کد خبر : 34869 / /
/

دندانپزشکی زیبایی و تاثیرات ان در طرح لبخند

آیا می‌دانید داشتن دندان‌های زیبا تا چه اندازه روی زیبایی افراد تاثیر گذار است؟ آیا تاکنون خود یا اطرافیانتان با این مشکل مواجه شده‌اید که به خاطر پریدگی، شکستگی، زرد شدگی یا از دست دادن دندان از لبخند زدن امتناع کنید؟ شما تا چه اندازه با خدمات مختلف دندانپزشکی زیبایی آشنایی دارید؟ اگر در گذشته وقتی دندان‌های شخصی بر اثر سن یا دیگر حوادث غیر مترقبه از دست می‌رفت یا دچار شکستگی و تغییر رنگ می‌شد بازگشت آن غیر ممکن بود، اما امروزه دندانپزشکی زیبایی به کمک بشر آمده تا داشتن لبخند زیبا را تحت هر شرایطی به شما بازگرداند. از آنجایی که هر یک از ما در طول زندگی خود نیاز به مراجعه دندانپزشکی زیبایی پیدا خواهیم کرد، بنابراین بهتر است در ادامه همراه ما باشید تا با حوزه‌های مختلف دندانپزشکی زیبایی آشنا شوید.

دندانپزشکی زیبایی و تاثیرات ان در طرح لبخند

 

دندانپزشکی زیبایی شامل چه خدماتی است؟

همان ‌طور که می‌دانید لازمه چهره‌ای زیبا به همراه طرح لبخندی منحصربه‌فرد داشتن دندان‌هایی مرتب، سفید و با ابعادی مناسب است. بی شک هر فردی که دندان‌های پوسیده، کج یا تغییر رنگ پیدا کرده داشته باشد اعتماد به نفسش را به مرور زمان از دست خواهد داد. چرا که داشتن لبخندی زیبا به همراه دندان‌هایی سالم در هنگام حضور در اجتماع بسیاری از فعالیت‌های وی را تحت تاثیر قرار خواهد داد. بنابراین دندانپزشکی زیبایی کمک شایانی خواهد کرد.

دندانپزشکی زیبایی به مجموعه اقداماتی از دندانپزشکی گفته می‌شود که به واسطه آن شکل ظاهری دندان‌ها مرتب شده و گاها بیشتر از درمان، جنبه زیبایی دارد. به‌ طور کلی در حوزه دندانپزشکی زیبایی خدمات زیر ارائه می‌گردد که در این مقاله درباره چند مورد از پر طرفدارترین آنها صحبت خواهیم کرد.

  • اصلاح طرح لبخند
  • لمینت
  • کامپوزیت
  • بلیچینگ
  • افزایش طول تاج دندان
  • ارتودنسی
  • باندینگ دندان
  • بریج دندان
  • روکش دندان

اصلاح طرح لبخند

آیا شما هم دوست دارید که در هنگام لبخند زدن طرح لبخند زیبایی داشته باشید که به تبع آن اطرافیان را جذب خود نمایید؟ به نظرتان برای اصلاح طرح لبخند باید چه اقداماتی انجام دهید؟

اصلاح طرح لبخند یکی از خدماتی است که کلینیک‌های دندانپزشکی ارائه می‌دهند. یکی از نکاتی که برای اصلاح طرح لبخند باید در نظر داشت این است که دندانپزشکی زیبایی و ترمیمی لازمه یکدیگر بوده و پیش از مراجعه به دندانپزشکی زیبایی می‌بایست به بهترین دندانپزشکی ترمیمی مراجعه و دندان‌های از دست داده خود را با روش‌هایی مانند ایمپلنت یا دندان مصنوعی جایگذاری نمایید. سپس با مراجعه به دندانپزشکی زیبایی هارمونی بین لثه، دندان، فرم لب و صورت در نظر گرفته شده و تلاش می‌شود تا با اصلاح طرح لبخند و اصلاح ظاهر دندان‌هایی که در هنگام خندیدن مشخص می‌شود لبخندی زیبا، جذاب و هالیوودی را به شما بازگردانند.

از آنجایی که در هنگام خندیدن معمولا هشت دندان میانی از ردیف بالا و ۶ الی ۸ دندان میانی از ردیف پایین دیده شده و تاثیر بسیاری در زیبایی دارد، بنابراین در دندانپزشکی زیبایی کرج و دیگر شهرها به این ۱۶ دندان مطابق با فرم لبخند هر فرد و خواست بیمار و تشخیص دندانپزشک پرداخته می‌شود.

به طور کلی در اصلاح طرح لبخند به طول و عرض دندان‌ها توجهی ویژه می‌شود تا توازن و هماهنگی چند جانبه به صورت تک تک و با دیگر دندان‌ها وجود داشته باشد. بر اساس مطالعات صورت گرفته شکل و اندازه دندان‌ها می‌بایست از یک نسبت طلایی که اولین بار توسط فیبوناچی تعریف شد بهره‌مند باشند. در این خصوص مهارت دندانپزشک در روش‌های ترمیمی برای ایجاد طرح لبخند زیبا با نسبت طلایی دندان‌ها و نحوه ساخت روکش در لابراتوار از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. از این رو امروزه برای ساخت روکش و لمینت‌های دندان به سراغ دندانپزشکی دیجیتال رفته‌اند تا بتوانند این نسبت طلایی بین دندان‌ها را به خوبی برقرار نمایند.

همچنین در اصلاح طرح لبخند می‌بایست خطوط لثه هم راستا و قرینه با یکدیگر باشند و قرمزی آن‌ها هرگز به چشم نیاید. اگر برای اصلاح طرح لبخند به دندانپزشکی مراجعه نمایید، دندانپزشک با مشاهده فاصله میان دندان‌هایتان نیاز به درمان ارتودنسی را مقدم بر اصلاح طرح لبخند می‌داند. همچنین اگر فاصله میان دندان‌ها اندک باشد، دندانپزشک تشخیص می‌دهد که برای برطرف کردن فاصله از روکش یا لمینت استفاده شود تا پس از بین رفتن فاصله میان دندان‌ها به اصلاح طرح لبخند بپردازد.

اگر به تازگی با روش‌های مختلف، اصلاح طرح لبخند انجام داده‌اید باید توجه داشته باشید که رعایت بهداشت دهان و دندان در ماندگاری اصلاح طرح لبخند حرف اول را می‌زند. چرا که در صورت عدم مراقبت و نگهداری از روکش‌ها و لمینت‌ها از ماندگاری لبخند زیبای شما کاسته و شما را با مشکلات مختلف روبرو می‌سازد.

لمینت دندان

امروزه انجام لمینت به یکی از محبوب‌ترین کارها در حوزه دندانپزشکی زیبایی تبدیل شده است. چرا که با استفاده از این روش می‌توان ناهماهنگی، شکستگی یا تغییر رنگ دندان‌ها را پوشاند و به دندان‌ها و لبخند افراد جلوه زیبایی بخشید. در انجام لمینت لایه‌ای نازک که جنس آن از سرامیک یا کامپوزیت است روی دندان‌ها قرار گرفته و موجب افزایش مقاومت، درخشش و زیبایی هر چه بیشتر آن‌ها می‌شود.

یکی دیگر از مواردی که موجب گشته انجام این روش به یکی از محبوب‌ترین کارها در حوزه دندانپزشکی زیبایی تبدیل شود عدم نیاز به تراش دندان و قالب‌گیری آن است. به طوری که ساخت لمینت متناسب با دندان تنها یک الی دو هفته زمان برده و در مدت زمان کوتاهی می‌توان به اصلاح طرح لبخند خود به واسطه اصلاح دندان‌ها پرداخت. در استفاده از لمینت لازم است توجه داشته باشید که طول عمر آن ۱۰ الی ۱۵ سال پیش بینی شده است، اما ماندگاری آن به میزان زیادی بستگی به متریال و مواد دندانپزشکی و مراقبت‌های بعد از لمینت دندان دارد.

کامپوزیت دندان

یکی دیگر از اقدامات بسیار محبوب در حوزه دندانپزشکی زیبایی انجام کامپوزیت‌ دندان است. در این روش که بدون دخالت نرم‌افزار و نیاز به لابراتوار انجام می‌شود به منظور رفع مشکلاتی نظیر پریدگی لبه دندان‌ها، زرد شدگی، ساییدگی و… مورد استفاده قرار می‌گیرد. یکی دیگر از کاربردهای کامپوزیت یا همان مواد ترمیم دندان که به آن باندینگ دندان نیز می‌گویند؛ رفع شکستگی‌ها و پر کردن ترک‌ها و سوراخ‌ها است. چرا که این مواد شباهت زیادی به ساختار و شکل دندان‌های طبیعی افراد داشته و از مقاومت و دوام بالایی نیز برخوردار است.

یکی دیگر از مواردی که موجب گشته بسیاری از افراد در حوزه دندانپزشکی زیبایی به سراغ انجام کامپوزیت‌های دندان بروند، هزینه بسیار پایین آن نسبت به لمینت‌های سرامیکی است. همچنین در استفاده از ونیرهای کامپوزیتی، دندان‌ها تنها به مقدار کمی تراش داده شده و کامپوزیت به صورت ماده‌ای خمیری روی دندان‌ها قرار داده می‌شود.

بلیچینگ دندان

آیا تغییر رنگ دندان‌هایتان موجب کاهش اعتماد به نفستان شده است؟ اگر پاسخ شما به این پرسش مثبت است باید بگوییم که بلیچینگ یا سفید کردن دندان‌ها یکی از پرکاربردترین خدماتی است که دندانپزشکی زیبایی به افراد ارائه می‌دهد. همین امر نیز موجب گشته تا بسیاری از افراد به کلینیک‌های دندانپزشکی مراجعه کرده و تمایل به سفید کردن دندان‌های خود داشته باشند. البته ناگفته نماند که بلیچینگ را می‌توان یکی از ارزان‌ترین خدمات دندانپزشکی زیبایی دانست.

از آنجایی که همه ما به صورت مداوم از مواد غذایی یا نوشیدنی‌های رنگی مانند چای، زعفران، قهوه، سیگار، دارو و… استفاده می‌کنیم بنابراین طبیعی است که پس از مدتی دندان‌هایمان تغییر رنگ داده و لکه‌هایی روی آن‌ها پدیدار شود. داشتن لبخندی زیبا رابطه مستقیمی با ظاهر دندان‌ها دارد. از این رو لازم است تا برای تمیز شدن دندان‌ها از پلاک، تارتار و سایر مواد به سراغ بلیچینگ دندان کرج و دیگر شهرها رفت.

اگرچه ممکن است تصور کنید که استفاده از سفیدکننده‌های دندان، خمیرهای دندان و ماده‌های سفید کننده مخصوص می‌تواند به سفید کردن دندان‌های شما و رفع لکه‌های آن‌ها کمک کند، اما لازم است بدانید که انجام بلیچینگ یا سفید کردن دندان‌ها توسط دندانپزشک تاثیری ۵ الی ۸ برابری دارد. یکی از مهم‌ترین نکات در مورد انجام بلیچینگ دندان، حفظ سلامت لثه‌ها نیز است چرا که پلاک‌ها می‌توانند به مرور زمان لثه را تحت تاثیر قرار داده و باعث از دست رفتن دندان‌ها شوند.

منبع: https://clinicfarda.net/

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.