کد خبر : 33887 / /
/

کلاهبرداری در ثبت شرکت راهی برای فرار مالیاتی

قوانین مالیات در هر کشوری یکی از قوانین توسعه دهنده و پیشرفت دهنده است که برای اینکه یک کشور به اهداف اقتصادی، اجتماعی و سیاسی و شهرسازی بزرگی دسترسی پیدا کنند، قوانین مالیات مهم ترین اهرم و ابزار برای این مورد هستند. در کشور ایران نیز قوانین مالیات دستخوش فراز و نشیب بسیار بوده است تا بهترین و کارامدترین قوانین در این حوزه تثبیت شود و به تصویب برسد. یکی از مواردی که در مالیات وجود دارد، فرار مالیاتی شرکت های مختلف است که متاسفانه هر چقدر قوانین به روز و جدی تر می شوند. برخی از افراد به دنبال سودجویی و دور زدن قانون هستند. البته می توان بیان کرد که اگر قانونی مفید و موثر باشد راهی برای دور زدن از آن، وجود نخواهد داشت.

کلاهبرداری در ثبت شرکت راهی برای فرار مالیاتی

 

برای ارتباط با محبوبه حجتیان، وکیل پایه یک دادگستری می توانید با شماره تلفن  09121584013 تماس بگیرید.

 

 

 

در چند سال اخیر با توجه به اینکه کلیه حساب ها رسیدگی می شود، راه های فرار مالیاتی به شدت توسط کارشناسان و حقوقدان های بزرگ بررسی شده است، اما هنوز هم این موارد وجود دارد.

یکی از جدیدترین موارد که در این حوزه وجود دارد، بحث این مورد است که نوسانات اقتصادی و ضعف اقتصادی مردم، در دارایی و درآمدهایی که دارند، باعث می شود که در دام سودجویان و کلاهبرداران قرار گیرند. بنابراین افراد در هنگام ثبت شرکت، سرمایه گذاری یا شراکت با افراد مختلف باید به این موارد دقت کنند که قربانی کلاهبرداران مالیاتی نشوند. برای جلوگیری از خطرات احتمالی در هنگام سرمایه گذاری یا شراکت پیشنهاد می شود که قبل از هر کاری از مشاوره محبوبه حجتیان که یکی از بهترین وکیل حقوقی است و به تمام قوانین مربوط به ثبت شرکت و سرمایه گذاری آشنایی دارد، استفاده شود. شما نیز می توانید تمام مسائل مربوط به ثبت شرکت و فرار مالیاتی که در این مورد اتفاق می افتد و سایر موارد حقوقی را به ایشان بسپارید و مطمئن باشید که به نتیجه مطلوب خواهید رسید.

12

 

مشاوره حقوقی برای کلاهبرداری مالیاتی

در ادامه یکی از موارد کلاهبرداری سرمایه گذاری با ثبت شرکت که محبوبه حجتیان با ترفندهای قانونی موفق به رهایی موکل خود از دام کلاهبرداران شده، بیان شده است.

موکل فردی بود که اطلاعات حقوقی بسیار داشت و کاملا آگاه بود که در دام مسائل کلاهبرداری گرفتار نشود؛ اما با فردی روبه رو شده بود که او را راضی به شراکت در سرمایه گذاری کرده بود، به این صورت که بدون اینکه پولی پرداخت کرده باشد، سود دریافت کند. در این مورد باید بدانید که وقتی نمی خواهید پولی پرداخت کنید، قطعا نباید انتظار دریافت سود داشته باشید، در هنگام روبه رویی با این موارد مطمئن باشید که چنین کار سودی نخواهد داشت، مگر اینکه کلاهبرداری باشد.

در بررسی پرونده مشخص شد که با ارائه مدارک و وکالت نامه، قرار بر ثبت شرکت شده بود که برای همین کار به موکل سود پرداخت کنند. به این صورت که موکل با قرار دادن یکسری اطلاعات برای شراکت و ثبت شرکت بتواند شرایطی را برای آن فرد فراهم کند و در ازای آن پول دریافت کند. در همین راستا موکل را به دفترخانه اسناد رسمی برده و یک وکالت کاری از او گرفته بودند. موکل نیز تنها به این دلیل که وکالت کاری است، نه وکالت مالی یا تام اختیار، اعتماد کرده بود. بر همین اساس وکالت کاری دائمی داده و حق عزل نیز از او گرفته شده بود. موکل با دادن این وکالت کاری مطمئن شده بود که حتما خطری او را تهدید نخواهد کرد، در صورتی که باید بدانید بدون شناخت از فرد مقابل نباید هیچ نوع وکالتی به کسی داده شود.

این فرد با وکالت نامه ای که از موکل داشته، به بانک مراجعه و با افتتاح حساب یک کارت اعتباری و رمز دریافت کرده بود. سپس با مدارک ایشان او را عضو شرکتی کرده که دارای بدهی بالا مالیاتی بود.

به این صورت که موکل را به عنوان یکی از شرکا و کسی که تعهد دارد، ثبت کرده و نام او را در آگاهی تغییرات آورده بود و نام خود را از شرکت خارج کرده و جابجایی انجام داده بود و هر گونه دخل و تصرف و دارایی شرکت را برعهده او گذاشته بود.

در نهایت یک شرکت با بدهی مالیاتی زیاد، به نام موکل شده بود. بعد از گذشت روزها موکل با شرکتی که بدهی مالیاتی زیادی داشته و تنها مسئول و متعهد شرکت خود او بود، روبه رو شد. درست است که در این مدت چند بار سود به موکل پرداخت شده بود؛ اما او فکر می کرد که سرمایه گذاری تمام شده تا اینکه مطلع شده در دام کلاهبردارن مالیاتی قرار گرفته است.

بنابراین می توان بیان کرد موکل تنها با یک وکالتنامه کاری که به فرد کلاهبردار داده بود، موجب ایجاد چنین فاجعه ای در زندگی خود شد. در نهایت محبوبه حجتیان با ارائه راهکارهای حقوقی و سپری کردن مراحل قانونی، توانست از موکل خود در برابر کلاهبردار مالیاتی دفاع کند و در این پرونده به موفقیت برسد.

برای گرفتار نشدن در دام کلاهبرداران مالیاتی و دفاع از خود در هنگام بروز این نوع مسائل می توانید از مشاوره حقوقی محبوبه حجتیان و وکالت ایشان در این زمینه بهره مند شوید.

 

13

 

راهکارهای محبوبه حجتیان برای جلوگیری از کلاهبرداری مالیاتی

متاسفانه کلاهبرداری مالیاتی با ثبت شرکت یکی از راه های رایج در کشور شده است. به این صورت که وقتی بدهی شرکت به حدی رسید که صاحبان شرکت می دانند که می توانند راه گریز داشته باشند، از عضویت سهامدارن خارج می شوند، سپس اشخاص دیگر را وارد می کنند و با یک آگهی تغییرات، آنها را به عنوان عضو جدید شرکت معرفی می کنند. بنابراین باید بدانید این موارد جزو شگردهای برخی از شرکت های غیرمعتبر برای فرار از مالیات است.

توصیه محبوبه حجتیان وکیل پایه یک دادگستری درباره کلاهبرداری مالیاتی این است که افراد جامعه باید آگاه باشند که وضعیت نابسامان اقتصادی کشور نباید باعث شود که به هر طریقی دنبال سود و درآمدزایی باشند. شراکت و سرمایه گذاری با صاحبان شرکت با بدهی مالیاتی نه تنها سودی را برای آنها نخواهد داشت، بلکه ضرر هنگفتی را نصیبشان خواهد کرد.

برای گسترش کسب و کار خود با مشاورین شرکت طراحی سایت کارنیل وب در تماس باشید.

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.