کد خبر : 27262 / /
/

حسین ماهینی | حواشی حسین ماهینی

حسین ماهینی هم به لیست بازداشت شدگان اضافه شد | حسین ماهینی بازیکن معروف پرسپولیس بازداشت شد + عکس

حسینی ماهینی بازداشت شد.

حسین ماهینی هم به لیست بازداشت شدگان اضافه شد | حسین ماهینی بازیکن معروف پرسپولیس بازداشت شد + عکس

حسین ماهینی بازیکن فوتبال واهل بوشهر است. حسین ماهینی 34 ساله، سابقه عضویت در تیم‌های استقلال اهواز، ذوب‌آهن اصفهان، ملوان بندر انزلی و پرسپولیس را دارد. حسین ماهینی در تیرماه ۱۳۹۱ به تیم پرسپولیس پیوست. کارت پایان خدمت حسین ماهینی در جریان جنجال کارت معافیت بازیکنان فوتبال باطل و به تیم نظامی ملوان بندرانزلی منتقل شد. در ادامه بیستر با زندگینامه حسین ماهینی آشنا می شویم.

حسین ماهینی

بیوگرافی حسین ماهینی

حسین ماهینی (زادهٔ ۲۵ شهریور ۱۳۶۵) بازیکن فوتبال اهل ایران است که در پست مدافع بازی می‌کند. او فوتبال را به شکل خیابانی و از کوچه‌های بوشهر آغاز کرده‌است. همچنین او از دوران کودکی، به همراه پدرش، محمدحسین ماهینی، بازیکن پیشین تیم فوتبال شاهین بوشهر، فوتبال را تجربه کرد. ماهینی، در نوجوانی، مدتی در تیم نوجوانان بسیج بوشهر، حضور داشت و پس از آن به مدت شش سال در تیم نوجوانان، امید و بزرگسالان ایران‌جوان بوشهر به ادامهٔ فوتبال خود پرداخت. ماهینی در تیرماه ۱۳۸۴، هنگامی که ۱۸ سال و نه ماه داشت، از تیم زیر ۱۹ سال ایران‌جوان بوشهر به تیم زیر ۱۹ سال استقلال اهواز پیوست و کمی بعد در شهریور همان سال، به تیم اصلی منتقل شد.

از فصل ۸۵–۱۳۸۴ تا ۸۹–۱۳۸۸ لیگ برتر فوتبال ایران، ماهینی ۹۵ بازی لیگ برای استقلال اهواز به میدان رفت و سه گل هم زد تا توجه دیگر تیم‌های لیگ، همانند ذوب‌آهن اصفهان را جلب کند؛ در تیر ۱۳۸۹، با پیوستن به ذوب‌آهن، تجربه‌ای موفق در این تیم، به دست آورد. او با این تیم، توانست به عنوان دومین تیم ایرانی، به فینال رقابت‌های جدید آسیایی برود و نایب قهرمان لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۰ شود. در خرداد ۱۳۹۱، ماهینی با بازیکنانی چون محسن بنگر و سید جلال حسینی به تیم فوتبال پرسپولیس پیوست تا خط دفاعی جدیدی در این تیم، پدید آید. در این سال، او با پرسپولیس، نایب قهرمان جام حذفی ۹۲–۱۳۹۱ شد. کمی بعد، او برای انجام خدمت اجباری سربازی، با قراردادی قرضی به ملوان پیوست و از ۲۹ مهر ۱۳۹۳، رسماً به سهمیهٔ ملوان، افزوده شد. او ۲۸ بازی در لیگ برای ملوان انجام داد، یک گل زد و در این مسابقات، از بازیکنان ترکیب ثابت این تیم بوده‌است و تنها دو بار، بیرون کشیده شد. از یک تیر ۱۳۹۵، دوباره به پرسپولیس بازگشت تا شاگرد برانکو ایوانکوویچ شود و یکی از بهترین آمار دفاعی تاریخ لیگ را با تیم آن دوران پرسپولیس، بسازد. او با پرسپولیس به سه قهرمانی لیگ، سه قهرمانی سوپر جام و یک قهرمانی جام حذفی رسید. همچنین در فصل ۲۰۱۷ لیگ آسیا، در تیم فصل قرار گرفت و در فصل ۲۰۱۸، نایب قهرمان آسیا شد.

ماهینی در دو ردهٔ ملی فوتبال ایران نیز بازی کرده‌است. در بازی‌های آسیایی ۲۰۰۶ که در دوحه قطر، برگزار شد، وی به همراه تیم ملی فوتبال امید ایران، به مدال برنز مسابقات، دست یافت. ماهینی برای نخستین بار، هنگامی که برای ذوب‌آهن اصفهان بازی می‌کرد، در ۶ خرداد ۱۳۹۰، توسط کارلوس کی‌روش به تیم ملی فوتبال ایران دعوت شد. نخستین بازی ملی او، در یک دیدار دوستانه برابر ماداگاسکار بود که با پیروزی ۱–۰ ایران، همراه شد. او همچنین از بازیکنان ایران، در مرحله مقدماتی جام جهانی فوتبال ۲۰۱۴ بود و توانست با این تیم، به جام جهانی فوتبال ۲۰۱۴، راه یابد. هرچند که در جام جهانی، تنها یک نیمکت‌نشین بود. ماهینی در مجموع، ۲۳ بازی رسمی برای تیم ملی فوتبال ایران انجام داده‌است و آخرین آنان، در بازی‌های دوستانه بودند.

ماهینی بیشتر در پست‌های دفاعی عقب، بازی کرده‌است؛ جایی که با استفاده از سرعت و توانایی عبور خود، بسیار اثرگذار بوده‌است. او در تیم‌هایی که در آنان حضور داشته‌است، معمولاً جایگاه ثابتی در دفاع راست، داشت اما در پست دفاع چپ نیز به شکل قابل توجهی به کار گرفته شد و در آن منطقه از زمین نیز بسیار موفق بوده‌است. او به دلیل چند پسته بودن و به‌کار گرفته شدن در پست‌های گوناگون، به «آچار فرانسهٔ» پرسپولیس، معروف شد.

 حسین ماهینی

اوایل زندگی و زندگی شخصی حسین ماهینی

حسین ماهینی در ۲۵ شهریور ۱۳۶۵ در بوشهر زاده شد و در محلهٔ جلالی این شهر، زندگی می‌کرد. پدرش، محمدحسین ماهینی، از بازیکنان پیشین تیم فوتبال شاهین بوشهر است؛ او از دوران کودکی، با حسین ماهینی به بازی فوتبال می‌پرداخت. مادر وی، یک آموزگار بوده‌است و ماهینی یک برادر کوچک‌تر و یک خواهر بزرگ‌تر نیز دارد. وی خود را از هواداران پرسپولیس اعلام کرده‌است. ماهینی با انیس محمدی ازدواج کرده‌است و فرزندی دختر، با نام «مایسا» دارد. بنابر گزارشی در مرداد ۱۳۹۳ و طبق گفتهٔ یکی از مسئولان وقت پرسپولیس، ماهینی از دی‌ماه ۱۳۹۱، دانشجوی مرکز آموزش علمی کاربردی پرسپولیس بوده‌است. ماهینی از بازیکنان فعال ایرانی در توییتر است. او در اردیبهشت ۱۳۹۳ به این شبکه اجتماعی پیوست که با پیام تبریک ورود از جک دورسی، مدیر عامل توییتر روبرو شد. بر اساس گزارش و گفت‌وگویی در همشهری‌آنلاین، ماهینی نخستین فوتبالیست از میان بازیکنان پرسپولیس و استقلال (رقبای سنتی در شهرآورد تهران) بوده‌است که وارد اینستاگرام شد. او همچنین اعلام داشته‌است که برنامهٔ تلویزیونی ۹۰، یک برنامهٔ ورزشی ایرانی، را پیگیری می‌کرده‌است.

جنجال سربازی بازیکنان فوتبال در ایران شامل ماهینی نیز می‌شد. پایان خدمت او، به دلیل استفاده از کارت پایان خدمت جعلی، باطل اعلام شد. سپس به دستور معاونت نیروی انسانی اداره کل نیروهای مسلح ایران، ماهینی از ۲۹ مهر ۱۳۹۳، برای انجام خدمت اجباری در سهمیه باشگاه فوتبال ملوان قرار گرفت. ماهینی در جریان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ ایران به‌اتهام «تشویق به اغتشاش و همصدایی با دشمن» بازداشت شد.

حسین ماهینی

سال‌های نخستین فوتبال حسین ماهینی

حسین ماهینی فوتبال را به شکل خیابانی و از کوچه‌های شهر بوشهر آغاز کرده‌است. همچنین او از دوران کودکی، به همراه پدرش، محمدحسین ماهینی، بازیکن پیشین تیم فوتبال شاهین بوشهر، فوتبال را تجربه کرد. ماهینی که خود را از هواداران پرسپولیس اعلام کرده‌است، در نوجوانی، مدتی در تیم نوجوانان بسیج بوشهر، حضور داشت و پس از آن به مدت شش سال در تیم نوجوانان، امید و بزرگسالان ایران‌جوان بوشهر به ادامهٔ فوتبال خود پرداخت.

ماهینی در تیرماه ۱۳۸۴، هنگامی که ۱۸ سال و نه ماه داشت، از تیم زیر ۱۹ سال ایران‌جوان بوشهر به تیم زیر ۱۹ سال استقلال اهواز پیوست و کمی بعد در شهریور همان سال، به تیم اصلی منتقل شد.

دوران باشگاهی حسین ماهینی

استقلال اهواز (۱۳۸۹–۱۳۸۴)

نخستین باشگاه حرفه‌ای ماهینی، استقلال اهواز بوده‌است و از سال ۱۳۸۴، وی برای پنج فصل با شماره پیراهن ۵ برای این تیم به میدان رفت. ماهینی که در تیرماه ۱۳۸۴ به تیم زیر ۱۹ سال استقلال اهواز پیوسته بود، در ۱ شهریور ۱۳۸۴، رسماً وارد تیم اصلی استقلال اهواز شد و نام وی در فهرست پایانی تیم برای لیگ برتر، قرار گرفت. وی در ژوئیهٔ ۲۰۰۸ (تیر ۱۳۸۷) قرارداد خود را با این باشگاه تمدید کرد و تا تابستان ۲۰۱۰ (تیر ۱۳۸۹) در خدمت استقلال اهواز بود.

از دیدگاه میزان کاربرد، حسین ماهینی با گذشت هر فصل، بیش از پیش، در استقلال اهواز، بازی کرد. در لیگ برتر فوتبال ایران ۸۵–۱۳۸۴، او تنها در دو مسابقه به میدان رفت. در حالی که در فصل بعدی، شمار بازی‌های لیگ او، به عدد ۶ رسید.[ با آغاز لیگ برتر فوتبال ایران ۸۷–۱۳۸۶، ماهینی به بازیکن ثابت استقلال اهواز تبدیل شد و در حالی که شمار بازی‌های لیگ او پیش از این، دو رقمی نمی‌شد، در این فصل، ۲۸ بازی انجام داد و یک گل هم زد. در این فصل، تیم استقلال اهواز، در ردهٔ هشتم جدول ۱۸ تیمی لیگ ایران، جای گرفت. او این آمار قابل توجه را، در فصل ۸۸–۱۳۸۷ لیگ برتر نیز ادامه داد؛ فصلی که در آن، ۲۹ بازی و یک گل، حاصل کار ماهینی شد. در این فصل، استقلال اهواز شرایط مناسبی نداشت و در جایگاه ۱۴ جدول لیگ برتر ایران، جای گرفت تا با سقوط به دستهٔ پایین‌تر، تنها دو رده فاصله داشته باشد. همچنین این تیم در این فصل، ۵۴ گل خورده داشت که از بدترین آمار دفاعی آن فصل، بوده‌است.

در فصل ۸۹–۱۳۸۸ لیگ برتر فوتبال ایران، ماهینی همچنان یک بازیکن اثرگذار و ثابت برای استقلال اهواز بود و ۳۰ بازی و یک گل، پایان کار او، در این فصل از لیگ ایران، بود. جدا از این آمار ماهینی، تیم وی فصلی شکست‌آمیز را به خود دید و به عنوان تیم آخر، به ردهٔ پایین‌تر فوتبال ایران، سقوط کرد. استقلال اهواز در مجموع از ۹۵ بازی و ۳ گل ماهینی در لیگ، سود برد. از دیدگاه افتخارات (گرفتن جام یا مدال) ماهینی موفقیتی در استقلال اهواز، کسب نکرد.

 حسین ماهینی

ذوب‌آهن اصفهان (۱۳۹۱–۱۳۸۹)

در انتقالات تابستانی ۲۰۱۰، در تیر ۱۳۸۹، ماهینی به تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان پیوست. ماهینی در ذوب‌آهن اصفهان تجربه‌ای موفق داشت و با فضای مناسبی که برای وی فراهم شد، توانست به اوج برسد و به تیم ملی فوتبال ایران، دعوت شود. آغاز این تجربهٔ موفق، از فصل ۹۰–۱۳۸۹ لیگ برتر فوتبال ایران بوده‌است؛ هنگامی که ماهینی از بازیکنان ثابت ذوب‌آهن در لیگ سطح نخست کشوری ایران شد و افزون بر انجام ۳۱ بازی، توانست ۲ گل بزند. در پایان این فصل، ذوب‌آهن در جایگاه سوم لیگ، ایستاد و به لیگ قهرمانان آسیا، راه یافت. در فصل پسین نیز، او همین شمار بازی را در مسابقات لیگ، انجام داد و توانست یک گل نیز بزند. در این فصل، ذوب‌آهن در جایگاه ششم لیگ برتر فوتبال ایران، قرار گرفت.

ماهینی همچنین توانست با تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان، مدال دومی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۰ را به دست آورد. او در مسابقهٔ فینال نیز در ترکیب ثابت تیمش بود اما در پایان، تیم فوتبال سئونگنام موفق شد با نتیجهٔ ۳ بر ۱ در ورزشگاه ملی توکیو بر ذوب‌آهن و ماهینی غلبه کند. این دومین حضور تیم‌های ایرانی در فینال رقابت‌های جدید آسیایی بوده‌است.

در اردیبهشت ۱۳۹۱، ماهینی اعلام کرد که از تیم‌هایی از جمله پرسپولیس و سپاهان اصفهان پیشنهاد دریافت کرده‌است و به‌طور قطعی، به یکی از این دو تیم، خواهد پیوست. در مرداد ۱۳۹۱، بر اساس گزارشی از ایمنا، وی که از قرارداد آخرین فصل خود با ذوب‌آهن، ۱۸۰ میلیون از ۴۵۰ میلیون تومان را دریافت کرده بود، برای دریافت طلب خود، از این باشگاه شکایت کرد.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.