کد خبر : 33475 / /
/

خرید آپارتمان در ترکیه؛ اقدامی که از آن پشیمان نخواهید شد

خرید آپارتمان در ترکیه؛ اقدامی که از آن پشیمان نخواهید شد

 

آیا می‌خواهید در مدت زمان کوتاهی اقامت یا حتی تابعیت یک کشور اروپایی را به دست بیاورید؟ خرید آپارتمان در ترکیه بهترین گزینه برای شما خواهد بود. دولت ترکیه به افرادی که خانه های با ارزش بیشتر از 400 هزار دلار آمریکا را خریداری می‌کنند،‌ تابعیت این کشور را اعطا می کند. اگر هم ارزش ملک خریداری شده شما کمتر از این مقدار باشد، اقامت موقتی 5 ساله ترکیه را دریافت خواهید کرد. آیا می‌دانید خرید آپارتمان در ترکیه چه شرایطی دارد؟ آیا حتما باید به صورت حضوری خانه دلخواه را در ترکیه خریداری کنید؟ برای پاسخ به این سوالات و کسب اطلاعات بیشتر درباره خرید آپارتمان در ترکیه و اخذ اقامت این کشور، این مطلب را از دست ندهید.

 

مزایای خرید آپارتمان در ترکیه

شاید با خود تصور کنید که خرید آپارتمان در ترکیه هیچ مزیت خاصی ندارد. اما باید بگوییم که انجام این کار می تواند از جهات مختلفی برای شما سودمند باشد. اول از همه، اگر خانه ای که خریداری می کنید، ارزشی بیشتر از 400 هزار دلار آمریکا داشته باشد، می توانید در کوتاه ترین زمان ممکن و ظرف مدت چند ماه تابعیت این کشور را دریافت کنید. اما اگر ارز ملک خریداری شده شما کمتر از این مقدار باشد، اقامت 5 ساله موقتی و غیرقابل تمدید این کشور به شما اعطا خواهد شد. با دریافت این نوع اقامت، شما 5 سال فرصت دارید که مجموعه ارزش املاک و مستغلات خود را به بیشتر از 400 هزار دلار آمریکا برسانید تا بتوانید اقامت دائم و تابعیت ترکیه را دریافت کنید.

خرید آپارتمان در ترکیه از دید سرمایه گذاری نیز می تواند گزینه بسیار عالی باشد. شما می توانید با خرید یک خانه در این کشور و اخذ اقامت آن، در ترکیه اقامت داشته باشید و هر وقت که تمایل داشتید، خانه را برای فروش بگذارید. بدیهی است که هرچقدر خانه شما گران‌تر و در موقعیت بهتری واقع شده باشد، سود بهتری را هم کسب خواهید کرد.

11

 

نحوه خر‌ید آپا‌رتمان در تر‌کیه

برای خرید آپارتمان در ترکیه می توانید به راحتی از طریق وب سایت های خرید خانه در استانبول مانند روتس کپیتال اقدام کنید که در حال حاظر بهترین وب سایت خرید ملک در ترکیه می باشد.

توجه داشته باشید برای خرید آپارتمان در کشور ترکیه باید ابتدا کد مالیاتی یا ورگی این کشور را دریافت کرده باشید. این کد را می‌توانید از اداره مالیات ترکیه به صورت حضوری و یا از سایت آن ها به صورت آنلاین دریافت کنید. توجه داشته باشید که برای دریافت این کد نیاز به پرداخت هیچ هزینه ای ندارید. همچنین ممکن است در برخی مواقع برای افتتاح حساب بانکی در ترکیه نیاز به خرید سیم کارت ترکیه ای هم داشته باشید.

مرحله بعدی خرید ملک در ترکیه، پرداخت هزینه های مربوط به کارشناسی از سمت سفارت و همین طور سند زدن ملک است. بعد از انجام این کارها، ملک در اختیار شما قرار خواهد گرفت و در صورت برخورداری از شرایط، اقامت دائم و سپس تابعیت این کشور به شما اعطا خواهد شد. توجه داشته باشید که ممکن است مراحل و هزینه خرید آپارتمان در ترکیه کمی پیچیده تر از موارد ذکر شده باشد.

شرایط خرید آپارتمان در ترکیه

اگر قصد خر‌ید آپار‌تمان را در تر‌کیه دارید، بد نیست کمی درباره شرایط خرید آن اطلاع داشته باشید. اگر بخواهیم به خرید ملک در این کشور به دید سرمایه گذاری نگاه کنیم، شرایط خاصی برای شما وجود نخواهند داشت و می توانید تقریبا هر خانه ای که دوست داشتید، در این کشور خریداری کنید. اما اگر قصد اخذ اقامت ترکیه را دارید، باید حتما به مواردی توجه داشته باشید.

12

یکی از نکات در خرید آپارتمان در ترکیه، موضوع قیمت آن است. همان طور که پیش تر هم به این موضوع اشاره شد، اگر می خواهید اقامت این کشور را برای خود دریافت کنید، باید ارزش خانه خریداری شده شما بیشتر از 400 هزار دلار آمریکا باشد. اما بد نیست بدانید که این قیمت با قیمت خرید یک واحد آپارتمان در ترکیه فرق می کند. به این صورت که برای تعیین ارزش خانه، یک کارشناس از سمت سفارش ترکیه در محل حضور پیدا کرده و طبق استانداردهای خود برای خانه قیمتی را ارزش گذاری می کند. ممکن است شما خانه‌ای را 500 هزار دلار خریداری کنید، اما ارزش کارشناسی شده آن، تنها 200 هزار دلار باشد.

نکته بعدی درباره قیمت خرید یک واحد آپارتمان در ترکیه، موضوع مالکیت گذشته خانه است. خانه ای که قصد خرید آن را دارید، باید در زمان خرید به مالکان قبلی آن توجه کرده باشید. اگر یکی از مالکان از طریق آن خانه تابعیت ترکیه را به دست آورده باشد، دیگر با خرید آن خانه نمی توانید باری دریافت پاسپورت ترکیه اقدام کنید. اما این مشکل در خرید خانه های نوساز وجود ندارد.

موضوع بعدی درباره خرید آپارتمان در استانبول به لیر یا دلار، مجموعه ارزش املاک و مستغلات برای خرید ملک است. حتما نباید یک آپارتمان شما 400 هزار دلار ارزش داشته باشد که بتوانید تابعیت و اقامت دائم ترکیه را دریافت کنید. بلکه تنها کافی است مجموعه املاک و مستغلات شما به این مقدار برسد.

خرید آپار‌تمان در استا‌نبول به پو‌ل ایران

اگر قصد خرید آپارتمان در استانبول با قیمت مناسب را دارید، توصیه می کنیم ابتدا قیمت های ارائه شده را به پول ایران یعنی تومان برگردانید تا بتوانید بهتر متوجه قیمت آن ها شوید. اگر نرخ لیر را 2 هزار تومان در نظر بگیریم، باید بگوییم یک خانه مسکونی یک خوابه با متراژ بین 102 تا 104 متر نوساز در یک برج لوکس، قیمتی در حدود 4 میلیون لیر دارد. در نتیجه، برای خرید این خانه باید ارزشی در حدود 8 میلیارد تومان خواهد داشت.

13

خرید آپارتمان لوکس در ترکیه

آپارتمان های کشور ترکیه را می توان به دو دسته اکونومی یا اقتصادی و لوکس تقسیم کرد. اگر از بودجه کافی برای خرید آپارتمان برخوردار هستید، توصیه می کنیم به سراغ خرید آپارتمان لوکس در این کشور بروید. خانه های لوکس در ترکیه از امکانات بی نظیری مانند استخر، سونا، سالن بدنسازی و موارد دیگر برخوردار هستند که شما می توانید با خرید این آپارتمان ها، از آن‌ها برخوردار شوید.

قیمت خانه در استانبول بستگی به موارد مختلفی مانند سال ساخت خانه، تعداد واحدها، متراژ خانه، امکانات خانه، محل قرارگیری و شهری که خانه در آن بنا شده است دارد. در نتیجه، نمی توان قیمتی ثابت را برای خرید یک واحد آپارتمان در کشور ترکیه بیان کرد.

 

 

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.