کد خبر : 27490 / /
/

سهام عدالت | شرایط واگذاری سهام عدالت

ارزش سهام عدالت امروز چقدر شد؟ | جهت بورس سهام عدالت تغییر می یابد؟ | پیش بینی بازار سهام عدالت امروز 20 مهر 1401 + جدول

بالاخره یک اتفاق خوب در معاملات بورس رخ داد، قدرت خریداران حقیقی از فروشندگان حقیقی بیشتر شد. البته این موضوع به تنهایی نمی تواند جهت بورس را تغییر دهد.

ارزش سهام عدالت امروز چقدر شد؟ | جهت بورس سهام عدالت تغییر می یابد؟ | پیش بینی بازار سهام عدالت امروز 20 مهر 1401 + جدول

مشاور رئیس ‌سازمان بورس در امور سهام عدالت از دو‌برابر شدن سود این سهام خبر داد و گفت: بررسی پرداخت سود سهام عدالت طی دو مرحله در حال انجام است.جاماندگان دریافت سهام عدالت منتظر اعلام خبر رسمی از سوی دولت و مجلس هستند تا بتوانند برگه های سهام عدالت خود را دریافت کنند.برای آزادسازی سهام عدالت دو گزینه مدیریت مستقیم و غیرمستقیم وجود دارد. ثبت‌نام سهام عدالت در سال ۱۳۸۵ کلید خورد و این پروسه تا پایان سال ۱۳۹۴ به ایستگاه آخر رسیدآخرین اخبار سهام عدالت را با هم در سایت خبر آزاد می خوانیم.

سهام عدالت

 افزایش قدرت خریداران حقیقی بورس رویدادی مثبت است. در شرایطی که نقدینگی حقیقی های بورس به طور متوالی از بازار خارج شده و پول های درشت فعالیت خود را بسیار محدود کرده اند، فروشندگان بورس جسارت زیادی پیدا کرده اند و بازار را در اختیار گرفته اند.

بازار سهام عدالت از کنترل فروشندگان خارج می شود؟

یکی از عواملی که می تواند بازار سهام را از کنترل فروشندگان خارج کند، فعال شدن پول های درشت است. شاخصی که این موضوع را رصد می کند، شاخص قدرت خریداران حقیقی است. این شاخص دیروز به عدد 1.02 رسید. در این شاخص عدد یک نشان دهنده قدرت برابر خریداران و فروشندگان است. چنانچه شاخص به بالای یک برود یعنی قدرت خریداران بیشتر شده و چنانچه شاخص به کمتر از عدد یک برسد، یعنی فروشندگان قدرت گرفته اند.

شاخص قدرت خریداران حقیقی مدت هاست که برتری فروشندگان را نشان می دهد. در این میان البته گهگاه پیش آمده که قدرت فروشندگان بیشتر شده باشد اما این موضوع پایدار نبوده و به سرعت دوباره فروشندگان قدرت خود را به بازار دیکته کرده اند. حالا اگر قدرت فروشندگان طی دو سه روز معاملاتی آینده افزایش نیابد، می توان این طور برداشت کرد که واقعا پول های درشت، دوباره فعال شده اند.

در انتظار یک موج صعودی کوچک در بازار سهام عدالت

در کنار قدرت گرفتن خریداران، بالا رفتن ارزش معاملات نیز نکته ای بااهمیت است که البته در بازار سهام دیروز چنین نکته ای مشاهده نشد. به عبارتی افزایش ارزش معاملات و افزایش قدرت خریداران حقیقی، مکمل یکدیگر هستند که باید در کنار هم دیده شوند تا بتوان از آن برداشت مثبت داشت

 

 

اما فعلا برای وضعیت فعلی همچنان می توان امیدوار به وضعیت بازار بود. منظور از این امیدواری البته بازگشت شاخص ها به سقف های سال 99 نیست بلکه احتمالا یک موج کوچک رو به بالا در شاخص ها رخ خواهد داد.

چرا بازار سهام زور بالا رفتن ندارد؟

از آنجا که در بازار سهام دیروز حدود 480 نماد مثبت در مقابل 180 نماد منفی وجود داشت، برای آغاز معاملات امروز می توان رشد شاخص ها را متصور بود. البته باید این را هم در نظر گرفت که احتمالا در نیمه دوم زمان معاملات، عرضه ها افزایش خواهند یافت چراکه نوسان گیران به سودهای چند درصدی می رسند و سود شناسایی می کنند.

شرایط بازار به گونه ای شده که بسیاری از فعالان، با سودهای کمتر از 10 درصد دست به فروش سهام می زنند و نوسان گیری در بازار زیاد شده است. به همین دلیل است که بازار به محض اینکه قصد مثبت شدن دارد، با فشار عرضه روبرو می شود.

سهام عدالت

کاهش ۸۰ درصدی مالیات بر نقل و انتقال سهام عدالت در صورت تصویب سران قوا

محسن علیزاده، عضو ناظر مجلس در صفحه شخصی خود در فضای مجازی از تصمیم جلسه اخیر شورای عالی بورس خبر داد و نوشت: در جلسه این هفته شورای عالی بورس، تصمیمی مبنی بر احتمال کاهش 80 درصدی مالیات بر نقل و انتقال سهام در صورت تصویب سران قوا، تصویب شد.

شایان ذکر است با مصوبه شورای عالی بورس، در صورت تصویب سران قوا، سهم مالیات دولت از نقل و انتقال سهام با کاهش 80 درصدی از 0.5 درصد به 0.1 درصد کاهش می‌یابد.

ارزش سهام عدالت ۱۰۰ هزار تومان افزایش یافت

شاخص کل بازار بورس نیز با۹۶۶۲ واحد افزایش در ارتفاع ۱.۳۱۳.۵۸۲ و شاخص هم وزن در ارتفاع ۳۷۸.۹۰۰ واحدی قرار گرفته است.

ارزش معاملات امروز بازار بورس۲۴۱۰ میلیارد تومان بود که در نهایت ارزش کل بازار بورس را در رقم۴۹۲۲ هزار میلیارد تومان قرار داد.

بیشترین تاثیرگذاری شاخص بازار شپنا،فولاد،فملی،شبندر،شتران،شپدیس،نوری بیشترین تاثیرگذاری بر شاخص بازار بورس غصینو، زاگرس،شگویا،دماوند،دداناخدیزل،بپاس بر شاخص بازار فرابورس است. برخی نمادهای موجود در پرتفوی سهام عدالت در معاملات امروز با افزایش قیمت مواجه شدند.

جدول وضعیت سهام عدالت ۴۹۰ هزار تومانی

 شرکت سهامی

قیمت پایانی هر سهم

(تومان)

تعداد سهم هر سهامدار
فارس ۶۸۹ ۱۱۶۸
شگویا ۸۶۸ ۴۹
شاوان ۱۸۶۱ ۵
دانا ۱۷۰ ۴۵
بنیرو ۲۵۸ ۳
رمپنا ۱۴۷۸ ۱۴۳
اخابر ۵۹۴ ۲۴۴
کگل ۸۸۵ ۱۰۷
حکشتی‌ ۱۷۵۸ ۸۰
فولاد ۴۹۷ ۲۵۲۰
فولاژ ۶۹۵ ۴۸
فخوز ۲۱۹ ۱۱۶
ساراب ۱۷۳۲ ۹
ورنا ۴۸۹ ۳
حپترو ۳۴۲۱ ۱
کچاد ۹۸۵ ۲۳۷
وپست ۴۱۷ ۱۶
مارون ۱۷۹۴۵ ۴۹
شپنا ۶۰۲ ۴۱۶
شتران ۴۶۴ ۲۶۰۰
شبندر ۷۲۲ ۹۳۰
بسویچ ۳۹۳ ۹
وبملت ۲۵۸ ۳۰۵
وبصادر ۱۳۶ ۱۴۲۷
خاور ۲۳۱ ۴۲۰
وتجارت ۱۳۷ ۱۸۲۲
فایرا ۱۶۹۹ ۳۲
شراز ۱۳۱۶ ۴
جم ۳۷۳۴ ۴۲
فملی ۴۸۹ ۱۸۴۰
سدشت ۲۴۷۳ ۸
بفجر ۱۴۳۲ ۳۸
وتوصا ۷۰۳ ۱۲
شبریز ۱۳۸۶ ۴۱
خساپا ۱۷۸ ۳۶
لکما ۷۱ ۲۲
بترانس ۱۷۲ ۳
copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.