کد خبر : 27600 / /
/

یارانه معیشتی | واریز یارانه معیشتی

یارانه معیشتی سه برابری از امشب برای این دهک ها | یارانه معیشتی جدید شامل این افراد می شود

بهادری جهرمی گفت: چون هنوز زیرساخت‌های لازم برای ارائه کالا برگ آماده نشده، پرداخت نقدی کمک معیشتی همچنان ادامه خواهد داشت.

یارانه معیشتی سه برابری از امشب برای این دهک ها | یارانه معیشتی جدید شامل این افراد می شود

یارانه معیشتی کمک مالی است که به افراد کم درآمد داده می شود.در برنامه اصلاح ارز ترجیحی، دولت برای شهروندانی که در دهک درآمدی اول تا نهم قرار دارند، برای خرید اقلام ضروری یارانه معیشتی مقرر کرد. این یارانه معیشتی تا اطلاع ثانونی به صورت نقدی پرداخت می‌شود.کمیسیون امور داخلی کشور از رقم یارانه معیشتی  و بالا بودن حجم آن گفت.اخبار یارانه معیشتی را با ما بخوانید.

یارانه معیشتی

یارانه معیشتی نقدی است یا به صورت کالا برگ الکترونیک؟

بهادری جهرمی گفت: چون هنوز زیرساخت‌های لازم برای ارائه کالا برگ آماده نشده، پرداخت نقدی کمک معیشتی همچنان ادامه خواهد داشت.

بهادری جهرمی در نشست خبری گفت:چون هنوز زیرساخت‌های لازم برای ارائه کالا برگ آماده نشده، پرداخت نقدی یارانه کمک معیشتی همچنان ادامه خواهد داشت.

بهادری جهرمی، سخنگوی دولت : با توجه به اینکه هنوز زیرساخت‌های لازم برای پرداخت یارانه بصورت کالابرگ الکترونیکی فراهم نشده است در حال حاضر همین رویه پرداخت یارانه‌ها بصورت نقدی ادامه خواهد داشت.

زاهدی‌وفا تا معرفی وزیر جدید سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است

سخنگوی دولت اعلام کرد که سرپرستی زاهدی‌وفا بر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با توجه به اِذن رهبر انقلاب، تا زمان انتخاب وزیر جدید ادامه دارد.

علی بهادری جهرمی در نشست خبری هفتگی خود در رابطه با آخرین وضعیت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: سرپرستی زاهدی‌وفا بر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با توجه به اِذن رهبر انقلاب، تا زمان انتخاب وزیر جدید ادامه دارد، گزینه‌ها در حال بررسی است و در روزهای آینده اعلام خواهد شد.

بهادری‌جهرمی: دولت کل مطالبات کشاورزان گندم کار را پرداخت کرد. وی همچنین اعلام کرد: در سال زراعی جاری ۷۱۷۰ هزار تن گندم به ارزش ۸۳۰۴۴ میلیارد تومان (حدود ۳.۶ برابر سال گذشته) از کشاورزان خریداری و پیرو تاکیدات رئیس‌جمهور و پیگیری‌های وزیر جهاد کشاورزی، کل مطالبات کشاورزان تسویه و پرداخت شده است.

سخنگوی دولت در ادامه با بیان اینکه کارخانه نساجی مازندران در قائمشهر پیرو سفر رئیس جمهوری و دستورات و مصوبات برای احیای این کارخانه بزرگ و قدیمی صنعتی در حال حاضر جان دوباره گرفت و به صورت سه شیفته فعال شده است، افزود: بیش از ۴۰۰ کارگر کارخانه به کار بازگشته و ۱۰۰ شغل جدید نیز با اجرای طرح توسعه در این کارخانه راه اندازی می‌شود، مطالبات و حقوق کارگران در این واحد نیز به روز شده است.

زمان واریز یارانه‌های نقدی که ماهانه به حساب پرداخت می‌شود برای مهر ماه ۱۴۰۱ اعلام شد.

یارانه معیشتی

 خبر جدیدی مبنی بر تغییر قیمت یارانه نقدی یا جایگزینی کالابرگ بجای یارانه نقدی منتشر شد. هنوز برای تغییر یارانه نقدی تصمیم گیری نشده است.

 در مورد زمان واریز یارانه مرحله ۱۴۰ (مهرماه ۱۴۰۱) نیز دولت هنوز جزئیاتی را منتشر نکرده است. اما بررسی ما نشان می‌دهد که معمولا دولت بیستم هر ماه یارانه نقدی را به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌کند. در این مرحله نیز احتمالا طی روزهای آینده یارانه بگیران باید منتظر دریافت یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی باشند.

در این میان برخی از رسانه‌ها نیز ادعا می‌کنند که در این مرحله نیز یارانه دو ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود. اما دولت هنوز در این رابطه اظهار نظری نکرده و بعید هم به نظر می‌آید که در شرایط اقتصادی عجیب دولت دست به واریز دو مرحله‌ای بزند.

نحوه تحویل یارانه معیشتی

طرح «مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها» از بیستم اردیبهشت ماه جاری از سوی دولت کلید خورد. با اصلاح نظام پرداخت یارانه‌ها، یارانه جدید برای ۷۲ میلیون نفر (۲۳ میلیون خانوار) واریز شد که برای سه دهک اول ۴۰۰ هزار تومان و برای دهک‌های بین چهار تا ۹ نیز ۳۰۰ هزار تومان بود

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که مسئولیت تعیین وضعیت اقتصادی خانوار و دهک‌بندی آنها را برعهده داشت از زمان آغاز اجرای طرح، سامانه‌ای را برای ثبت اعتراض مردم نسبت به دهک بندی اعلام و سازمان هدفمندی یارانه‌ها نیز امکانی را برای ثبت نام افراد جامانده فراهم کرد.

جامعه هدف یارانه دستمزد، فارغ التحصیلان و جوانان بیکار جویای کار در مناطق محروم و کم برخوردار از اشتغال هستند.

نتایج گزارش عملکرد طرح یارانه دستمزد نشان می‌دهد که تاکنون ۳۹ هزار نفر از این طرح استقبال و در آن ثبت نام کرده‌اند و استان خوزستان با داشتن بیشترین آمار جذب شدگان و ثبت نام کنندگان در صدر استانهای متقاضی بوده است.

رح پرداخت یارانه دستمزد با هدف تحرک­ بخشی به ایجاد اشتغال در بنگاه­‌های خرد، کوچک و متوسط و همچنین زمینه­ سازی برای اشتغال دانش­ آموختگان مقاطع تحصیلی دیپلم و بالاتر، ارتقاء مهارت و کسب تجربه توسط جویندگان کار به خصوص گروه شغل ­اولی­‌ها از طریق تعامل با نیروهای متخصـص و با تـجربه، انتـقال یافـته‌­های جـدید دانش و فـناوری به بنگاه اقتصادی با ورود نیروی جوان و ارتقاء سطح تولید و سرمایه‌گذاری در بخش­‌های تعاونی و خصوصی تحت­ عنوان یکی از سیاست­‌های فعال بازار کار تدوین شده ­است.

جامعه هدف این طرح، فارغ التحصیلان و جوانان بیکار جویای کار در مناطق محروم و کم برخوردار از اشتغال هستند. به موجب این طرح ۳۰ درصد مبلغ دستمزد مصوبه شورای عالی کار به صورت یارانه از طرف دولت و به مدت یک سال به کارفرمایانی که نیروی کار شغل اولی را در بنگاه جذب کنند.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.