کد خبر : 5611 / /
/

هرگونه علائم شبه سرماخوردگی، دلتاست

رییس مرکز بهداشت غرب اهواز گفت: مردم باید هرعلائم اولیه ای را در این روزها جدی بگیرند چون حتی یک علامت سرماخوردگی یا حساسیت می‌تواند نشانه ای از کرونای دلتا باشد.

هرگونه علائم شبه سرماخوردگی، دلتاست

معاون تحقیقات وزیر بهداشت: علائمی مانند آبریزش بینی، سر درد و بی اشتهایی به طور قطع باید به عنوان علامت ابتلا به سویه دلتای کرونا در نظر گرفته شود.

رییس مرکز بهداشت غرب اهواز گفت: مردم باید هرعلائم اولیه ای را در این روزها جدی بگیرند چون حتی یک علامت سرماخوردگی یا حساسیت می‌تواند نشانه ای از کرونای دلتا باشد.

دکتر مهران احمدی بلوطکی سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کرونای دلتا سوش جدیدی از کرونا با علائم گسترده تر است و حتی ممکن است با یک علامت ابتدایی با شک به حساسیت مانند آبریزش بینی، سرفه ،عطسه، گلودرد و بدن درد همراه باشد.

وی افزود: فرق ویروس دلتا با دیگر انواع ویروس کرونا این است که علائم سریع تر ظاهر شده و بیماری زودتر پیشرفت می‌کند، میزان انتقال این بیماری ۱.۶ بیشتر، دوره کمون کوتاهتر و دامنه علائم شدیدتر است.

احمدی بلوطکی ادامه داد: افراد باید با هر علامتی خود را قرنطینه کنند و بعد از گذشت ۴۸ تا ۷۲ ساعت در صورت علامت دار بودن به مراکز بهداشتی مراجعه و تست بدهند.

سه اصل مهم در کنترل کرونا

رییس مرکز بهداشت غرب اهواز گفت: شناسایی، مراجعه و درمان به موقع سه اصل مهم در کنترل بیماری کرونا است؛ اشتباه بزرگ اذهان عمومی این است که بعد ازگذشت چند روز، علائم را به بیماری‌هایی از جمله سرماخوردگی و آنفلوآنزا نسبت می دهند که باعث پیشرفت بیماری می شود.

مراجعه به موقع مساوی با کاهش مرگ و میر

وی توضیح داد: بروز مرگ و میرهای کرونا عموما به علت دیر مراجعه کردن است چون در صورت مراجعه به موقع با کمترین عارضه های شدید و فوتی روبرو می‌شویم.

احمدی بلوطکی اضافه کرد: کرونای دلتا نیز اگر به موقع شناسایی و درمان شود نگرانی در مورد مرگ و میر و عوارض وجود ندارد.

در حال حاضر سه شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، ۱۴ شهرستان نارنجی و ۱۰ شهرستان زرد کرونایی هستند.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.