کد خبر : 1220 / /
/

تساوی پورتو با گل طارمی+ویدیو

تساوی پورتو در شب گلزنی مهدی طارمی به براگا گلزنی مهدی طارمی در جام حذفی پرتغال هم سبب نشد تا پورتو بتواند حریف خود، براگا را در این جام شکست دهد./مهاجم ایرانی تیم فوتبال پورتو گفت: بعد از جام جهانی ۲۰۱۸ پیشنهادات زیادی داشتم ولی اجازه جدایی از تیم الغرافه قطر را ندادند.

تساوی پورتو با گل طارمی+ویدیو

گزاف نیست اگر بگوییم که مهدی طارمی حالا به یکی از ارکان قهرمان سابق چمپیونزلیگ و یکی از پُرافتخارترین باشگاه‌های پرتغال یعنی پورتو تبدیل شده است.  مهدی طارمی در هر مسابقه ابعاد جدیدی از توانایی‌های بالای خود را به نمایش می‌گذارد تا نشان دهد که شاید اگر از ابتدای فصل در ترکیب پورتو قرار داشت، جای این تیم با اسپورتینگ لیسبون در صدر جدول عوض می‌شد. مهدی طارمی اینم روزها به ستاره بی چون و چرای تیم پورتو تبدیل شده و این درخشش نه تنها مقطعی نبوده بلکه به قدرت درحال پیش روی است.

مهدی طارمی (زاده ۲۷ تیر ۱۳۷۱ در بوشهر) بازیکن فوتبال اهل ایران در پست مهاجم است که برای باشگاه پورتو پرتغال و تیم ملی ایران بازی می‌کند. وی هنگام عضویت در باشگاه پرسپولیس دو بار در فصل‌های ۹۵–۱۳۹۴ و ۹۶–۱۳۹۵ آقای گل لیگ برتر ایران شد. مهدی طارمی سابقه بازی در باشگاه‌های شاهین بوشهر، ایران‌جوان بوشهر و الغرافه را هم دارد. او در جام جهانی ۲۰۱۸ در ترکیب اصلی تیم ملی ایران حضور داشت.

پورتو و برگا

مهدی طارمی

نخستین دیدار رفت نیمه نهایی جام حذفی پرتغال چهارشنبه شب بین دو تیم پورتو و براگا برگزار شد که این دیدار با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

مهدی طارمی در دقیقه ۹ گل نخست بازی را به ثمر رساند. مهاجم ایرانی پورتو از اشتباه دروازه‌بان بهره برد و گل پیروزی تیمش را به نام خود ثبت کرد.

در نیمه دوم دو بازیکن پورتو اخراج شدند. ابتدا لوییس دیاس با دریافت کارت قرمز مستقیم زمین را در دقیقه ۷۰ ترک کرد و در دقیقه ۹۰ متئو اوریبه اخراج شد. پس از ۹ نفره شدن پورتو، براگا توانست نتیجه را یک بر یک کند.

من پورتو را انتخاب کردم

مهدی طارمی

مهدی طارمی در تازه‌ترین مصاحبه خود درباره انتخاب تیم پورتو گفت: من پیشنهادهایی از بنفیکا و اسپورتینگ داشتم، اما پورتو را انتخاب کردم زیرا پورتو تیم بسیار قدرتمندی است و در ایران هم مشهورتر است.

وی افزود: بیشتر طرفداران من می‌گفتند به پورتو بروم. فصل گذشته که تمام شد و من جزو بهترین گلزنان بودم ترجیحم پورتو بود. فکر می‌کردم اگر بتوانم به پورتو بیایم می‌توانم بهتر از ریوآوه خودم را نشان بدهم چون فرصتهای بیشتری خواهم داشت.

مهاجم ایران تاکید کرد: پورتو قهرمان است، در لیگ قهرمانان حضور دارد و جامهای زیادی بدست آورده است.

رویای من اروپا بود

طارمی افزود: همیشه به بازی در اروپا فکر می‌کردم. می‌توانستم زودتر بیایم، اما با مشکلاتی روبرو شدم. رویای من همیشه اروپا بود. وقتی در قطر بودم، بعد از جام جهانی ۲۰۱۸، پیشنهادهای زیادی داشتم اما اجازه جدایی ندادند. بعداً، وقتی بازیکن آزاد شدم، شاید می‌دانستم که دیگر بهترین زمان برای آمدن به اروپا نیست، اما می‌خواستم شانسم را امتحان کنم و ببینم آیا می‌توانم پیشرفت کنم. می‌خواستم کیفیت خودم را بسنجم.

مهدی طارمی

وی تصریح کرد: برای بازیکنان ایرانی بسیار دشوار است که زودتر کشور را ترک کنند. سپس من به ریو آوه رفتم، یک فصل عالی را پشت سر گذاشتم و وقتی آنجا بودم، با خودم گفتم: اینجا می‌توانم بهترین باشم، من به خاطر می آورم که می‌توانم دورتر بروم. من همه کارها را کردم تا در ریوآوه حرفه‌ای باشم و سپس به اینجا آمدم.

مهاجم پورتو در پایان گفت: ما برخی امتیازات را از دست دادیم زیرا حضور همزمان در بسیاری از مسابقات دشوار بود، اما من معتقدم در آینده به جایگاه خود خواهیم رسید.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.