کد خبر : 32473 / /
/

مهاجرت به ترکیه از طریق ثبت شرکت

 

با ثبت شرکت در ترکیه می توانید مجوز کار و اخذ اقامت ترکیه را دریافت کنید.

با مجوز کار و ثبت نام تجاری در ترکیه می توانید ویزای 6 ماهه دریافت کنید. اگر کسب و کار شما فعال است، می توانید این مبلغ را برای 6 ماه دیگر تمدید کنید، سپس هر دو سال یکبار و بعد از 5 سال اقامت دائم دریافت کنید. برای ثبت شرکت در ترکیه باید 100000 لیر سرمایه داشته باشید و به ازای هر 40000 لیر می توانید برای یک نفر درخواست اقامت دهید.

مزایای ثبت شرکت در ترکیه

       اتباع خارجی ابتدا باید برای شروع بیشتر مشاغل (به عنوان مثال رستوران) برای ثبت شرکت اقدام کنند.

       ثبت شرکت در ترکیه می تواند راه را برای تجارت با سایر کشورها هموار کند. کشورهایی که در ایران نتوانستید با آنها ارتباط برقرار کنید.

       با ثبت تجارت خود در ترکیه می توانید کالاهای خود را از کشورهای دیگر به ترکیه یا ایران وارد کنید.

       در صورتی که تمایل دارید کالای خود را به نام خود به ترکیه وارد کنید، این امر با ثبت شرکت امکان پذیر است.

معایب ثبت شرکت در ترکیه

اخذ اقامت ترکیه از طریق ثبت شرکت یکی از پر ریسک ترین روش های اخذ اقامت می باشد. برای ثبت شرکت در ترکیه باید سرمایه گذاری زیادی انجام دهید. در واقع ممکن است به دلیل عدم آشنایی با بازارهای اروپایی دچار مشکل شوید. بهتر است به روش های کم خطرتر مانند روش های کار و تحصیل بسنده کنید و پس از آشنایی با بازارهای ترکیه کسب و کار را ثبت کنید.

چه شرکت هایی را می توان در ترکیه ثبت کرد؟

شرکت ها در ترکیه با شرکت های ایران شرایط متفاوتی دارند. جالب است بدانید که مراحل ثبت شرکت در ترکیه بسیار سریع است. برای ثبت شرکت در ترکیه فقط ۴ تا ۸ روز زمان نیاز دارید. این بازه زمانی بسته به اینکه اوایل یا اواسط هفته درخواست می دهید متفاوت است. برخی از شرکت هایی که می توانید در ترکیه ثبت نام کنید عبارتند از:

شرکت سهامی خاص (عمومی-خصوصی)

شرکت های سهامی می توانند از 5 تا بیش از 250 شخص حقیقی و حقوقی به عنوان سهامدار داشته باشند. هر سهامدار به نسبت سهم خود مسئول شرکت و بدهی های آن است. شرکت سهامی کمتر از 250 سهامدار را شرکت سهامی خاص و بیش از 250 سهامدار را شرکت سهامی عام می گویند.

شرکت با مسئولیت محدود

برای ثبت این شرکت حدود 5000 لیر نیاز است و سهامداران آن از 1 تا 50 نفر متغیر هستند. به همین دلیل این شرکت ها را شرکت با مسئولیت محدود می نامند زیرا در صورت بدهی شرکت، سهامداران فقط سرمایه خود را برای پرداخت بدهی استفاده می کنند و طلبکاران نمی توانند سایر دارایی های سهامداران را برداشت کنند.

شرکت مشارکتی

شرکای شرکت تضامنی حداقل دو نفر و حداکثر چند نفر هستند. نکته ای که باید در مورد این شرکت ها در نظر بگیرید این است که تمام بدهی ها را پرداخت کرده و در صورت لزوم از مالکیت شرکا خارج شوید.

شرکت مختلط

در شرکت های مختلط فقط شرکای معینی ملزم به پرداخت کلیه بدهی های شرکت هستند و بقیه شرکا باید به نسبت سرمایه خود بدهی را بپردازند.

در بین شرکت هایی که به آن پرداختیم، شرکت با مسئولیت محدود و شرکت با مسئولیت محدود مقبولیت بیشتری دارند و ریسک کمتری دارند.

اقامت در ترکیه با خرید ملک

اقامت در ترکیه با خرید ملک پرطرفدار و کم ریسک است. طبق قانون 6458 اقامت یک ساله با خرید ملک قابل اخذ است. پس از 5 تا 8 سال تمدید اقامت، می توان اقامت دائم گرفت. نوع سکونت با خرید خانه یا ملک با توجه به ارزش ملک متفاوت است.

       طبق قوانین دولت ترکیه، تنها کسانی که دارایی (یا سرمایه) به ارزش 250000 دلار هستند می توانند اقامت دائم دریافت کنند. اگر ملک و سرمایه شما به مرور زمان ۲۵۰ هزار دلار شد، می توانید با ارائه مدارک اقامت دائم ترکیه را نیز دریافت کنید.

       با ملکی کمتر از 250000 دلار می توانید اقامت توریستی یک ساله بگیرید. اگر قوانین و شرایط خاصی را رعایت کنید، ممکن است پس از چند سال بتوانید اقامت دائم را دریافت کنید. البته هیچ تضمینی برای این موضوع وجود ندارد.

شرایط اخذ اقامت ترکیه با خرید خانه یا ملک

برای اخذ اقامت دائم ترکیه از طریق املاک و مستغلات باید شرایط خاصی را داشته باشید. در صورت داشتن شرایط زیر برای اقامت 5 تا 8 ساله می توانید اقامت دائم دریافت کنید.

       در این مدت در ترکیه زندگی کنید و تحت پوشش بیمه قرار بگیرید.

       سند و مدارک منزل شما به آنکارا ارسال خواهد شد. حدود یک سال طول می کشد تا با خرید ملک، اقامت دریافت کنید.

مزایای خرید ملک در ترکیه

همانطور که گفته شد می توانید با خرید خانه و ملک در ترکیه اقامت موقت دریافت کنید. مزایای این اقامت به شرح زیر است:

       با اقامت کوتاه مدت می توانید فرزندان خود را در مدرسه ثبت نام کنید و در بانک های ترکیه حساب بانکی داشته باشید.

       برای تمدید اقامت کافی است ملک را به نام خود داشته باشید و نیازی به ورود و خروج از ترکیه ندارید.

چگونه در ترکیه ملک بخریم؟

اگر پول کافی داشته باشید، می توانید به راحتی و به سرعت صاحب خانه و زمین شوید. در غیر این صورت از سه طریق می توانید خانه بخرید: دریافت وام، پرداخت اقساط و خرید پروژه های در حال ساخت.

       خرید اقساطی خانه در ترکیه امکان پذیر است اما باید توجه داشته باشید که پس از پرداخت تمامی اقساط، سند به نام شما خواهد بود. پرداخت اقساط ملکی بین یک تا 5 سال به طول می انجامد.

       همچنین می توانید برای خرید خانه از بانک های ترکیه وام بگیرید. شرط لازم برای دریافت وام از بانک های ترکیه، کار در این کشور است. حدود 75 درصد از ارزش خانه را به شما قرض می دهند و بازپرداخت آن 10 سال خواهد بود.

       یکی دیگر از راه های خرید ملک در ترکیه، خرید پروژه های در حال ساخت است. شما باید 20-30 درصد هزینه اولیه و بقیه را طبق برنامه بپردازید. اگرچه سود این روش بیشتر است اما برای اخذ اقامت باید منتظر لحظه ساخت باشید.

از کجا در ترکیه خانه بخریم؟

ازمیر، استانبول و آنکارا بهترین شهرها برای خرید خانه هستند. ازمیر بیشتر به دلیل آب و هوای خوبش شناخته شده است. خرید خانه در این بندر مدیترانه ای یکی از بهترین گزینه هاست. خانه های مختلفی را در استانبول خواهید دید. آنکارا نیز نسبتا آرام است. اگر به دنبال گزینه های ارزان تری هستید، خرید خانه در آنکارا را انتخاب کنید. در خرید خانه دقت کنید. طبق روال قانونی خانه بخرید و با پلیس اتباع خارجی مشورت کنید.

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.