کد خبر : 23487 / /
/

قرعه کشی خودرو | ثبت نام خودرو

هنوز جای امید برای جاماندگان قرعه کشی خودرو برای دریافت خودرو باقی است + جاماندگان قرعه کشی خودرو باید چه کنند؟

ایران خودرویی ها به کسانی که اسامی آنها در لیست منتخبان قرعه کشی نیست، هشدار داد.

هنوز جای امید برای جاماندگان قرعه کشی خودرو  برای دریافت خودرو باقی است + جاماندگان قرعه کشی خودرو باید چه کنند؟

قرعه کشی خودرو به روش قدیمی انتقادهایی مکرر از رانت در پیش‌فروش و فروش فوری را به همراه داشت.تا اینکه برای قرعه کشی خودرو سازوکار جدیدی ایجاد شد.منوچهر منطقی، معاون وزارت صمت، اغلب قرعه‌کشی‌ خودرو برای عرضه خودرو تا اواخر سال ۱۴۰۲، از بین می‌رود و ما به سمت بالا رفتن کیفیت و عقلانی شدن قیمت و نیازهای خودرویی مردم پیش خواهیم رفت.با توجه به آغاز گمانه‌زنی‌ها درباره حذف قرعه‌کشی‌ خودرو و طرح‌های پیش فروش خودرو، وزارت صمت با صدور بیانیه‌ای، موضوعات پیرامون راه‌اندازی سامانه یکپارچه فروش خودرو را تشریح کرد.در ادامه به آخرین جزییات از قرعه کشی خودرو می پردازیم.

حذف قرعه کشی خودرو

بعد از اعلام نتایج قرعه کشی دومین طرح فروش از مسیر سامانه یکپارچه تخصیص خودرو برخی از سودجویان نسبت به انتشار آگهی برای فروش حواله خودرو در سایت های اینترنتی اقدام کردند.

حال ایران خودرویی ها با انتشار اطلاعیه نسبت به حواله فروشی محصولات خود واکنش نشان دادند.

در اطلاعیه آبی های جاده مخصوص آمده است خرید و فروش حواله محصولات این خودروساز غیر قانونی است.

خودروساز ساکن کیلومتر 14 جاده مخصوص به متقاضیان نسبت به خرید حواله محصولات تولیدی خود از سایت های اینترنتی هشدار داد.

کلاهبرداران و سودجویان هر زمان طرح عرضه خودرو از مسیر شرکت های خودروساز و این روزها سامانه صمت به راه می افتد مشغول به کار می شوند. در زمانی که متقاضیان مشغول ثبت نام هستند سودجویان با شگردهای گوناگونی مانند کلاهبرداران با ادعاهایی نظیر ثبت‌نام کاربران با تضمین برنده شدن در قرعه‌کشی، ثبت‌نام و دریافت فوری خودرو، ثبت‌نام در سایت بدون قطعی و اختلال به دنبال این هستند تا افرادی که به دنبال خرید خودرو به قیمت کارخانه هستند را جذب کنند.

برخی از  سودجویان طعمه های خود را در مکان هایی مانند کافی نت ها پیدا می کنند. آنها در این مکان ها افراد سالمند که اطلاعی از نحوی ثبت نام ندارند را پیدا کرده و از اطلاعات هویتی این افراد و همچنین اطلاعات حساب شخصی آنها سو استفاده می کنند. 

پلیس فتا بارها به متقاضیان هشدار داده که توجه داشته باشند آدرس سامانه یکپارچه تخصیص خودرو و همچنین سایت های فروش شرکت های خودروساز آدرس مشخصی دارد و هیچ لینک کمکی در این ارتباط وجود ندارد بنابراین خریداران خودرو گول افرادی که ادعا می کنند لینک های کمکی برای دریافت بی دردسر محصولات شرکت های خودروساز را دارند نخورند.

بعد از برگزاری قرعه کشی و انتشار شدن لیست اسامی سودجویان وارد فاز دوم عملیات خود شده و تلاش می کنند تا با منتشر کردن آگهی هایی در فضای مجازی متقاضیان خودرو را که اسامی شان در لیست منتخبان نیست به نوعی جذب کنند.

اما شرکت های خودروساز در زمان ثبت نام به متقضیان اعلام می کنند که خرید و فروش حواله خودرو امکان پذیر نیست با این حال بعد از اعلام اسامی سایت های فروش خودرو پر از آگهی هایی می شود که توسط سودجویان و کلاهبرداران انتشار یافته است.

ایران خودرویی ها در اطلاعیه خود تاکید کرده اند که پس از اعلام نتایج قرعه‌کشی دومین فروش محصولات ایران‌خودرو در سامانه یک‌پارچه تخصیص خودرو، برخی از برگزیدگان به درج آگهی فروش حواله خودرو در سایت‌های خرید و فروش اینترنتی اقدام کرده‌اند که ممنوعیت این موضوع در بخش‌نامه‌های مختلف فروش ایران‌خودرو اطلاع‌رسانی شده و مورد تاکید بوده است.

این اطلاعیه می‌افزاید، برنده اعلام شده در نتایج قرعه‌کشی از منظر ایران‌خودرو مشتری نهایی بوده و تمامی اسناد و مدارک نیز به نام شخص وی صادر می‌شود.

لذا تاکید می‌شود، گروه صنعتی ایران‌خودرو مسوولیتی در قبال معاملات حواله‌ها نداشته و هرگونه عواقب ناشی از این اقدام، متوجه طرفین معامله خواهد شد. بنابراین بهتر است جاماندگان از قرعه کشی از مسیرهای دیگر به فکر دریافت خودرو باشند.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.