کد خبر : 21048 / /
/

قرعه کشی خودرو | قرعه کشی خودرو امروز | حذف قرعه کشی خودرو

فروش خودرو بدون قرعه‌کشی سایپا | لیست خودروهای بدون قرعه کشی سایپا |حذف قرعه کشی برای 50 مدل خودرو

مرکز ارتباطات وزارت صمت پیرو رسانه‌ای شدن یکی از نامه‌های معمول نهادهای نظارتی به وزارت صمت، بخشی از نامه وزارت صمت به سازمان محترم بازرسی کل کشور درباره سامانه یکپارچه تخصیص خودرو را منتشر کرد.

فروش خودرو بدون قرعه‌کشی سایپا | لیست خودروهای بدون قرعه کشی سایپا |حذف قرعه کشی برای 50 مدل خودرو

لیست خودروهای سایپا که بدون قرعه کشی عرضه می شوند

بر اساس اعلام سخنگوی وزارت صمت از امروز ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ برخی از خودروهای پر طرفدار سایپا در سامانه یکپارچه فروش خودرو بدون قرعه کشی عرضه خواهد شد. جزئیات فروش فوق العاده بدون قرعه کشی سایپا را در ادامه مطلب بخوانید.

خودروهای پر طرفدار سایپا از امروز ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ بدون قرعه کشی عرضه می شوند

سخنگوی وزارت صمت اخیرا در یک گفتگوی زنده تلوزیونی گفت از امروز ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ برخی خودروهای پرطرفدار سایپا بدون قرعه کشی در سامانه یکپارچه فروش عرضه خواهند شد.

خودروهایی که سایپا بدون قرعه کشی عرضه می کند کدام اند؟

به گفته امید قالیباف خودروهای شاهین، ساینا، ساینا F، کوییک F و کوییک R از تاریخ ۲۵ خرداد در قالب مدل‌های فروش متفاوت در دسترس متقاضیان قرار می‌گیرند.

حا از آنجا که از آنجا که خودروهایی به نام کوییک F و ساینا F وجود خارجی ندارند، یقین می‌رود منظور سخنگوی محترم در واقع کوییک S و ساینا S بوده است.

همچنین قالیباف علاوه بر عرضه خودروهای پرطرفدار سایپا بدون قرعه‌کشی تاکید کرد که تا پایان شهریور، حدود ۵۰ طرح فروش مختلف بدون قرعه‌کشی در سامانه یکپارچه فروش ارائه خواهد شد

راه اندازی سامانه فروش یکپارچه خودرو تاکنون توانسته کمک بسزایی در ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضا کند، حال شروع عرضه بدون قرعه‌کشی برخی محصولات، می‌تواند نشانه خوبی از تحقق وعده معاون حمل و نقل صمت مبنی بر حذف نهایی لاتاری خودرو تا پایان سال جاری باشد.

اما باید به این نکته نیز توجه کرد که حذف تدریجی قرعه‌کشی از روند فروش خودروها، به همکاری بیشتر خودروسازان در افزایش تیراژ و تولید خودروهای سالم و بدون نقص به بازار بستگی دارد.

حذف قرعه کشی برای 50 مدل خودرو تا شهریور ماه

این مقام مسئول در وزات صنعت ، معدن و تجارت در پاسخ به اینکه برخی اظهارنظرهایی مبنی بر اینکه وزارت صمت ، قصد حذف قرعه کشی را ندارد ، گفت : فراموش نکنیم که وزیر صنعت ، معدن و تجارت با وعده حذف قرعه کشی روی کار آمد؛ بنابراین حذف فرآیند قرعه کشی خودرو سیاست حتمی و قطعی وزارت صمت است. اما همانطور که اشاره شد ، برای 25 خرداد ماه برای بخشی از خودروها ، قرعه کشی را حذف خواهیم کرد. هم راستا با افزایش تولید خودرو ، تا پایان شهریور ماه 50 درصد مدل دیگر از فرایند قرعه کشی خارج خواهد شد. تا پایان سال هم می توان گفت ، تمام خودروها قابلیت واگذاری بدون قرعه کشی را خواهند داشت.

پایان 1401 یا اوایل سال آینده حذف قرعه کشی خودرو

قالیباف تصریح کرد : اما نکته قابل توجه این است که با توجه به اینکه فشار تقاضا برای برخی خودروها کمتر و برای برخی بیشتر است ، آن خودروهایی که متقاضی کمتر دارند ، زودتر می توان به حذف قرعه کشی برسیم و برای خودروهایی که میزان تقاضای بیشتری دارند ، قدری دیرتر؛ اما این موضوع بدان معنا نیست که وزارت صمت حذف قرعه کشی را دنبال نخواهد کرد. زمان مورد نیاز برای حذف قرعه کشی برای خودروهای پرتقاضاتر ، بیشتر خواهد بود. حداکثر تا پایان سال جاری یا نهایتا اوایل سال آینده (برای مدل خودروهای بسیار پرطرفدار) می توانیم خودروها را بدون قرعه کشی عرضه کنیم.

قرعه کشی حذف می شود ، اما عرضه تنها در قالب سامانه یکپارچه خواهد بود

سخنگوی وزارت صنعت ، معدن و تجارت تاکید کرد : خودروسازان به تدریج بدون فرآیند قرعه کشی عرضه خواهند کرد ، اما قطعا فروش و تخصیص از طریق سامانه یکپارچه خواهد بود و قرار نیست سامانه یکپارچه به عنوان تنظیم گر بازار خودرو ، غیرفعال شود.

تیرماه؛ مرحله دوم تخصیص ها

وی یادآور شد : مرحله دوم تخصیص خودرو از طریق سامانه یکپارچه در تیرماه خواهد بود که ممکن است نیمه اول تیرماه یا نیمه دوم آن باشد؛ این موضوع بستگی به آمادگی عرضه خودرو توسط خودروسازان خواهد داشت و تعیین کننده خواهد بود.

منبع: ایسنا

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.