کد خبر : 42025 / /
/

کاشت مو به روش میکروگرافت چگونه انجام می شود ؟

کاشت مو به روش میکروگرافت چگونه انجام می شود ؟

 

 

 

جذابیت و زیبایی اگرچه تا حد زیادی به عوامل درونی بستگی دارند؛ اما عوامل مختلفی می‌توانند حتی بر همین عامل درونی تاثیر بگذارند. یکی از مهم‌ترین فاکتورهای زیبایی در چهره، موها هستند که نقش اساسی در جذابیت آقایان و خانم‌ها ایفا می‌کنند. افرادی که دچار ریزش مو یا طاسی سر می‌شوند علاوه بر از دست دادن این فاکتور، با مشکلات روحی و روانی متعددی نیز مواجه می‌شوند و سعی می‌کنند به هر روشی شده این مشکل را حل کنند. کاشت مو به روش میکروگرافت روشی است که بدون هیچ زخم و خونریزی می‌تواند راهکار این مسئله باشد.

کاشت مو به روش میکروگرافت چیست ؟

همانطور که از اسم این تکنیک نیز مشخص است، این روش در سایز میکرو انجام می‌شود و قطعا دقت و ظرافت بالایی دارد. میکروگرافت یکی از جدیدترین روش‌های کاشت مو است که از شیوه متفاوتی برای برداشت و پیوند فولیکول‌های مو استفاده می‌کند. در کاشت مو به روش میکروگرافت از دستگاه‌های اتوماتیک و با دقت چند میکرومتر برای برداشت فولیکول‌ها استفاده می‌شود که باعث می‌شود این فرایند بسیار دقیق باشد. اما دقت میکروگرافت چه فایده‌ای برای زیباجو دارد؟

دقت بالای تکنیک میکروگرافت و استفاده از تجهیزات پیشرفته باعث می‌شود فولیکول‌ها بدون کوچک‌ترین آسیب و دقیقا مطابق میل پزشک کاشته شوند. بنابراین نتایج این روش بسیار فوق العاده است و حالت و خط رویش موها کاملا طبیعی به نظر می‌رسد. توجه داشته باشید که مسیر پیشرفت تکنیک‌های کاشت مو بسیار طولانی بوده و اکنون که به میکروگرافت رسیده در بالاترین حد خود قرار دارد.

کاندید مناسب

افرادی که دچار طاسی مو در نواحی مختلف یا طاسی گسترده شده‌اند برای استفاده از روش میکروگرافت مناسب هستند. به طور کلی می‌توان گفت افرادی که شرایط زیر را دارند برای کاشت مو به روش میکروگرافت کاندیدای خوبی هستند

  • افرادی که بانک موی قوی‌تری در پشت سر خود دارند و در این ناحیه پر پشتی دارند نتیجه بهتری از کاشت مو به روش میکروگرافت دریافت می‌کنند؛ چرا که منبع مورد استفاده در این روش پشت سر است.
  • افرادی که به دلیل ریزش مو در ابرو، ریش و سبیل قصد استفاده از کاشت مو را دارند، می‌توانند از این روش بهره ببرند.
  • بهتر است افرادی برای استفاده از روش میکروگرافت اقدام کنند که قبلا از روش دیگری برای کاشت مو استفاده نکرده باشند.
  • افرادی که در اثر حوادث، ضربه به سر یا سوختگی دچار ریزش مو شده‌اند می‌توانند از این تکنیک استفاده کنند.

کاشت مو به روش میکروگرافت به افرادی توصیه می‌شود که ریزش موی خود را درمان کرده و دیگر ریزش مو ندارند؛ بنابراین متخصصان اغلب توصیه می‌کنند افرادی برای کاشت مو اقدام کنند که حداقل 25 سال سن داشته باشند تا الگوی ریزش مویشان تکمیل شده باشد. البته خانم‌ها از این مسئله مستثنی هستند و محدودیت سنی کمتری برای کاشت مو دارند. بهترین راه برای اینکه ببینید کاندیدای مناسبی برای کاشت مو به روش میکروگرافت هستید یانه، مشورت با پزشک متخصص و مجرب است.

کاشت مو به روش میکروگرافت

نحوه انجام عمل

کاشت مو به روش میکروگرافت از دستگاه‌های اتوماتیک برای برداشت و پیوند موها به ناحیه گیرنده استفاده می‌کند. در ادامه با اصلی‌ترین مراحل کاشت مو به روش میکروگرافت آشنا می‌شویم:

مشاوره، معاینه و انجام آزمایشات

در مرحله اول با مراجعه به کلینیک کاشت مو ابتدا از پزشک مشاوره دریافت می‌کنید و وضعیت بانک مو، پوست سر از نظر رطوبت، چربی،‌ تعداد گرافت‌های لازم، وسعت ناحیه کم پشت و کیفیت بانک مو بررسی می‌شود. همچنین پزشک آزمایش‌هایی را تجویز می‌کند تا وضعیت زیباجو از نظر سلامت کلی و هورمون‌ها را بررسی کند. در این جلسه شما باید تمام داروهای مصرفی و حساسیت‌های موجود را با پزشک خود در میان بگذارید.

برداشت مو

پس از بی حسی ناحیه بانک مو، در این مرحله از میکرو موتورهای با دقت بالا استفاده می‌شود که فولیکول‌ها را با دقت و ظرافت بسیار بالا برداشت می‌کنند؛ این باعث می‌شود فولیکول‌ها کاملا سالم برداشت شده و در کنار سرعت، کیفیت فرایند نیز افزایش یابد.

آماده سازی فولیکول‌ها

در این مرحله از کاشت مو به روش میکروگرافت، گرافت‌های برداشت شده در یک محفظه خاص آماده می‌شوند. از آنجایی که برخی از گرافت‌ها به ترمیم و خالص ازی احتیاج دارند،‌ کادر جراحی با دقت این گرافت‌ها را آمامده کاشت می‌کنند. این مرحله باعث تقویت فولیکول‌ها شده و منجر به بهبود ضخامت آنها بعد از کاشت می‌شود.

پیوند گرافت‌ها

در این مرحله نیز از دستگاه‌های میکرو ایمپلنتری استفاده می‌شود که با دقت و سرعت بالا در پوست سر حفره ایجاد می‌کنند و فولیکول‌ها را در آن پیوند می‌زنند. تراکم ایجاد شده با این روش به دلیل دقت بالا و اتوماتیک بودن فرایند، بسیار بیشتر از روش‌های مشابه است.

مزایای کاشت مو

میکروگرافت نیز مثل هر روش دیگری مزایای خاص خود را دارد که باعث می‌شود بسیاری از زیباجویان به استفاده از این تکنیک ترغیب شوند. مهم‌ترین مزایای این تکنیک شامل:

  • کاشت مو به روش میکروگرافت نسبت به روش‌های دیگر سریع‌تر بوده و در زمان کوتاه‌تری انجام می‌شود؛ جلسه درمانی در این روش 1 تا 3 ساعت و بر اساس تعداد گرافت‌های مورد نیاز زیباجویان به طول می‌انجامد.
  • امکان برداشت بیشتر گرافت‌ها در این روش وجود دارد و باعث افزایش تراکم موها پس از کاشت می‌شود.
  • دقت و ظرافت بالای دستگاه‌های کاشت مو باعث بهبود تراکم و سلامت بیشتر فولیکول‌ها می‌شود.
  • حالت مو در این روش ظاهر بسیار طبیعی دارد.
  • در این روش سوراخ‌ها و جراحت‌های کمتری ایجاد می‌شود و در نتیجه عوارض کاشت مو به حداقل می‌رسد.
  • دوره نقاهت کاشت مو در این روش بسیار کمتر از روش‌های تهاجمی و غیر تهاجمی قدیمی‌تر است.
  • بی حسی در پوست سر بودن استفاده از تزریق موضعی و با استفاده از دستگاه‌های مخصوص ایجاد می‌شود؛ این کار احتمال حساسیت را به صفر رسانده و مانع از آسیب به فولیکول‌ها می‌شود.
  • نتایج کاشت مو زودتر قابل مشاهده بوده و فرد نتایج بهتری دریافت می‌کند.

کاشت موی طبیعی

مراقبت‌های بعد از کاشت مو

برای حصول نتایج ایده آل خود از کاشت مو به روش میکروگرافت لازم است یک سری مراقبت‌های توصیه شده توسط پزشک را رعایت کنید؛ این کار بهبودی بعد از کاشت مو را تسریع کرده و منجر به بهبود نتایج می‌شود. متداول‌ترین مراقبت‌های توصیه شده بعد از کاشت مو شامل:

  • داروهای تجویز شده توسط پزشک را مطابق دستور العمل و به صورت منظم مصرف کنید؛ در صورت مشاهده هر گونه علائم غیر عادی یا داشتن درد می‌بایست به پزشک مراجعه کنید.
  • از دست زدن و خارش ناحیه کاشت جدا خودداری کنید.
  • تنها از شامپوهایی استفاده کنید که توسط پزشک توصیه شده است.
  • در صورت مشاهده کبودی و تورم بعد از کاشت مو، می‌توانید از کمپرس سرد برای بهبود آن بهره مند شوید. همچنین لازم در هنگام خواب یا استراحت از چند بالشت استفاده کنید تا سر را بالاتر تنه قرار دهید.
  • مصرف هر دارویی باید تحت نظر پزشک متخصص خودتان صورت پذیرد.
  • مصرف دخانیات و الکل حداقل دو هفته قبل و بعد از عمل ممنوع است.
  • از رفتن به استخر، سونا و جکوزی تا چند ماه بعد از کاشت مو خودداری کنید.
  • هر گونه فعالیت سنگین و ورزشی که باعث تعریق شما می‌شود تا دو ماه ممنوع است و باید با مجوز پزشک انجام شود.

 

هزینه کاشت مو به روش میکروگرافت

هزینه کاشت مو به روش میکروگرافت در همه افراد یکسان نبوده و به عوامل مختلفی بستگی دارد. اصلی‌ترین عواملی که بر هزینه میکروگرافت تاثیرگذارند شامل:

  • وسعت ناحیه کم پشت سر و تعداد گرافت‌ها مورد نیاز برای کاشت
  • وضیت بانک موی فرد
  • تخصص،‌ تجربه و شهرت پزشک
  • تجهیزات و موقعیت کلینیک زیبایی
  • تجهیزات و داروهای مورد استفاده

هزینه میکروگرافت ممکن است نسبت به روش‌های قدیمی‌تر کمی بیشتر باشد؛ چرا که از تجهیزات و تکنیک‌های جدیدتری برای انجام این روش استفاده می‌شود و همچنین این فرایند با دقت بسیار بالایی انجام می‌شود. برای تخمین دقیق‌تر هزینه کاشت مو به روش میکروگرافت لازم است به پزشک مد نظر خود مراجعه کنید.

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.