کد خبر : 2780 / /
/

رقم بدهی تیم پرسپولیس چقدر است؟

باشگاه پرسپولیس با بدهی سنگین 68 میلیاردی مواجه است که باید دید مدیران این تیم چه برنامه‌ای تا پایان فصل برای انجام تعهدات خود در این زمینه دنبال خواهند کرد.​

رقم بدهی تیم پرسپولیس چقدر است؟

در شرایطی که پرداخت مطالبات بدهی مربوط به ماریو بودیمیر، برانکو ایوانکوویچ و دیگر طلبکاران باشگاه شرایط را برای مدیران این تیم شدت سخت کرده بود، آنها متوسل به قرض شده‌اند و اکنون نگرانی بزرگی در خصوص آینده این باشگاه شکل گرفته است

در فاصله کوتاه باقیمانده تا انتخابات ریاست جمهوری که مسلما می‌تواند موجب تغییراتی در وزارت ورزش دولت آتی و در ادامه نیز بدنه مدیریتی دو باشگاه سرخابی شود، باید دید مدیران فعلی این باشگاه چه برنامه‌ای برای پرداخت بدهی‌هایی که به واسطه قرض گرفتن از برخی شرکت‌ها و شهرداری داشته‌اند در نظر دارند. اتفاقی که در صورتی که به سرانجام لازم نرسد، می‌تواند در فصل آینده شرایط سختی برای این باشگاه و حتی مدیران بعدی شکل دهد تا سریال تکراری و همیشگی بدهی مدیران اسبق، به دولت بعدی و البته مدیران جدید و احتمالی این باشگاه نیز شکل دهد.

ماجرا از جایی سخت برای این باشگاه تصور خواهد شد که آنها تا به این لحظه تنها ۴۵ درصد از مطالبات بازیکنان را پرداخت کرده‌اند و برای تمدید قرارداد و تسویه حساب با بازیکنان و اعضای کادرفنی مسلما نیازمند منابع مالی لازم خواهند بود که در شرایط فعلی با توجه به حجم بدهی‌ها و مطالباتی که از سوی بازیکنان می‌توان یک چالش بزرگ را برای آنها متصور بود. این در حالیست که مدیران پرسپولیس امید زیادی به دریافت مطالبات خود از AFC بابت حضور در فینال لیگ قهرمانان آسیا در فصل گذشته دوخته بودند که تا به این لحظه برای این موضوع ناکام مانده‌اند و البته همانند همیشه و گذشته، این مطالبات پیش خور شده است.

اما اکنون ماجرای بدهی ۶۸ میلیاردی باشگاه پرسپولیس به یکی از دغدغه‌های بزرگ مدیران این تیم تبدیل شده است.

این باشگاه مبلغ ۵۳۴ هزار یورو در تاریخ یازدهم بهمن ماه سال گذشته از شرکت ارتباطات پرتوی آبی که در آن زمان معادل ریالی‌اش ۱۵ میلیارد تومان می‌شده، قرض گرفته است.

آنها در تاریخ پانزدهم دی ماه سال گذشته نیز مبلغ هشت میلیارد تومان از شرکت تدبیر پرداز دلفا قرض گرفتند تا به اینجا مبلغ ۲۳ میلیارد تومان بدهی داشته باشند.

قرض بعدی مدیران پرسپولیس طی دو مرحله از شرکت همراه اول و به مبلغ ۳۰ میلیارد تومان (طی دو دریافتی ۱۵ میلیارد تومانی) به تاریخ‌های نهم و بیست و سوم آذرماه سال ۹۹ بوده است.

شرکت دیگری که باشگاه و مدیران پرسپولیس از آنها دریافتی به شکل قرض داشته‌اند، "شرکت تحقیقاتی آزمون کیفیت" بوده که پرسپولیسی‌ها  در تاریخ ۲۷ اسفند ماه سال ۹۹ مبلغ ۵ میلیارد تومان از آنها قرض گرفته‌اند. این مبلغ جمع بدهی‌های پرسپولیس را به شرکت‌های مخابراتی به ۵۸ میلیارد تومان رسانده است.

اما در نهایت بدهی ۱۰ میلیاردی پرسپولیس که در زمان حضور رسول پناه به حساب این باشگاه اضافه کرده است مربوط به دریافتی ۱۰ میلیارد تومان در تاریخ ۱۲ آبان ماه سال ۹۹ است که از شهرداری منطقه ۱۸ دریافت شده که شهردار آن محمد فیاض، عضو کنونی هیات مدیره پرسپولیس است.

با احتساب این بدهی‌ها اکنون باشگاه پرسپولیس با توجه به ارائه چک و سفته ممهور به مهر باشگاه به این شرکت‌ها، مبلغ ۶۸  میلیارد بدهی خواهد بود که مسلما می‌تواند یک چالش بزرگ برای سرخ‌ها در آستانه پایان دولت و نزدیک شدن به تغییرات در بدنه ورزش محسوب شود. این در حالی است که در این زمینه به نظر می‌رسد تخلفی صورت گرفته و آن این است که مدیران فعلی باشگاه پرسپولیس برای ضمانت پرداخت این بدهی‌ها از چک و سفته باشگاه که با مهر باشگاه همراه بوده استفاده کرده‌اند!

در این بین باید کار آنها را در این خصوص برای تمدید قرارداد و تسویه حساب با بازیکنان و مربیان فعلی هم سخت تصور کرد و همه در انتظار معجزه‌ای برای تامین منابع مالی و پرداختی این بدهی‌ها خواهند بود. حالا تهیه بودجه برای جذب بازیکنان مد نظر کادرفنی برای فصل آینده بماند!

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.