کد خبر : 45819 / /
/

با این دانه کبد چرب را درمان کنید!

این روزها خواص فندق بر هیچکس پوشیده نیست بلکه ثابت شده است که مصرف فندق در تقویت بدن و حفظ سلامتی موثر است. یکی از مهمترین خواص فندق در طب جدید، درمان و بهبود کبد چرب است که امروزه توسط علم پزشکی ثابت شده است. آمارها نشان می دهد که بیماری کبد چرب با توجه به سبک زندگی مدرن رو به افزایش است. این بیماری به دلیل رژیم غذایی ناسالم، فشار خون بالا، اضافه وزن و عدم فعالیت بدنی به وجود می آید.

با این دانه کبد چرب را درمان کنید!

 

برای مقابله با این بیماری می توانید از آجیل، مغزیجات و به خصوص فندق، برای درمان کبد چرب استفاده کنید. بنابراین اگر قصد دارید تا از فندق در رژیم غذایی روزانه خود استفاده کنید، با خواص فندق بیشتر آشنا شوید.

 

تاثیر فندق در درمان کبد چرب چیست؟

فندق به دلیل دارا بودن مقادیر بالایی از اسیدهای اشباع شده و همچنین انواع ویتامین ها و ریزمغذی ها نقش مهمی در درمان کبد چرب دارد. اسیدهای اشباع نشده در سلول های کبدی ذخیره نمی شوند.

با دریافت درصد بالایی از پروتئین فندق، سلول‌های جدید در بدن ایجاد می‌ شوند. همچنین وجود آنتی اکسیدان‌ های متنوع یکی از مهمترین خواص فندق برای کبد چرب است. این آنتی اکسیدان‌ ها  رادیکال‌ های آزاد در بدن را از بین می برند. مقدار بالای منیزیم و کلسیم فندق موجب خون رسانی بیشتر به کبد می گردد که در این صورت عملکرد کبد را بهبود می بخشد.

کاهش قند خون پس از مصرف فندق نیز از عوامل مهم برای درمان و بهبود کبد چرب می باشد. چرا که بالا رفتن قند خون، یکی از عوامل ایجاد بیماری کبد چرب است. کاهش چربی خون، احساس سیری و وجود ویتامین های متنوع علی الخصوص ویتامین ای از دیگر خواص فندق است که در درمان کبد چرب و پیشگیری از این بیماری نقش بسیار موثری دارد.

ارزش غذایی مغز فندق برای کبد چرب

مهمترین فاکتوری که موجب درمان کبد چرب توسط فندق می شود، ارزش غذایی مغز فندق است. تاثیر مصرف فندق در درمان این بیماری توسط پزشکان نیز تایید شده است. ویتامین ای به عنوان عاملی موثر در ترمیم و بهبود عملکرد کبد می باشد.

شاید بتوان کبد را یکی از مهم ‌ترین بخش‌ های بدن دانست که می‌ تواند با استفاده از مواد غذایی سالم، خودش را ترمیم کند. برای ترمیم بافت کبد توصیه می شود که رژیم غذایی خود را تغییر دهید و   از فندق جهت درمان کبد استفاده کنید.

5

فواید فندق برای درمان کبد چرب

اگر به طور کامل با فواید فندق برای درمان و بهبود کبد چرب آشنا شوید، بدون شک آن را در رزیم غذایی روزانه خود قرار می دهید. مصرف روزی چند عدد فندق که معادل 30 گرم می باشد، می تواند تمامی خواص فندق را به بدن شما برساند.

فندق بهترین خشکباری است که جهت سم زدایی کبد استفاده می شود. همچنین عصاره فندق جهت پیشگیری یا حتی درمان سرطان کبد نیز بسیار مفید است. برای این منظور بهتر است از فندق خام استفاده کنید. به طور کلی مغزیجات و خشکبار خام و تازه تاثیر بیشتری در درمان کبد چرب دارند. مصرف فندق به رفع عفونت ‌های مربوط به کبد چرب در بدن با کاهش چربی کبد کمک می کند. به همین جهت امروزه بسیاری از مصرف کنندگان از خرید عمده فندق در فصل برداشت استقبال می کنند.

مضرات مصرف فندق برای کبد چرب چیست؟

با این که مصرف فندق برای حفظ سلامتی و یا درمان کبد چرب کلی فایده دارد، اما مصرف زیاد فندق برای کبد می تواند مضر باشد. مصرف بیش از حد فندق ممکن است شما را دچار بیماری ‌های بیشتر کبدی نماید!

اگر به خوبی با خواص فندق برای کبد چرب آشنا شوید و به صورت اصولی از این محصول استفاده کنید، حتما از فواید آن بهره می برید. به طور مثال برای تقویت عملکرد کبد چرب بهتر است تا فندق را همراه با عسل، استفاده کنید. به طور کلی مصرف فندق یا کره فندق در حد اعتدال باعث می شود تا از خواص بی نظیر فندق برای درمان کبد چرب بهره مند شوید.

6

مقدار مصرف مجاز فندق برای بیماران کبد چرب

اگر خرید فندق را برای درمان کبد چرب انجام می دهید، باید از پزشک خود مقدار مصرف آن را بپرسید. اما به طور کلی میران مصرف فندق دبه صورت روزانه در حدود 30 گرم و یا به اصطلاح یک مشت مغز فندق خام بدون پوست است. خواص فندق برای کبد چرب تنها در صورتی موثر است که شما به صورت اصولی آن را استفاده کنید. اگر حجم زیادی از فندق را در سبد غذایی خود قرار دهید، میزان چربی بالایی وارد بدن شما خواهد شد که در نتیجه موجب تشدید بیماری کبدی می گردد. بر همین اساس با شناخت مضرات فندق برای کبد چرب، توصیه می شود که آن را به صورت اصولی استفاده نمایید.

موارد منع مصرف مغز فندق برای کبد چرب

با شناخت موارد منع مصرف مغز فندق، می توانید از فواید این ماده خوراکی مفید نهایت استفاده را ببرید. پدید آمدن یا تشدید علائم آلرژی در بدن، افزایش جوش های پوستی، سرگیجه، خارش، قرمز شدن پوست و … از نشانه هایی است که باید آن را جدی بگیرید. اگر با مصرف فندق دچار این علائم شدید، حتما درباره مصرف فندق با پزشک خود مشورت نمایید!

خرید بهترین فندق برای درمان کبد چرب

یکی از مهمترین مواردی که باید در هنگام مصرف فندق برای درمان بیماری به آن توجه کنید، تازه بودن مغز فندق است. اگر تاریخ مصرف این مغز روغنی گذشته باشد، نه تنها خاصیت چندانی ندارد بلکه ممکن است مصرف زیاد آن برای سلاتی مضر باشد. بنابراین توصیه می شود این ماده خوراکی را از مراکزی تهیه کنید که آن را بدون واسطه و از کشاورز تهیه می کنند.

شرکت ها و سایت های مختلفی مانند باسکول، دیجی کالا، بازرگانی راگ و ... از بهترین مراکزی هستند که با کیفیت ترین فندق درجه یک صادراتی را از باغستان های قزوین و گیلان تهیه کرده و با مناسب ترین قیمت در اختیارتان قرار می دهند.

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.