کد خبر : 21918 / /
/

طراحی و ساخت ویلا سهیلیه

طراحی و ساخت ویلا سهیلیه

طراحی و ساخت ویلا در مناطق خوش آب و هوا یکی از متداول‌ترین و پرطرفدارترین اقدامات ساختمان سازی محسوب می‌شود. ایران از تنوع آب و هوایی خوبی برخوردار است و بسیاری از کسانی که در محیط‌های آلوده و پر سر و صدای شهری زندگی می‌کنند، اقدام به ساخت ویلا در مناطق خوش آب و هوا می‌کنند.

یکی از این مناطق زیبا، سهیلیه است که به تهران هم نزدیک بوده و به همین جهت مورد توجه بسیاری از تهرانی‌ها قرار گرفته است. در این مطلب بیشتر در مورد طراحی و ساخت ویلا سهیلیه صحبت خواهیم نمود:

سهیلیه کجاست؟

سهیلیه در مسیر اتوبان تهران کرج قرار گرفته است و یک منطقه ییلاقی در استان البرز محسوب می‌شود. این منطقه به کردان بسیار نزدیک است. به همین خاطر به سهیلیه کردان نیز معروف می­باشد. البته هر دو از مناطق عالی برای ساخت ویلا به شمار می‌روند.

سهیلیه خاک حاصلخیزی هم دارد، بنابراین امکان ساخت ویلاهای باغی و زمین‌های کشاورزی در آن وجود دارد. منابع آبی نیز به حد کافی در این منطقه وجود دارند. به همین خاطر باغات میوه و صیفی جات در این منطقه به چشم می‌خورند.

آب و هوای معتدل این منطقه یک مزیت بزرگ برای آن محسوب می‌شود به طوری که در تابستان خیلی گرم نیست و در زمستان هم خیلی سرد نمی‌شود. قسمت‌های جنوبی سهیلیه کوهپایه‌ای هستند. بسیاری از ایرانی‌ها عاشق چنین آب و هوایی هستند.

از بخش‌های مختلف سهیلیه می‌توان به زعفرانیه، سعید آباد، سرخاب، کوشک، اغلان تپه و... اشاره کرد.

فاصله کم سهیلیه با تهران باعث شده است که بسیاری از تهرانی‌ها اقدام به خرید ویلا در این منطقه کنند.

این منطقه رو به رشد بوده و خرید یا ساخت ویلا در آن یک نوع سرمایه گذاری محسوب می‌شود. علاوه بر استفاده تفریحی خودتان، هر زمان که بخواهید می‌توانید آن را با قیمت بالاتر بفروشید.

 

طراحی و ساخت ویلا در سهیلیه

قبل از اقدام برای طراحی و ساخت ویلا در سهلیه کرج ، باید ابتدا به دقت زمین مورد نظر را انتخاب کنید. انتخاب زمین یکی از مهم‌ترین مراحل ساخت ویلا است. برای انتخاب زمین باید به مواردی از این قبیل توجه کنید:

  1. موقعیت زمین و میزان دسترسی آن به مرکز خرید یا منابع آبی و...
  2. نورگیر بودن زمین و جهت طلوع و غروب خورشید
  3. بادخیز بودن زمین
  4. آگاهی از قوانین ملکی و ساخت و ساز زمین

 

بعد از بررسی این موارد، باید برای گرفتن مجوزها از شهرداری منطقه اقدام کنید.

برای بسیاری از افراد انجام اقدامات قانونی و مراحل اداری ساخت ویلا، بسیار مشکل است. اگر شما نیز وقت یا حوصله این کار را ندارید می‌توانید از شرکت‌های معتبر که کار ساخت ویلا را انجام می‌دهند بخواهید تمام مراحل را برایتان انجام بدهند.

پنجره دو جداره ویلا در سهلیه کرج

سایبان پنجره ویلا در کرج ، کردان

نکات مهم طراحی و ساخت ویلا

طراحی و ساخت ویلا باید به دقت و با آگاهی از علم روز ساختمان سازی و زیبایی شناسی انجام شود و امکانات لازم و بروز در آن قرار داده شود. چون ویلا یک مکان تفریحی محسوب شده و باید از بهترین امکانات رفاهی برخوردار باشد. از مهم­ترین نکات طراحی و ساخت ویلا می­توان به موارد زیر اشاره نمود:

 

1. نمای ساختمان ویلا

نمای ویلا اولین چیزی است که نظر دیگران را به خود جلب می‌کند. امروزه ویلاها ظاهری مدرن داشته و دیگر مانند گذشته به سبک ساده ساخته نمی‌شوند. طراحی ویلا اگر مدرن و به روز نباشد، خیلی زود با گذشت زمان از ارزش ساختمان ویلا کاسته می‌شوند.

همچنین برای مناطقی که آب و هوای مرطوب دارند، نمای ساختمان باید در برابر رطوبت، مقاوم باشد. خوشبختانه منطقه سهیلیه آب و هوای مناسبی دارد و ساختمان‌های متنوع و زیبایی را می‌توان در آن­جا ساخت.

نمای سنگی، تقریبا رایج‌ترین نما برای ساخت ویلاهای امروزی است. سنگ‌ها مقاومت خوبی در برابر هر نوع آب و هوا دارند. سنگ‌هایی که برای نمای ساختمان استفاده می‌شوند انواع مختلفی داشته و رنج قیمتی مختلفی هم دارند. به همین خاطر بسیاری از افراد به سراغ این متریال می‌روند.

از دیگر مصالح پرکاربرد در ساخت نمای ویلا به آجر و بتن یا سیمان، می‌توان اشاره کرد.

در ساخت نمای ساختمان ویلا باید به زیبایی شناسی و طرح‌های جدید توجه کرد. ساختمان ویلا چه از نظر قیمتی و چه از نظر رفاهی روی کیفیت و ارزش ویلا تاثیر زیادی دارد.

 

2. محوطه سازی ویلا

در ویلاهای خوش آب و هوا قطعاً حیاط ویلا یکی از قسمت‌های مهم ویلا محسوب می‌شود. طراحی مدرن و عالی و استفاده از استخر، انواع آبنما، مسیرسازی، درخت و درختچه، گل‌ها و گیاهان تزئینی، چمن، مجسمه‌ها و بسیاری از موارد دیگر در محوطه سازی ویلا باید مدنظر قرار گرفته شوند.

امروزه مسیرهای پیاده‌راه و ماشین‌رو در ویلاها اهمیت زیادی پیدا کرده‌اند. باید برای دسترسی به قسمت‌های مختلف در ویلا و همچنین به قصد انجام پیاده روی، مسیرهای زیبایی در محوطه ویلا ایجاد کرد.

همچنین سیستم‌های متنوع و زیبای روشنایی برای شب باید به کار برده شوند. در قسمت درب ورودی، در مسیرهای ماشین‌رو و پیاده‌رو، اطراف استخر، آلاچیق و بسیاری از قسمت‌های ویلا باید از نور مناسب استفاده کرد.

 

3. دکوراسیون داخلی ویلا

از نمای ویلا و محوطه آن که بگذریم به مهم‌ترین قسمت ویلا یعنی داخل ساختمان می‌رسیم. اوقات زیادی در داخل ساختمان ویلا سپری می‌شود و باید زیبا و دلپذیر باشد.طراحی داخلی ساختمان ویلا باید مدرن و زیبا باشد. از المان‌های مناسب مانند پنجره‌های بزرگ جهت برخورداری از نور کافی و ویوی عالی، شومینه‌های زیبا، استفاده از گچ‌بری‌ها و کناف‌کاری‌های زیبا، مبلمان لوکس و... باید به درستی استفاده شود.

 

همچنین قسمت پذیرایی، اتاق خواب، اتاق مهمان، آشپزخانه و... باید طراحی مناسبی داشته باشند. بنابراین دکوراسیون داخلی ویلا را باید به دست افراد متخصص و باتجربه بسپارید.

 

هزینه ساخت ویلا در سهیلیه

هزینه ساخت ویلا در این منطقه، ابتدا به موقعیت زمین بستگی دارد. مناطق مختلف سهیلیه از نظر قیمتی باهم فرق می‌کنند، برخی مناطق گران‌تر و برخی ارزان‌تر هستند. به طور کلی سهیلیه از منطقه کردان ارزان‌تر بوده و با قیمت مناسبی می‌توان یک زمین عالی برای ساخت ویلا خریداری کرد.

در مرحله بعد، هزینه‌ی ساخت ویلا به نوع ساختمان آن بستگی دارد. اینکه یک طبقه و فلت باشد یا دوبلکس و انواع دیگر. روش ساخت نیز در هزینه ساخت ویلا موثر است. اینکه از چه متریالی برای ساختمان‌سازی استفاده شود و متراژ ساختمان چقدر باشد. در مرحله سوم؛ محوطه سازی و امکانات رفاهی که داخل ویلا قرار داده می‌شوند تعیین کننده هزینه نهایی هستند.

برای انجام این مراحل باید از یک شرکت معتبر و با تجربه کمک بگیرید تا قبل از شروع ساخت ویلا، برآورد دقیق هزینه انجام بشود. تیم حرفه­ای استودیو معماری روبال تهران آماده هر گونه خدمات در زمینه طراحی و ساخت ویلا سهیلیه به شما عزیزان است.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.