کد خبر : 2215 / /
/

قیمت سکه/قیمت ربع سکه/قیمت سکه پارسیان

قیمت سکه ارزان شد / جدول قیمت

قیمت اونس طلا در بازار‌های جهانی به یک هزار و ۷۷۳ دلار رسید و هر گرم طلای ۱۸ عیار به مبلغ یک میلیون و ۱۳۸ هزار تومان معامله می‌شود.

قیمت سکه ارزان شد / جدول قیمت

امروز قیمت هر قطعه سکه طرح جدید به ۱۱ میلیون و ۸۷۰ هزار تومان رسید.

امروز (۲۷ مرداد۱۴۰۰) قیمت هر قطعه سکه طلا طرح جدید به ۱۱ میلیون و ۸۷۰ هزار تومان رسید. همچنین قیمت نیم سکه ۵ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان، ربع سکه ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان است.

قیمت اونس طلا در بازار‌های جهانی به یک هزار و ۷۷۳ دلار رسید و هر گرم طلای ۱۸ عیار به مبلغ یک میلیون و ۱۳۸ هزار تومان معامله می‌شود.

نام محصول  نرخ(تومان)
سکه تمام بهار آزادی طرح جدید  ۱۱.۸۷۰.۰۰۰
سکه تمام طرح قدیم  ۱۱.۲۵۰.۰۰۰
نیم سکه بهار آزادی ۵.۹۵۰.۰۰۰
ربع سکه بهار آزادی ۳.۷۰۰.۰۰۰
سکه گرمی  ۲.۲۵۰.۰۰۰
اونس جهانی    یک هزار و ۷۷۳ دلار و ۷۰ سنت
طلای ۱۸ عیار   ۱.۱۳۸.۷۰۰

تکنیکالیست ها اعتقاد دارند قیمت سکه اگر در بالای مرز 11 میلیون بماند شانس آن را دارد که کانال 12 میلیون تومان را تست کند این تحلیل فنی موجب شده قیمت سکه حتی در روزهایی که بال های تقویتی آن عمل نمی کند به سختی کاهش یابد. اما احتمال 12 میلیون تومانی قیمت سکه چقدر است؟

مسیر قیمت سکه در هفته نیمه تعطیل

قیمت سکه

از لحاظ بنیادی قیمت سکه تحت دو عامل است، نرخ دلار در بازار و دوم قیمت طلای جهانی. هفته گذشته قیمت طلای جهانی ریزش کرد و در بازار داخل برخلاف اونس جهانی، دلار وارد کانال جدید شد. سکه‌بازان در مقابل ریزش طلا مقاومت نشان دادند.

برهمین اساس حباب این فلز گرانبها به بالای 5 درصد رسیده بود چرا که ارزش ذاتی آن پایینتر از ارزش بازای آن بود. انتهای هفته انس جهانی شروع به حرکت صعودی کرد و نرخ سکه نیز مرز مهم 11 میلیون را در بازار شکست. باتوجه به تغییر انتظارات در بازار دلار، به تبع آن تقاضا برای سکه نیز بالا رفت و حباب آن در این هفته نیز بالای 5 درصد قرار داشت.

با صعود دلار در دو روز ابتدایی هفته و قرارگرفتن آن پشت کانال 27 هزار تومان، سکه نیز رشد کرد و به پشت کانال 12 میلیون تومان رسید. با بسته بودن سکه فروشی‌ها بدلیل شرایط کرونایی، تقاضای خاصی در بازار وجود نداشت و نرخ مانند روز گذشته پشت کانال 12 میلیون تومان قرار داشت. 

بر اساس گفته‌های معامله‌گران فنی، سطح 12 میلیون و 12 میلیون و 200 هزار تومان برای سکه نقطه مقاومتی مهم است.

در معاملات پشت خطی دوشنبه شب، سکه همراه با رشد نرخ دلار، وارد کانال 12 میلیون تومان شد. در نقاط مقاومتی معامله‌گران برای کسب سود، شروع به فروش خریدهای قبلی می‌کنند. اگر برخلاف این برای بازار سکه بیفتد و در این نقطه حمایت شکل بگیرد و بالای این نرخ تثبیت شود، امکان ورود سکه به کانال‌های جدید را مهیا می‌کند

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.