کد خبر : 2060 / /
/

کاندیدای انتخابات ۱۴۰۰ برای پرداخت حقوق بازنشستگان چه برنامه ای دارد؟+جزئیات

وزیر نفت دولت احمدی نژاد در پاسخ به این پرسش که به نفع چه کسی کنار می رود؟ گفت: هنوز اعلام کاندیداتوری نکرده ام، ولی اگر قرار باشد اعلام کاندیداتوری کنم به نفع کسی کنار نمی روم.

 کاندیدای انتخابات ۱۴۰۰ برای پرداخت حقوق بازنشستگان چه برنامه ای دارد؟+جزئیات

انتخابات 1400 در 28 خرداد برگزار خواهد شد.نظارت بر تأیید صلاحیت داوطلبان و انتخابات1400 به عهدهٔ شورای نگهبان است.طبق قانون جمهوری اسلامی ایران، حسن روحانی با توجه به دو دورهٔ ریاست‌جمهوری پیاپی، در این انتخابات 1400 حق نامزد شدن ندارد.شورای نگهبان ظرف پنج روز به صلاحیت داوطلبان انتخابات 1400 رسیدگی می‌کند و نتیجه را به وزارت کشور اعلام می‌کند. آخرین اخبار مربوط به انتخابات 1400 را در سایت خبرآزاد می خوانید.

وزیر نفت دولت احمدی نژاد در پاسخ به این پرسش که به نفع چه کسی کنار می رود؟ گفت: هنوز اعلام کاندیداتوری نکرده ام، ولی اگر قرار باشد اعلام کاندیداتوری کنم به نفع کسی کنار نمی روم.

رستم قاسمی وزیر سابق نفت و نامزد شرکت در انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم، امروز سه‌شنبه ۳۱ فروردین ماه نشست خبری برگزار کرد.

انتخابات 1400/در اوج تحریم ها به شدت صنعت نفت ایران توسعه یافت

وی تصریح کرد: دولت در آن روزها خیلی ها نگران وضعیت درآمد کشور بود، بسیاری از تجهیزاتی که از عسلویه گاز را پمپاژ می کردند شرایط خاصی داشتند، روزهای بسیار سختی بود و روزهای اول تحریم نفت ایران بود و تجربه نداشتیم؛دو اتفاق افتاد، توسعه در صنعت نفت کشور رخ داد و در این خصوص بدون هیچ ادعایی توضیح خواهم داد که در اوج تحر/tags/تحریمیم ها به شدت صنعت نفت ایران توسعه یافت، بیش از ۳۰ درصد بنزین کشور را وارد می کردیم اما طرح توسعه پالایشگاه های کشور، اجرا شد و تولید بنزین را افزایش دادند، همچین تغییر سبد بنزین کشور در دستور کار قرار گرفت. طرح ستاره خلیج و ابر طرح پارس جنوبی اتفاقات مهمی بود که در دوره وزارت نفت بنده رخ داد و باعث شد در زمینه تولید بنزین پیشرفت خوبی داشته باشیم.

انتخابات 1400/بالاترین پیشرفت را در سال های تحریم داشتیم

انتخابات 1400قاسمی گفت: بالاترین پیشرفت را در سال های تحریم داشتیم، این توسعه هم به تجهیزات و هم به لحاظ ساخت بوده است امروز هیچ نیازی به خارج برای ساخت نداریم و بیشترین فروش نفت را در همان زمان داشتیم.

انتخابات 1400/تنها وزیر ایرانی بودم که رئیس اوپک شدم

قاسمی ادامه داد: تنها وزیر ایرانی بودم که رئیس اوپک شدم، اوپک می تواند بخشی از دستورالعمل ها را وتو کند و هنگامی که رئیس اوپک با وزرا جلسه می گذارد، اگر وزرای اوپک با دستور رئیس اوپک موافقت کنند با کلاه سفید از جلسه خارج می شوند، این اجماع را در تمام دستورهای جلسات اوپک ایجاد کردم و تمام وزرا با کلاه سفید از جلسه خارج می شدند.

وی افزود: قبل از شهادت حاج قاسم سلیمانی به عنوان معاون اقتصادی ایشان در کنارشان کار کردم، در تمام زمینه های اقتصادی کار اجرایی و عملیاتی داشته ام. کشور و ظرفیت های کشور را به خوبی می شناسم. دنیا را به خوبی می شناسم و بیشترین سفرهای خارجی بعد از وزیر امور خارجه داشته ام و با سران کشورهای زیادی ملاقات کرده ام.

انتخابات 1400/از احمدی نژاد خبری ندارم

قاسمی درباره تحرکات احمدی نژاد گفت: احمدی نژاد همیشه متحرک و فعال بوده است‌. برداشت خیلی ها این است که اقدامات اخیر ایشان برای حضور است ولی چون اخیرا تماسی نداشته ام نمی دانم برای انتخابات می آیند یا خیر.

قاسمی در خصوص مهم ترین رقیبش در انتخابات خاطرنشان کرد: انتخابات پیش بینی نشده ای در پیش داریم و آرایش سیاسی شکل نگرفته است. در جبهه اصلاحات مشخص نیست و در اصولگرایان هم همینطور است. می توان این پیش بینی را برای پس از تایید صلاحیت از سوی شورای نگهبان اعلام کرد.

قاسمی ادامه داد: یک برنامه دارم که حدود ۴۰ تا ۵۰ میلیون نفر که شرایط سختی دارند از این شرایط عبور می کنند. برنامه اصلی من تغییر ریل گذاری کشور است. برخی از زمینه ها در کشور اصلا قابل اصلاح نیست. مثلا جمعیت بسیار زیاد بازنشسته با شرایط معیشتی بد داریم در حالی که دولت ۹۸ درصد حقوق افراد کشوری و لشکری را پرداخت می کند تا کی این کار امکان پذیر است؟ تا کی دولت می تواند حقوق بازنشستگان را پرداخت کند؟ این در حالی است که کارکنان دولت هر ماه بابت بازنشستگی از حقوقشان کم می شود و دولت از جیب خودش در نهایت حقوق بازنشستگان را پرداخت می کند. این میزان برداشت ۳۰ ساله از حقوق کارمندان معلوم نیست کجا رفته است. ادامه این کار دیگر امکان پذیر نیست و شرایط این تغییر رویه وجود دارد.

وزیر نفت احمدی نژاد توضیح داد: در خیلی از حوزه ها به این نقطه رسیده ایم و نیازمند تغییر ریل هستیم. برنامه هایی در بسیاری از زمینه ها تدوین کرده ایم که مبتنی بر تجربه جهانی است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.