کد خبر : 7096 / /
/

آموزش حسابداری ، نیاز مدیران کسب و کارهای کوچک

می توان اذعان داشت حسابداری برای کسب و کارهای کوچک بیش از بیزینس های بزرگ حائز اهمیت می باشد. چرا که، آنها نوپا بوده و برای ادامه فعالیت خود نیاز به پایه گذاری یک حسابداری اصولی برای امور مالی خود دارند. به همین دلیل، آموزش حسابداری برای اشتغال در هر نوع سازمانی اولین و مهمترین قدم برای حسابداران به شمار می آید.

آموزش حسابداری ، نیاز مدیران کسب و کارهای کوچک

 

برخی از افراد، به خصوص دانشجویانی که به تازگی از دانشگاه فارغ التحصیل شده اند، اینگونه تصور می کنند که می توانند با اشتغال در یک کسب و کار کوچک و نوپا، کلیه ی امور حسابداری آن را از نزدیک دیده و با انجام صفر تا صد آن قادر به کسب مهارت در زمینه ی کاری خود می باشند.

این فرضیه تا حدی درست میباشد، اما نه کاملا. چرا که، چه برای ورود به شرکت های بزرگ و چه اشتغال در شرکت های کوچک، می بایست آموزش حسابداری شامل اصول حسابداری، قوانین مالیاتی، نحوه تهیه‌ی گزارشات مالی و... را به خوبی و به صورت جامع فرا گرفته باشید. به خصوص، دوره های آموزش حسابداری بازار کار، که این روزها یک الزام اجتناب ناپذیر در کنار فراگیری آموخته های دانشگاهی به شمار می آید.

بنابراین، تنها در صورتی که پیش از ورود به بازار کار، دوره ی یادگیری حسابداری را به خوبی پشت سر گذاشته باشید، می توان فرضیه ی بالا را صحیح به شمار آورد. چرا که، در کسب و کارهای کوچک شاهد بسیاری از جزئیات ابتدایی تا پیشرفته ی کار خواهید بود. و اگر شما فردی با پشتکار و فعال باشید، حتی در دوران کاری خود نیز با جستجو و پرسش از اساتید با سابقه در ارتقا سطح کاری خود و حل چالش های پیش رو می کوشید.

حسابداری را می توان جز مشاغل پر طرفدار جهان به شمار آورد. زیرا، هر بیزینسی برای سامان دهی و کنترل امور مالی خود به یک متخصص این کار، یعنی حسابدار نیاز دارد. وقتی می گوییم هر بیزینسی، منظورمان نوپا ترین، کوچکترین، بزرگترین و با سابقه ترین کسب و کارها در کلیه حوزه ها می باشد.

در نتیجه، فرقی نمی کند که فردی به تازگی یک واحد اقتصادی را راه اندازی نموده باشد یا مدیر یک هلدینگ عظیم باشد. در هر دو صورت، نیازمند اعمال حسابداری در پروسه ی فعالیت خود خواهد بود. حتی می توان گفت، این موضوع برای کسب و کارهای کوچک حائز اهمیت بیشتری می باشد. چرا که، یک درخت زمانی رشد می کند و ثمره می دهد که به ریشه ها رسیدگیِ خوبی شده باشد.

در ادامه، می پردازیم به بیان و تشریح نکاتی که، همواره باید برای کسب و کارهای کوچک در نظر داشته باشید و در دوره های آموزش حسابداری به تفصیل به آنها پرداخته می شود. با ما همراه باشید.

مواردی حائز اهمیت برای موفقیت کسب و کارهای کوچک

در طی دوره های آموزش حسابداری مقدماتی فرا خواهید گرفت که اولین نکته ی مهم پس از راه اندازی یک کسب و کار، جداسازی امور مالی شخصیِ کارفرما از فعالیت های مالی کاری می باشد. در واقع باید یک حساب بانکی جدا برای سازمان، شرکت و یا فروشگاه افتتاح گردد.

هنگامی که امور مالی شخصی مدیران مثل خرید میوه، لباس، گلدان و... که برای منزل شخصی خود انجام میدهند با هزینه های کاری توامان گردد، جداسازی آنها برای خود کارفرما و حسابدار مجموعه کاری دشوار و وقت گیر می باشد. البته اشتباه نکنید. منظور ما این نیست که کارفرما از درآمد خود نمی تواند برای امور شخصی بهره ببرد. فقط توصیه می کنیم به صورت ماهانه و یا هفتگی مبلغ مشخصی از حساب کاری به حساب شخصی منتقل شود تا این هزینه ها خرد و پراکنده نباشند.

یکی دیگر از آموزه های دوره آموزش حسابداری، تشویق کارفرما به افتتاح حسابی تحت عنوان حساب پس انداز می باشد. در واقع، با انتقال درصد مشخصی از در آمد به این حساب، می توان برای مخارجی همچون مالیات، جرایم احتمالی، تعمیرات مجموعه و... همواره مقداری از دریافتی های سازمان را به صورت ذخیره نگه داشت؛ تا در روز مبادا با چالش روبرو نشوید. پس حتما، این پیشنهاد را با کارفرمای یک کسب و کار کوچک مطرح نمایید.

سومین و مهمترین نکته ای که در موفقیت یک بیزینس کوچک و نوپا موثر می باشد. انتخاب یک نرم افزار حسابداری است. یک حسابدار آگاه، در طی آموزش حسابداری بازار کار، آموخته است که هر کسب و کاری بنا به حوزه ی فعالیت خود، باید اقدام به تهیه نرم افزار حسابداری مناسب نماید.

 انواع نرم افزارهای حسابداری بنا به حوزه ی کاری هر سازمان عبارتند از: نرم افزار حسابداری فروشگاهی، شرکتی، تولیدی، صنعتی و... . البته این ها دسته بندی کلی به شمار می آیند، و برای برخی از اصناف اصلی نرم افزارهای تخصصی تری نیز وجود دارد. مثل: نرم افزار حسابداری مدیریت آرایشگاه، رستوران، آموزشگاه موسیقی و...

اقدام دیگری که برای انجام حسابداری یک کسب و کار جدید نباید از آن غافل شد، مستندسازی دریافت ها، پرداخت ها، هزینه ها و به طور کلی هرگونه تراکنش مالی شرکت می باشد. تمامی فاکتورها، اسناد، بارنامه ها، مدارک مالی و مالیاتی باید با دقت و نظم گردآوری، دسته بندی، نگهداری و ثبت در نرم افزار حسابداری گردند.

حتی اگر، اسنادی هستند که تنها در نرم افزار حسابداری موجود می باشند و شکل فیزیکی ندارند، مثل فاکتورهای فروش، می بایست چاپ و بایگانی شوند. این امر به حسابدار کمک می کند، تا همواره به کلیه مدارک دسترسی آسانی داشته باشد.

 همچنین، با ثبت دقیق و صحیح اسنادی مثل فاکتور خرید در نرم افزار حسابداری، یکی از مهمترین مواردی که در آموزش حسابداری یاد گرفته اید، یعنی گزارش گیری به آسانی قابل اجرا خواهد بود. چرا که، تقریبا کلیه ی نرم افزارهای حسابداری در هر حوزه ی کاری قادر به ارائه دفتر کل، دفتر روزنامه، فهرست موجودی ها، تراکنش ها و صورت های سود و زیان می باشند.

در واقع کلیه ی موارد بالا، در آموزش حسابداری به شیوه ای کامل و با جزئیات بیشتر تدریس می شوند. حسابداران با رعایت و به کارگیری این نکات، می توانند نقش مهمی در رشد و رسیدن سازمان به اهدافش ایفا نمایند. همچنین، با بررسی حساب ها به صورت ماهیانه، قادر خواهند بود از وضعیت مالی شرکت اطلاع یابند.

 

780

سخن پایانی

اکثر فارغ التحصیلان این رشته، می بایست سالها پس از ورود به بازار کار به عنوان کارآموز و یا کمک حسابدار اقدام به کسب سابقه‌ی کاری نمایند. اما با تهیه‌ی پکیج آموزش حسابداری بازار کار ، قادر به ورود و پیشرفت سریع تری نسبت به روش قدیمی تر خواهند بود. جهت تسلط کامل به مباحث مربوط به بازار کار و کسب درآمد سریع از این حرفه، با جمع آوری اطلاعات از مدیران ارشد مالی و اساتید برتر دانشگاه مانند دکتر ساسان مهرانی ، پکیج آموزش صفر تا صد حسابداری بازار کار را تهیه نموده ایم.

این مجموعه بی‌نظیر شامل تمامی تکنیک‌های حسابداری کاربردی در قالب ۵۰ ساعت آموزش حسابداری با کیفیت، جزوات pdf، تستهای ارزیابی اینترنتی می‌باشد. با استفاده از این مجموعه به سادگی می‌توانید ضمن استفاده از تخفیف باورنکردنی آن، حسابداری را بصورت کاملا کاربردی از آموزش حسابداری مقدماتی تا تجزیه و تحلیل صورتهای مالی بیاموزید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و تهیه پکیج های آموزشی می توانید به سایت حسابداری نیاز مراجعه فرمایید .

 

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.