کد خبر : 15961 / /
/

راه های آسان دریافت شهروندی ترکیه

شهروندی ترکیه و دریافت پاسپورت یکی از آسان‌ترین راه‌ها جهت اخذ اقامت دائم ترکیه محسوب می‌شود.

کشور ترکیه به‌ دلیل شرایط اقتصادی رو به‌ رشد، نرخ بیکاری پایین، بهره بردن از دانشگاه‌های معتبر و غیره یکی از مقصدهای محبوب برای مهاجرت محسوب می‌شود.

یکی از مشکلاتی که اکثر مهاجران ایرانی با آن مواجه هستند، تفاوت فرهنگی است؛ اما در کشور ترکیه شما شاهد تفاوت فرهنگی نیستید و راحت‌تر می‌توانید با جامعه سازگار شوید.

اخذ شهروندی ترکیه از طریق روش‌های مختلفی امکان‌پذیر است. در این مقاله قصد داریم شما را با نحوه اخذ شهروندی ترکیه آشنا کنیم.

یکی از بزرگترین مزیت اخذ شهروندی ترکیه باز کردن حساب بانکی بین المللی در ترکیه می باشد.

مزایای اخذ شهروندی ترکیه

ازجمله مزایای دریافت شهروندی ترکیه می‌‍توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دریافت حق شهروندی و پاسپورت ترکیه
  • اخذ پاسپورت ترکیه با ده سال اعتبار و امکان تمدید مادام‌العمر
  • دریافت اقامت دائم ترکیه
  • استفاده از خدمات درمانی رایگان و حق بازنشستگی
  • امکان استفاده از مزیت دو تابعیتی
  • امکان استفاده از مراکز آموزشی معتبر و تحصیل رایگان
  • امکان دریافت حق شهروندی و پاسپورت برای تمام اعضای خانواده
  • امکان سفر به هفتاد کشور بدون داشتن ویزا
  • امکان کار تمام‌وقت
  • امکان دسترسی سریع به ایران
  • تجربه یک زندگی باکیفیت با امکانات رفاهی خوب

روش‌های اخذ شهروندی ترکیه

جهت دریافت شهروندی ترکیه و بهره‌مندی از امتیازات آن، روش‌های مختلفی را دولت ترکیه برای متقاضیان در نظر گرفته است. اگر قصد مهاجرت به کشور ترکیه را دارید، حتماً تا پایان این بخش با ما همراه باشید تا شما را با بهترین روش‌ها برای اخذ اقامت دائم ترکیه آشنا کنیم. شما می‌توانید با توجه‌ به شرایط‌تان یکی از روش‌های زیر را انتخاب کنید.

  • اخذ شهروندی ترکیه از طریق سرمایه‌گذاری در املاک

یکی از راحت‌ترین روش‌ها جهت دریافت شهروندی ترکیه، خرید ملک در ترکیه است.

البته برای دریافت اقامت دائم ترکیه، ارزش ملک خریداری شده باید ۲۵۰ هزار دلار باشد.

شما با خرید ملک می‌توانید بعد از سی الی چهل و پنج ‌روز شهروندی کشور ترکیه را دریافت کنید.

توجه داشته باشید که لازم نیست حتماً یک ملک به ارزش ۲۵۰ هزار دلار خریداری کنید؛ بلکه می‌توانید چند ملک بخرید که ارزش کلی آن‌ها به مبلغ ۲۵۰ هزار دلار باشد.

همچنین اگر بودجه شما به مبلغ ۲۵۰ هزار دلار نمی‌رسد، بازهم می‌توانید با خرید ملک اقامت ترکیه را دریافت کنید؛ ولی با این تفاوت که این اقامت کوتاه‌مدت است و برای پنج سال اعتبار دارد.

خرید ملک در استانبول ترکیه  هلپر بهترین شیوه می باشد.

  • دریافت شهروندی ترکیه از طریق سرمایه‌گذاری به‌صورت سپرده بانکی

یکی دیگر از راه ‌های دریافت پاسپورت ترکیه و اخذ شهروندی از طریق سرمایه‌گذاری به‌ صورت سپرده بانکی است. شما باید مبلغ پانصد هزار دلار آمریکایی را به مدت سه سال در یکی از بانک‌های ترکیه قرار دهید. توجه داشته باشید که امکان برداشت وجه نقد از حساب بانکی در این مدت وجود ندارد.

  • تابعیت ترکیه از طریق خرید سهام

یکی دیگر از راه‌های تابعیت ترکیه، خرید سهام به ارزش پانصد هزار دلار آمریکایی است. توجه داشته باشید که سهام خریداری شده هم مانند سپرده بانکی به مدت سه سال بلوکه می‌شود. البته توانایی سرمایه‌گذاری شما جهت خرید سهام باید توسط وزارت فناوری ترکیه تایید شود.

  • دریافت شهروندی ترکیه از طریق خرید اوراق قرضه

یکی دیگر از راه‌های اقامت دائم ترکیه، خرید اوراق قرضه این کشور است. خرید اوراق قرضه هم شبیه خرید سهام است و به مدت سه سال امکان فروش آن وجود ندارد.

  • دریافت تابعیت ترکیه از طریق سرمایه‌گذاری در یکی از شرکت‌های فعال املاک

شما با سرمایه‌گذاری در یکی از شرکت‌های املاک در ترکیه به مبلغ پانصد هزار دلار آمریکایی می‌توانید اقامت دائم این کشور زیبا را به دست بیاورید.

  • شهروندی ترکیه از طریق کارآفرینی

شما با ثبت شرکت و استخدام پنجاه نفر نیروی ترکیه‌ای، می‌توانید تابعیت ترکیه را دریافت کنید. برای راه‌اندازی شرکت در ترکیه به 2600 هزار دلار آمریکایی نیاز دارید. شما با ثبت شرکت و راه‌اندازی یک کسب‌وکار هم می‌توانید یک تجارت پرسود داشته باشید و هم شهروندی ترکیه را دریافت کنید.

  • اخذ شهروندی ترکیه از طریق اشتغال

اشتغال یکی دیگر از روش‌های تابعیت ترکیه است. برای شروع کار در ترکیه، ابتدا باید از طرف یک کارفرما دعوت‌نامه دریافت کنید. پس از دریافت پیشنهاد کاری تقریباً بعد از نود روز، ویزای شما صادر می‌گردد و شما می‌توانید به ترکیه سفر کنید. ابتدا ویزای یک ‌ساله برای شما صادر می‌شود که بعد از اتمام اعتبار باید دوباره آن را تمدید کنید. بعد از هشت سال اقامت در این کشور، می‌توانید جهت اقامت دائم ترکیه اقدام کنید. اگر قصد دارید از مزایای شهروندی ترکیه بهره‌مند شوید، باید دو سال بیشتر یعنی به مدت ده سال در این کشور اقامت داشته باشید.

  • دریافت شهروندی ترکیه از طریق تحصیل

کشور ترکیه هم مانند بسیاری از کشورها برای متقاضیان تحصیل در این کشور، ویزای مخصوص صادر می‌کند تا بتوانند در این کشور به تحصیل مشغول شوند. پس از پایان دوره تحصیلی، می‌توانید جهت اشتغال و اخذ تابعیت ترکیه اقدام کنید. کشور ترکیه برای افراد زیر هجده سال هم ویزا صادر کرده و اجازه می‌دهد این افراد در مقاطع ابتدایی و متوسطه در مدارس دولتی تحصیل کنند. توجه داشته باشید که تحصیل در مدارس دولتی با زبانی ترکی است و اگر با این زبان آشنایی ندارید، تحصیل برای شما کمی سخت می‌شود؛ البته تحصیل در مدارس خصوصی به‌ صورت دوزبانه است.

  • اخذ تابعیت ترکیه از طریق ازدواج

یکی دیگر از روش‌های اخذ تابعیت ترکیه، از طریق ازدواج با فردی است که تابعیت ترکیه‌ای داشته باشد. البته این اقامت موقتی است؛ شما باید در کنار همسر خود به مدت سه سال زندگی کرده و سپس جهت اخذ شهروندی ترکیه اقدام کنید.

  • اخذ شهروندی کشور ترکیه از طریق تولد

زمانی که فرزندی در ترکیه به دنیا بیاید، به او شهروندی ترکیه تعلق می‌گیرد؛ البته به شرطی که پدر و مادرش شهروند ترکیه‌ باشند.

مدارک لازم جهت شهروندی ترکیه عبارت‌اند از: 

  1. داشتن حداقل ۱۸ سال
  2. نداشتن اقامت غیر قانونی در ترکیه
  3. پرداخت مالیات
  4. ارائه شناسنامه
  5. گواهی بیمه درمانی
  6. داشتن گذرنامه
  7. نداشتن سابقه کیفری
  8. کد شناسنامه مالیاتی
  9. اثبات شرایط لازم برای اقامت
  10. ارائه عکس پاسپورتی

سؤالات متداول در مورد اخذ شهروندی ترکیه

مزایای اخذ شهروندی ترکیه از طریق سرمایه‌گذاری چیست؟

یکی از مزیت‌های سرمایه‌گذاری در ترکیه، امکان برداشت سرمایه بعد از سه سال است. اگر در یکی از بانک‌های ترکیه سرمایه‌گذاری کرده‌اید، می‌توانید بعد از پایان سه سال سرمایه خود را با سود آن دریافت کنید. هم‌چنین اگر پول خود را در ملک سرمایه‌گذاری کردید، می‌توانید بعد از پایان سه سال، ملک خود را بفروشید. به‌علاوه یکی دیگر از مزیت‌های سرمایه‌گذاری در این کشور این است که همسر و فرزندان زیر هجده سال هم حق شهروندی دریافت می‌کنند.

کدام سرمایه‌گذاری جهت اخذ شهروندی کشور ترکیه بهتر است؟

بهترین روش سرمایه‌گذاری در ترکیه، از طریق خرید ملک است. شما می‌توانید با خرید یک ملک به ارزش ۲۵۰ هزار دلار آمریکایی، شهروندی ترکیه را دریافت کنید. هم‌چنین با ثبت شرکت و استخدام پنجاه نفر نیروی ترک، می‌توانید جهت اخذ تابعیت دائم این کشور اقدام نمایید.

 

اخذ شهروندی ترکیه از طریق سرمایه‌گذاری چند مدت طول می‌کشد؟

درخواست شهروندی کشور ترکیه از طریق سرمایه‌گذاری معمولاً سه سال زمان می‌برد؛ البته نمی‌توان تاریخ دقیقی را مشخص کرد. برای اینکه پیگیری درخواست شما به‌ سرعت انجام شود حتماً باید مدارک مورد نیاز را به‌ صورت دقیق جمع‌آوری کنید.

البته اگر جهت اخذ شهروندی سرمایه‌گذاری از طریق خرید ملک را انتخاب کرده‌اید، در کمتر از سه ماه می‌توانید شهروندی و تابعیت ترکیه را دریافت کنید.

کشور ترکیه به‌ دلیل داشتن اقتصادی رو به رشد، فرهنگ غنی، فرصت‌های شغلی خوب، کیفیت بالای زندگی و موارد دیگر یکی از محبوب‌ترین مقصدهای مهاجرتی برای ایرانیان به شمار می‌رود.

شما می‌توانید از طریق روش‌هایی که به آن اشاره کردیم، شهروندی کشور ترکیه را به دست بیاورید. جهت اخذ شهروندی ترکیه می‌توانید با کارشناسان شرکت ترکیه هلپر ( https://turkeyhelper.com )تماس حاصل فرمایید تا با توجه ‌به شرایط‌تان بهترین روش را به شما پیشنهاد کنند. این شرکت سال‌هاست در زمینه گردشگری، خدمات بانکی و اداری، خدمات حقوقی و ملکی فعالیت دارد.

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.