کد خبر : 51294 / /
/

نکات انتخاب فرش کودک که باید به آن توجه کنید

انتخاب صحیح فرش در طراحی دکوراسیون اهمیت بسیار ویژه‌ای دارد و در زیبایی منزل تاثیرگذار است. فرش کودک علاوه بر ظاهر زیبا باید ویژگی‌هایی داشته باشد که باعث آرامش و امنیت کودک شود. به‌طور‌کلی در انتخاب و خرید فرش کودک باید به نکاتی توجه کنید که در ادامه معرفی شده‌اند.

نکات انتخاب فرش کودک که باید به آن توجه کنید - تصویر 1

در چیدمان اتاق کودک به چه مواردی باید توجه کرد؟

چیدمان اتاق کودک با توجه به اینکه فرزندتان دختر یا پسر است متفاوت است. برای چیدمان اتاق کودک باید المان‌های مختلفی را مدنظر قرار دهید و به طوری آنها را انتخاب کنید که کودک در اتاق خود احساس راحتی کند. مهمترین مواردی که در چیدمان اتاق کودک باید به آنها توجه کرد عبارتند از:

  • طرح، رنگ‌بندی و جنس فرش
  • رنگ دیوارهای اتاق
  • سرویس خواب مبلمان و کمد
  • اکسسوری‌ها و لوازم دکوری

اگر فرزندتان توانایی تشخیص رنگ و طرح المان‌های اتاق خود را دارد حتماً نظر او را جویا شوید و بر اساس سلیقه و علایق او اتاقش را بچینید.

مهمترین نکات هنگام انتخاب فرش کودک

قبل از خرید فرش اتاق کودک حتماً به نکات زیر توجه کنید:

عدم حساسیت فرش

کودکان پوست نازک و حساسی دارند و از مقاومت کمی در برابر انواع باکتری و عفونت برخوردار هستند. مهم‌ترین نکته در خرید فرش کودک این است که الیاف آن باید ضد حساسیت و ضد آلرژی باشد. به‌خصوص که کودکان مدام در حال رفت و آمد و بازی با وسایل و اسباب‌بازی‌های گوناگون هستند. در نتیجه فرشی را انتخاب کنید که کاملاً ضد آلرژی و ضد باکتری است.

لطافت و نرمی فرش

کودکان زمان زیادی را صرف بازی می‌کنند و روی فرش می‌نشینند، راه می‌روند و حتی می‌خوابند؛ بنابراین از آنجایی که بدن کودک همیشه با فرش در تماس است باید نرمی و لطافت کافی داشته باشد. فرش سفت کودک را اذیت می‌کند، به‌طوری‌که بازی کردن بر روی آن حس خوبی به کودک نمی‌دهد. بهتر است فرشی که انتخاب می‌کنید پرزهای کوتاهی داشته باشد و در عین حال از نرمی و لطافت کافی برخوردار باشد. پرزهای بلند فرش نشانه نرمی و لطافت آن نیست، حتی به راحتی در معرض آلودگی قرار می‌گیرند. فرش‌هایی که ظرافت و تراکم بالایی دارند با لطافت بیشتری نیز همراه هستند.

رنگ فرش

از دیگر نکات مهم در انتخاب فرش کودک توجه به رنگ فرش است که تاثیر مستقیمی در روحیه کودک دارد. فرش باید با دکوراسیون اتاق کودک، سرویس خواب، دیوارها و رنگ کمد هماهنگ باشد. رنگ‌هایی مانند بنفش، زرشکی، سبز تیره و آبی تیره خیلی دیر کثیف می‌شوند و مناسب اتاق کودکان هستند. از این رو پیشنهاد می‌شود در دکوراسیون اتاق از رنگ‌های روشن مانند لیمویی کمتر استفاده کنید و برای انتخاب فرش به سراغ چنین رنگ‌هایی نروید. همچنین رنگ‌های اتاق کودکان دختر با پسر متفاوت است. در اتاق پسران معمولاً از رنگ‌های سرد مانند زرشکی، خاکستری، آبی، فیلی و یشمی استفاده می‌شود و در اتاق دختران رنگ‌هایی مانند صورتی، قرمز و بنفش به کار می‌روند. در انتخاب رنگ فرش حتماً سلیقه و روحیات کودک خود را در نظر بگیرید.

جنس فرش

توجه به الیاف فرش از دیگر نکات مهمی است که هنگام خرید باید در نظر بگیرید. در واقع الیاف فرش با سلامت کودک ارتباط مستقیمی دارد. همچنین فرش کودک باید ضخامت مناسبی داشته باشد، از خرید فرش‌های نازک که باعث انتقال سرما به بدن کودک می‌شوند نیز خودداری کنید. فرش باید کیفیت بالایی داشته و قابل شستشو باشد. برخی از فرش‌ها در اولین شستشو رنگ خود را از دست می‌دهند و یا سفت و زبر می‌شوند. الیاف اکریلیک بهترین جنس فرش محسوب می‌شود و ضد حساسیت است.

سایر نکات انتخاب فرش کودک

نکات دیگری وجود دارند که هنگام انتخاب و خرید فرش ماشینی کودک باید به آنها توجه شود:

حفظ ایمنی

حفظ ایمنی کودک از ضروریاتی است که والدین باید آن را در اولویت قرار دهند. فرش‌های غیر لغزنده و با پایه نرم مانع از افتادن کودک می‌شوند. علاوه بر آن فرش‌هایی که فاقد مواد شیمیایی هستند و با متریال طبیعی ساخته شده‌اند از ایجاد حساسیت و مشکلات تنفسی کودک جلوگیری می‌کنند.

مقاومت در برابر سایش

انجام فعالیت‌های گوناگون بر روی فرش کودک بسیار رخ می‌دهد، بنابراین باید فرش در برابر سایش و خراش مقاومت داشته باشد. کیفیت بالای فرش کودک باعث می‌شود از طول عمر بیشتری برخوردار شود.

سهولت نگهداری و شست‌وشو

هیچ فرشی به اندازه فرش کودک در برابر آلودگی و کثیفی قرار نمی‌گیرد. در نتیجه فرش‌های کودک باید به راحتی تمیز شوند و قابل شست‌وشو باشند.

مقاومت در برابر لکه

احتمال لکه بر روی فرش کودک بسیار زیاد است. فرشی را انتخاب کنید که در برابر لکه مقاومت بالایی دارد و نگهداری آسانی دارد.

اندازه فرش

قبل از خرید فرش برای اتاق کودک باید مساحت اتاق را اندازه‌گیری کرد. معمولا از فرش‌های کوچک مانند ۴ متری و ۶ متری برای اتاق‌های کودک استفاده می‌شود. برای آن که امنیت کودک حین دویدن حفظ شود بهتر است اغلب یا حتی تمام فضای اتاق را با فرش پوشش دهید. هر طرف فرش نهایتا باید 12 سانتی‌متر با دیوار فاصله داشته باشد.

طرح فرش

فرش‌های کودک معمولاً با الگوبرداری از شخصیت‌های کارتونی طراحی می‌شوند. در این مورد حتماً باید به نظر کودک اهمیت دهید و شخصیت داستانی مورد علاقه آن را انتخاب کنید.

خرید انواع فرش کودک با بهترین کیفیت

فروشگاه بزرگ آقای فرش آماده ارائه خدمات خود به مشتریان عزیز در سطح کشور است. اگر نمی‌دانید که برای اتاق کودک خود چه فرشی انتخاب کنید با مشاوران ما تماس بگیرید تا با شنیدن نیازهای شما بهترین فرش را در اختیارتان قرار دهند. انواع فرش‌های کودک با کیفیت بالا و تنوعی گسترده عرضه می‌شوند. فروش اقساطی فرش از مهمترین خدماتی است که توسط این مجموعه به مشتریان عزیز ارائه می‌شود. حتی در صورتی که بودجه کمی دارید می‌توانید بدون دغدغه فرش مورد علاقه خود را سفارش دهید و با پرداخت اقساط مناسب کودک خود را خوشحال کنید. همچنین محصولات به‌صورت آنلاین عرضه می‌شوند و امکان ثبت سفارش به‌صورت تلفنی وجود دارد.

سخن پایانی

در این مقاله نکات انتخاب فرش کودک به‌صورت کوتاه و مفید توضیح داده شد. در انتخاب و خرید فرش کودک دقت زیادی به خرج دهید و تا جای ممکن به سلیقه او احترام بگذارید. توجه به ایمنی، سلامت و آرامش کودک مهمترین نکات در انتخاب فرش کودک هستند.

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.