اطلاعات وارد شده به درستی نمایش داده می شوند.

مرحله چهارم مشاهده سود سهام عدالت – صورت وضعیت دارایی سهام عدالت

پس از تائید مرحله شناسایی و درستی اطلاعات فرمی مشابه تصویر پائین باز شده که اطلاعات افراد و وضعیت، مبلغ و تاریخ پرداخت هر مرحله مشخص است.

در تصویر زیر به دلیل محرمانگی، اطلاعات کاربر مربوطه بصورت **** مشخص شده اند اما در فرمی که شما مشاهده خواهید کرد اطلاعات وارد شده شما فقط قابل نمایش خواهد بود.

سهام عدالت

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.