کد خبر : 46410 / /
/

آموزش حسابداری را از کجا شروع کنیم؟

امروزه با گسترش کسب‌وکارها و نیاز به حسابداری در ایران، افراد بسیار زیادی قصد دارند با دیدن آموزش حسابداری وارد بازار کار این رشته شوند. یکی از سؤالات پرتکرار و رایج کاربران و علاقه‌مندان، این است که آموزش حسابداری را از کجا شروع کنیم؛ برای یادگیری این مهارت جذاب و کاربردی نیاز است اول اطلاعاتی دررابطه‌با آن به دست بیاورید و بعد با شرکت در یک دوره آموزش حسابداری مقدماتی تا پیشرفته شروع به کسب مهارت حسابداری کنید.

آموزش حسابداری را از کجا شروع کنیم؟

 

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های رشته حسابداری، این است که شما بدون هیچ پیش‌نیاز و مدرک دانشگاهی، می‌توانید این مهارت را یاد بگیرید و بعد به‌صورت مستقیم وارد بازار کار رشته حسابداری شوید. در حوزه حسابداری مهم‌ترین بخش مهارت شما است و مدرک تحصیلی و دانشگاه در زمان داشتن مهارت اهمیتی ندارد.

دلیل اهمیت حسابداری در جامعه

قبل از این که به موضوع اصلی بپردازیم، اجازه دهید دلایل اهمیت حسابداری در جامعه را به‌صورت کامل توضیح دهیم تا متوجه شوید به چه دلیلی نیاز است که دیدن آموزش حسابداری را آغاز کنید. دلایل بسیار زیادی وجود دارد تا جامعه به حسابداران نیاز داشته باشد؛ اما در این بخش چند مورد از برجسته‌ترین آن‌ها را به شما معرفی خواهم کرد.

رشد و به‌وجودآمدن کسب‌وکارهای مختلف

تمامی کسب‌وکارها برای مدیریت بخش مالی شرکت و سازمان نیاز به فردی دارند که دارای مهارت حسابداری است. اگر شرکت‌ها و سازمان‌ها از حسابدارها استفاده نکنند، نمی‌توانند هزینه‌ها و سود و زیان شرکت را مشخص کنند و بدون داشتن یک نظم مالی احتمال پیشرفت و رشد شرکت‌ها بسیار کم است.  این یکی از مهم‌ترین دلایل اهمیت حسابداری در جامعه است.

نگهداری سازمان در چهارچوب قانون

حسابداری به شرکت‌ها و سازمان‌ها کمک می‌کند در چهارچوب قانون بمانند، زمانی که یک فرد با داشتن مهارت حسابداری بخش مالی را اداره می‌کند تمام جزئیات به‌صورت قانونی بررسی و انجام می‌شود که در آینده شرکت از نظر قانونی هیچ مشکلی نداشته باشد. حسابدارها وظیفه دارند تا امور مالی را بر اساس قانون‌های مختلف کشور  ثبت کنند و این کار نیاز به تخصص و مهارت دارد که حسابدارها در دوره آموزش حسابداری با آن به‌خوبی آشنا می‌شوند.

قانون مالیات در کشور

قانون مالیات در کشور می‌تواند یکی دیگر از برجسته‌ترین دلایل اهمیت حسابداری در جامعه باشد. در سازمان‌ها و شرکت‌های مختلف بنا به دلایلی مالیات‌ها به‌صورت پیچیده‌ای به وجود میایند که یک مشکل بسیار بزرگ محسوب می‌شود. حسابدارها در آموزش‌های حسابداری که مشاهده می‌کنند به‌صورت کامل با بخش مالیاتی کشور آشنا می‌شوند و با انجام امور حسابداری می‌توانند بخش مالی را سازماندهی کنند تا در آینده برای مالیات سازمان یا شرکت هیچ مشکلی به وجود نیاید. اگر حسابدار در سازمان شما وجود داشته باشد این توانایی را دارد تا امور مالی را به صورتی بررسی  کند و از قوانین و دستورات مختلفی استفاده کند تا بتوانید از معافیت مالیاتی برخوردار شوید.

کمک در تصمیم‌گیری

حسابدارها با بررسی و نظم‌دادن به امور مالی شرکت، گزارش‌های را تهیه می‌کنند و در اختیار مدیران و صاحبان کسب‌وکارها قرار می‌دهند. مدیران با داشتن گزارش تکمیلی از سود و زیان شرکت می‌توانند برنامه درست و اصولی‌تری برای رونق‌دادن به بیزینسشان داشته باشند. شرکت‌ها برای این که بتوانند رشد کنند و خود را به سوددهی برسانند نیاز دارند که از حسابدارها استفاده کنند.

2

آموزش حسابداری را از کجا شروع کنیم؟

خب برای شروع آموزش حسابداری باید مراحلی را به‌خوبی پشت سر بگذارید، در این بخش قصد داریم به‌صورت کامل مراحلی را که برای شروع آموزش حسابداری نیاز است که با آن آشنا شوید را معرفی کنیم تا شما به پاسخ سؤال مهم آموزش حسابداری را از کجا شروع کنیم برسید. با ما تا انتها همراه باشید که با نکات و مراحل جذابی آشنا خواهید شد.

مرحله اول بررسی علاقه به رشته حسابداری

در پاسخ به سؤال آموزش حسابداری را از کجا شروع کنیم؟ باید بگویم اول خودتان را بررسی کنید. برای آغاز و شروع باید بدانید که آیا فردی هستید که بتوانید زمان خود را با بررسی اعداد و ارقام سپری کنید یا خیر؛ حسابدارها در تایم کاری‌شان مشغول به بررسی و محاسبه، هزینه‌ها، درآمدها و موجودی‌ها است. اگر شما در وجود خودتان علاقه‌ای به انجام‌دادن این کار را مشاهده می‌کنید می‌توانید مرحله اول که مهم‌تری است را پشت سر بگذارید.

نکته: برای یادگیری حسابداری دو روش وجود دارد، یک از طریق تحصیل و فارغ‌التحصیل شدن در رشته حسابداری وارد این حوزه شوید، یا با شرکت در دوره‌های آموزش حسابداری آموزشگاه‌های آزاد، شما می‌توانید در صورت نداشتن مدرک مرتبط با حسابداری و نداشتن هیچ‌دانشی با شرکت در کلاس‌های آموزشی این مهارت را کسب کنید.

انتخاب آموزشگاه معتبر و شناخته شده

اگر قصد دارید به‌صورت آزاد این مهارت را فرابگیرید، مرحله دوم شما برای شروع آموزش حسابداری، انتخاب یک مجموعه آموزشی معتبر است که شما با گذراندن دوره آموزشی در آن مجموعه می‌توانید مهارت حسابداری را به‌خوبی فرابگیرید و بعد از به‌پایان‌رسیدن کلاس‌ها آموزش در صورت به‌دست‌آوردن مهارت کافی به شما مدرک معتبر ارائه کنند.

یکی از مجموعه‌های آموزشی و خدمات مالی معتبر در ایران نخبه حساب است که سال‌های بسیار زیادی در زمینه آموزش و خدمات حسابداری فعالیت دارد و سعی دارد با ارائه آموزش‌های معتبر و کاربردی علاقه‌مندان به این حوزه را راهنمایی و رشد دهد. نخبه حساب دوره‌های آنلاین و حضوری باکیفیت در زمینه حسابداری ارائه می‌کند و در این سال‌ها با ارائه آموزش‌های کاربردی و باکیفیت توانسته رضایت و اعتماد دانش‌پذیران بسیار زیادی را به دست بیاورد.

3

مرحله سوم تعیین حوزه مشخص حسابداری

شما در مرحله سوم باید تعیین کنید که در کدام یک از شاخه‌های حسابداری قصد دارید فعالیت‌کننده. زمانی که مشخص کنید به کدام یک از بخش‌های حسابداری علاقه‌مند هستید. زمانی که مشخص شود شما دوست دارید در کدام یک از بخش‌ها فعالیت کنید می‌توانید تصمیم درست و بهتری برای شرکت در دوره موردنظر داشته باشید.

شرکت در دوره حسابداری مقدماتی

برای شروع آموزش حسابداری، نیاز است که شما اول با تمام مفاهیم حسابداری از صفر تا صد آشنا شوید. در این مرحله شما باید در دوره آموزش حسابداری مقدماتی شرکت کنید تا بتوانید از پایه تمام موارد را فرابگیرید. بعد از شرکت در دوره مقدماتی و یادگیری کامل حسابداری پایه می‌توانید در شاخه موردعلاقه خودآموزش ببینید و یکی از بخش‌های حسابداری را به‌صورت تخصصی آموزش ببینید.

بعد از یادگیری حسابداری چگونه می‌توانم شروع به کار کنم؟

بعد از شروع آموزش حسابداری و یادگیری کامل آن شما می‌توانید از روش‌های مختلفی شروع به فعالیت در این زمینه کنید. افرادی که با دیدن آموزش حسابداری مقدماتی تا پیشرفته مهارت انجام امور مالی را به دست میاورند می‌توانند در شرکت‌ها و سازمان‌ها به‌عنوان کارشناس حسابداری استخدام شوند. امروزه تقاضا برای نیروی حسابداری بسیار زیاد است و با داشتن مهارت به‌راحتی می‌توانید در یکی از شرکت‌ها فعالیت خود را آغاز کنید.

کسانی که مهارت حسابداری را به دست آورده‌اند می‌توانند در موسسه‌های حسابداری و حسابرسی شروع به کار کنند یا با به‌صورت شخصی شروع به ارائه خدمات حسابداری، به شرکت‌ها سازمان‌ها کنند که می‌توانند از هر طریقی که راحت‌ترند کسب درآمد کنند و این نکته را بدانید که امروزه حتی مغازه‌دارها نیز به حسابدار برای بررسی وضعیت مالی‌شان نیاز دارند.

4

جمع‌بندی

سعی کردیم در این مقاله به پاسخ سؤال، آموزش حسابداری را از کجا شروع کنیم به‌صورت کامل پاسخ دهیم و مراحلی را که نیاز است طی کنید تا بتوانید حسابداری را به‌صورت کامل آموزش ببینید را توضیح داده‌ایم.

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.