کد خبر : 40214 / /
/

محبوب ترین گیاهان آپارتمانی زینتی

 

 

خرید گل و گیاه و نگهداری از ان ها در محیط های آپارتمانی می تواند یکی از بهترین تصمیم هایی باشد که شما برای زندگی خود می گیرید. نگهداری از گل و گیاه در خانه تاثیر بسیاری زیادی بر روحیه انسان خواهد داشت. زمانی که شما از یک گل در محیط آپارتمانی خود استفاده می کنید، شادابی و نشاط به خانه شما ورود خواهد کرد. اما از ان جایی که هر گلی را نمی توان در محیط های آپارتمانی نگهداری کرد، باید ابتدا به دنبال خرید گل های خاص و به خصوص آپارتمانی برای خود باشید. آیا با محبوب ترین گیاهان آپارتمانی آشنا هستید؟ ما در این مطب قصد داریم در مورد برخی از محبوب ترین گیاهان آپارتمانی زینتی که نگهداری از ان ها در محیط های اپارتمانی امروزه بسیار پر طرفدار شده است با شما صحبت کنیم. اگر قصد دارید تا بهترین گیاهان آپارتمانی را بشناسید، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

 

کاکتوس بهترین گیاه برای نگهداری در آپارتمان

اگر قرار به معرفی محبوب ترین گیاهان آپارتمانی زینتی باشد، اولین نامی که در ذهن همه نقش خواهد بست، گیاه کاکتوس است. کاکتوس که در دنیا به عنوان یک گیاه جان سخت شناخته می شودخرید کاکتوس می تواند برای نگهداری در آپارتمان یکی از برترین و مناسب ترین گزینه ها باشد. این گیاه که می تواند از 10 سال تا 200 سال نیز زنده بماند، در زیباسازی محیط اپارتمان شما نقش بسزایی خواهد داشت.

شما برای نگهداری از کاکتوس چندان دچار مشکل نخواهید شد. کاکتوس یک گیاه کم آب است و نگهداری از ان نیز بسیار راحت خواهد بود. در فصل های بهار و تابستان می توانید کاکتوس خود را تکثیر کنید. حتی برای انتخاب محل نگهداری کاکتوس نیز لازم نیست سختی زیادی بکشید زیرا کاکتوس می تواند با نور متوسط یا حتی نور کم نیز به رشد خود ادامه دهد. کاکتوس برای افرادی که زمان زیادی برای رسیدگی به گیاه آپارتمانی خود را ندارند، در واقع یک برگ برنده است. پس اگر قصد خرید محبوب ترین گیاهان آپارتمانی زینتی را دارید حتما در ابتدا نام کاکتوس را در ذهن خود داشته باشید زیرا کاکتوس علاوه بر نگهداری راحتی که دارد می تواند سطح اکسیژن محیط اطراف خود را افزایش دهد.

سانسوریا پرفروش ترین گیاه آپارتمانی زینتی

دومین گزینه از لیست محبوب ترین گیاهان آپارتمانی زینتی که قصد داریم به شما معرفی کنیم، سانسوریا است. سانسوریا در بین مردم کشور ما به عنوان یک گیاه محبوب شناخته می شود قیمت گل سانسوریا می توانند به چند عامل بستگی داشته باشد که ارتفاع و چند غلاف بودن از مهم ترین فاکتورهای ان می باشد. در اکثر خانه های ایران که وارد می شوید، حداقل یک سانسوریا را مشاهده خواهید کرد. این گیاه بیشتر از نظر شرایط نگهداری مورد توجه ایرانیان قرار گرفته است. در کشور ما سانسوریا را گیاهی می شناسند که عمر نوح دارد.

شما اگر بتوانید شرایط نگهداری معمولی این گیاه را فراهم کنید می توانید رشد قابل توجهی را از ان شاهد باشید. سانسوریا می تواند در محیط هایی با نور کم نیز رشد کند. وضعیت نگهداری و آبیاری ان بسیار اسان است. پس اگر مدام در رفت و آمد هستید،ؤ حتما سانسوریا را خریداری کنید زیرا ابیاری این گیاه دیر به دیر انجام خواهد شد.

سانسوریا پرفروش ترین گیاه آپارتمانی زینتی

ارکیده گیاه خاص آپارتمانی

در لیست محبوب ترین گیاهان آپارتمانی زینتی، نمی توان نامی از ارکیده نیاورد. ارکیده یکی از زیبا ترین و قشنگ ترین گیاهان اپارتمانی است که شما می توانید در منزل خود از ان نگهداری کنید. اما معمولا برخی افراد به دلیل قیمت این گیاه، از ان استقبال نمی کنند. قیمت ارکیده در مقایسه با سانسوریا و کاکتوس کمی بیشتر است. اما در دسته گیاهان لوکس و بسیار زیبا قرار می گیرد. اگر قصد دارید یک گیاه محبوب و اپارتمانی به کسی هدیه بدهید، ارکیده یکی از کاربردی ترین انتخاب ها است.

وضعیت نگهداری از این گل گمی حساس است. از نظر شرایط نوری نیز به نور بالا و مستقیم نیاز دارد. قبل از اینکه خاک گل خشک شود باید به ان آب دهید. اگر بتوانید شرایط مناسب برای نگهداری از گل ارکیده را فراهم کنید، به راحتی می توانید ان را به سرعت تکثیر کنید. وجود ارکیده در محیط باعث بالا رفتن انرژی محیط می شود. در اخر این را نیز اضافه کنیم که ارکیده در دسته گیاهان مقاوم به کم آبی قرار می گیرد.

ارکیده گیاه خاص آپارتمانی

برگ انجیری گیاه پرطرفدار آپارتمانی

برگ انجیر یکی دیگر از محبوب ترین گیاهان آپارتمانی زینتی است که نه تنها شما می توانید ان را در محیط خانه بلکه در محل کار خود نیز استفاده کنید. نگهداری از گیاه برگ انجیری در خانه باعث می شود شما نمونه ای از گیاهان جنگل های گرم و استوایی را در محیط زندگی خود داشته باشید. با توجه به اینکه سایز و ابعاد این گیاه کمی بزرگ استف توصیه می کنیم در محیط کار خود برای دکوراسیون دفتر کار خود استفاه کنید.

از نظر شرایط نگهداری، حفظ برگ انجیری بسیار راحت است و نگهداری از ان هیچ سختی خاصی ندارد. برای تامین نور این گیاه نیز کافی است اجازه ندهید نور مستقیم به ان بتابد. این گیاه به نور بالا اما نور غیر مستقیم نیاز دارد. خرید برگ انجیری حتی برای افرادی که قصد پرورش این گل را دارند نیز مناسب است زیرا سرعت رشد بالایی دارد. اگر قصد پرورش و تکثیر این گل را دارید، بهتر است بعد از خرید یک گل برگ انجیری، مرتب ان را با دستمال مرطوب و تمیز، پاک کنید. این کار باعث می شود گل برگ انجیری بتواند راحت تر تنفس کند.

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.