کد خبر : 15754 / /
/

چرا مهاجرت به ترکیه؟

چرا مهاجرت به ترکیه؟

 

قبل از آنکه به موضوع اصلی این مقاله بپردازیم و درباره‌ی مزایای زندگی در ترکیه صحبت کنیم، اول باید به پرسشی اساسی‌تر پاسخ دهیم. و آن سوال چیزی نیست جز اینکه اصلا چرا باید ترکیه را به عنوان یک مقصد مهاجرتی انتخاب کرد؟ و اینکه دلیل محبوبیت ترکیه در میان ایرانیان چیست؟ چه چیز باعث شده تا خرید ملک در ترکیه اینقدر برای ایرانی‌ها مهم باشد؟

در این بخش، به بررسی مهم‌ترین این دلیل می‌پردازیم:

  • تاریخ و فرهنگ و دین

ترکیه و ایران، سوابق تاریخی مشترکی دارند. چه بسیار دوستی‌ها و چه بسیار کشمکش‌هایی که بین این دو کشور در گذشته جریان نداشته است. همین موضوع، باعث شده تا ترکیه قسمت عظیمی از فرهنگ خود را وامدار فرهنگ ایرانی باشد و به عکس. پس می‌توان نتیجه گرفت که فرهنگ ایرانی و ترکی تا چه حد به هم شباهت دارد. این شباهت باعث شده تا ایرانیان زیادی، مهاجرت به ترکیه را ترجیح دهند.

  • سفر آسان و بدون ویزا

همانطور که پیداست، ترکیه از لحاظ جغرافیایی به ایران بسیار نزدیک است. این موضوع باعث شده تا سفر به ترکیه برای ایرانیان بسیار آسان و بی‌دردسر باشد. به علاوه، از دیگر دلایل محبوبیت ترکیه در بین مهاجران این است که طبق پیمان مودت، ما ایرانیان برای سفر به این کشور نیازی به ویزا نخواهیم نداشت.

  • زندگی ارزان‌تر ولی با کیفیت‌تر

هر طور که بخواهید حساب کنید، هزینه های زندگی در ترکیه نسبت به ایران ارزان‌تر است. اصلا اگر هم ارزان‌تر نباشد، نسبت درآمد به خرج‌، بسیار منطقی‌تر از ایران خواهد بود. گذشته از مسئله‌ی خرج و یا درآمد، باید بدانید که کیفیت زندگی هم در ترکیه نسبت به ایران بالاتر است. همه‌ی این دلایل که کنار هم بگذاریم، خواهیم دید که از هر لحاظ، ترکیه مقصد مناسبی برای مهاجرت ایرانیان خواهد بود.

جهت اخذ تابعیت ترکیه چندین راه مختلف وجود دارد :

۱ – اولین و آسان ترین روش اخذ تابعیت ترکیه و شهروندی ترکیه تولد فرزند در یک خانواده ترک با مادر یا پدر‌ و یا هر دو ترک می باشد.

۲ – دریافت تابعیت ترکیه با ملک و مستغلات در کشور ترکیه

۳ – اخذ تابعیت ترکیه از طریق سرمایه گذاری در این‌ کشور

۴ – مطابق ماده ۱۶ قانون تابعیت ترکیه اتباع خارجی از طریق ازدواج با یک تبعه ترک می توانند تابعیت و شهروندی ترکیه را دریافت نمایند.

ازدواج با یک تبعه ترک به صورت مستقیم باعث اخذ تابعیت ترکیه نمی شود ولی اشخاصی که به واسطه ازدواج با یک تبعه ترکیه سه سال مداوم مزدوج بوده و زندگی کرده باشند، می توانند برای اخذ تابعیت ترکیه درخواست دهند. در اشخاصی که درخواست می دهند؛

الف) زندگی در خانواده مشترک

ب) عدم انجام فعالیتی مغایر با زندگی مشترک

ج) عدم وجود حالتی مخالف امنیت ملی و نظم عمومی

مزایای خرید خانه در ترکیه

خرید ملک در ترکیه نسبت به کشورهای حاشیه خلیج فارس از مزیت های متنوع تری برخوردار است. مزایایی همچون ثبات ارزش پولی، سرمایه‌گذاری به صرفه، هزینه‌های زندگی و دسترسی آسان که در ادامه به توضیح هر یک از آن‌ها ‌پردازیم. از این رو توصیه ما به شما دریافت مشاوره سرمایه گذاری در ترکیه به منظور اطمینان بیشتر است.

2

ارزش پول

دولت ترکیه با برنامه‌های اقتصادی گسترده و با هدف ثبات و اصلاح ارزش پولی این کشور، رویکردهای مهمی در اقتصاد خود برگزیده است که رشد بالای 20 درصدی اقتصاد ترکیه در سه ماهه دوم سال 2021 را از نتایج آن می‌توان به شمار آورد. این رشد اقتصادی بالا در سال‌های اخیر سبب احیای حیاتی بخش‌های مختلف ساخت و ساز، صنعت و املاک در این کشور شده است که سالانه محیای سرمایه گذاران خارجی از کشورهای مختلف می‌باشد.

دولت ترکیه با این اصلاحات گسترده باعث بهبود در شاخص سهولت در انجام کسب و کار نیز شده است. این نکته به معنای رشد رتبه‌ی شاخص ارزیابی انجام کسب و کار است. به نحوی که از رتبه‌ی 93 در سال 2006 به رتبه‌ی 33 در سال 2020 بهبود یافته است.

سرمایه گذاری به صرفه

خرید خانه در ترکیه نسبت به کشورهای همسایه از مزیت به صرفه بودن برخوردار است. به نوعی که در کشور ترکیه برای سرمایه گذاری در بخش املاک، در کنار تسهیلات کم بهره، و اعطای تابعیت، می‌توان از این نوع سرمایه گذاری به یک منبع سود دهی رسید. زیرا بحث ملک در کشور ترکیه به خاطر پشتوانه‌ قوی صنعتی در ساخت و ساز و روند افزایش سرمایه گذاری و رشد اقتصادی، از سوددهی مطمئنی برخوردار است.

از سوی دیگر موضوع به صرفه بودن هزینه های حمل و نقل و ارتباطات در کشور ترکیه نسبت به سایر کشورها از مزایا و به صرفه بودن این نوع سرمایه گذاری به شمار می‌آید. از نگاهی دیگر تورم در بخش سرمایه‌گذاری املاک تاثیرات چندانی ندارد به همین خاطر این نوع سرمایه‌گذاری سود بیشتری دارد.

3

هزینه زندگی

یکی دیگر از مزایای خرید ملک در ترکیه برای ایرانیان پایین بودن هزینه های زندگی است. هزینه های زندگی در کشور اروپایی ترکیه نسبت به ایران به صرفه و ارزان است.

کشور ترکیه به خاطر داشتن منابع طبیعی کشاورزی، دارا بودن از صنعت حمل و نقل با کیفیت بالا و متصل بودن به بازارهای جهانی و اروپایی از تورم نسبتا پایینی برخوردار است. به نوعی که اغلب هزینه هایی که در زندگی به خوراک و پوشاک و مسکن تعلق دارد، در کشور ترکیه از صرفه های اقصادی برخوردار است. زیرا این کشور هم قطب تولید برندهای مطرح پوشاک در منطقه‌ی خاورمیانه به شمار می‌رود و هم در جهت تولید صنعت غذایی خود، در کنار تکیه بر منابع طبیعی کشاورزی حاصل خیز خود، با اتصال به بازار های غنی قاره سبز، می‌تواند نقش بسزایی در تامین نیاز های غذایی کشور را داشته باشد.

برگرفته از وب سایت آریو گروپ https://fa.ariogroup-tr.com/

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.