کد خبر : 31494 / /
/

آیا بازار لوازم خانگی در رکود است؟

آیا بازار لوازم خانگی در رکود است؟

رکوردی که بر دریای تولیدات داخلی سایه افکنده است، روز به روز در حال افزایش بوده و نگرانی تولیدکنندگان ایرانی را در پی دارد! در واقع این رکورد از نیمهٔ دوّم سالِ 1400 بود که بر بازار لوازم خانگی ایران رخنه کرده و رفته رفته عمیق‌تر شد. طی سال‌های اخیر بود که مسئولان وعده کاهش قیمت‌ها و یا از سر گیری واردات لوازم خانگی را دادند، به همین دلیل عده‌ای از خرید خود صرفه نظر نموده‌اند.

 به گونه‌ای که منتظر ورود کالاهای خارجی و یا کاهش قیمت‌ها بودند، ولی برخلاف این وعده‌ها مذاکرات برجام هم کاملاً پیچیده گردید و واردات لوازم خانگی هم به طور کل منتفی شد. این موضوع هم نه‌تنها از میان رفتن اعتماد عامه مردم را در پی داشت بلکه منجر به افزایش مقدار رکود در بازار شد و حتی خسارت‌هایی را به تولیدکنندگان وارد کرد. چرا که درخواست در بازار افت داشته و از سویی دیگر توانِ خرید مردم هم کاهش پیدا کرد و این مسئله به این سادگی‌ها هم قابل حل نبود.

رکود و صدماتی که به بخش تولید وارد شد!

به عبارتی با کاهش تقاضا برای لوازم خانگی بعضی از تولیدکنندگان تیراژ تولید خود را کم کردند یا برنامه‌های خود را برای افزایش تولید به تأخیر انداختند. همین موضوع اشتغال این صنعت را تحت تأثیر خود قرار داد و از سویی دیگر تعطیلی بخش بسیاری از نمایندگی‌های فروش برندهای کره‌ای را هم در پی داشت.

 این خود هم موجب بیکاری بسیاری از فعالان موجود در این زمینه شد. پس چرا از برندهای داخلی در راستای خرید لوازم خانگی حمایت نکرده و اجازه بروز رکود در بازار و زیان دیدن تولیدکنندگان را می‌دهید؟

آیا رکود عمیق‌تر خواهد شد؟

نمی‌توانیم بگوییم بلی یا خیر! ولی این موضوع را در نظر داشته باشید که با عمیق‌تر شدن رکود بازار لوازم خانگی بسیاری از فعالان بازار نگران تعطیلی بعضی از شعب فروشگاه‌های لوازم خانگی و بیکاری ناشی از آن خواهند بود.

 هرچند نباید این مسئله را فراموش کنیم که در مرحلهٔ پس از آن شاهد تعدیل نیروهای انسانی کارخانجات لوازم خانگی خواهیم بود و این امر در دو سوی می‌تواند تبعات منفی و غیرقابل جبرانی را به همراه داشته باشد! یکی این مسئله که نیروهای متخصص بعد از بیکاری امکان مهاجرت از کشور را در پیش خواهند گرفت و دیگر این موضوع که افزایش بیکاری می‌تواند تبعات جبران ناپذیری را به بار آورد.

نگذارید بازار لوازم خانگی راکد شود!

خرید لوازم خانگی

در روزهایی که سپری شد، ثبت مقدار سفارش قطعات اوّلیه برای ساخت لوازم خانگی کاهش پیدا کرد. این نیز می‌تواند نشانه‌ای از کاهش مقدار ساخت و ساز لوازم خانگی ایرانی باشد. شاید هم همین مسئله منجر به افزایش قاچاق کالاهای این صنعت در زمینهٔ تأمین نیازهای داخلی شود.

 در واقع گرانی تولید داخلی و دستوری شدن بازار برند ایرانی، منجر به مزیت رقابتی برای اجناس قاچاق می‌شود‌. چرا که فروشندگان اگر که قیمت‌ کالاها و برندهای داخلی از حدی بیشتر شود، به ناچار جهت فروش کالاهای غیررسمی روی خواهند آورد. در این میانه‌ها کالاهای قاچاق هزینه مربوط به حق‌الزحمه، گمرک و یا... را ندارند! بنابراین مانور قیمتی بیشتری برروی آن‌ها وجود خواهد داشت. همین موضوع هم می‌تواند برندهای ایرانی را تحت فشار قرار دهد.

وضعیت حال حاضر بازار لوازم خانگی چگونه است؟

همانطور که می‌دانید با خروج برندهای خارجی از بازار لوازم خانگی همه گمان می‌کردند که خلع زیادی در این حوزه دیده شود. اما با گذشت مدت کمی، شرکت‌های تولید کننده ایرانی نظیر سام، جی پلاس، الکترواستیل، امرسان و غیره نشان دادند که نه تنها خلعی حس نخواهد شد، بلکه محصولاتی با کیفیت و در شان خانوارهای ایرانی تولید خواهند کرد.

علاوه بر تولیدات باکیفیت، شرکت‌های تولید کننده نشان دادند که قیمت محصولات‌شان مناسب است و نسبت به برندهای خارجی بسیار محصولات اقتصادی و مقرون به صرفه‌ای دارند. اما یکی از مسائل مهم در این حوزه نوسان قیمتی زیاد بوده که خریدار را دچار تردید می‌کند. به گونه‌ای که ممکن است در بازار اختلاف قیمتی محصولات ایرانی به میلیون‌ها تومان برسد.

در این شرایط چه باید کرد؟

قطعا تمامی مشتریان با مشاهده نوسان قیمتی زیاد در گستره بازار دچار تردید در خرید می‌شوند و این تردید باعث شده تا مشتریان نتوانند محصولات مورد نیازشان را تهیه کنند. در این شرایط تنها راهی که پیش روی مشتریان خواهد بود، خرید از فروشگاه‌های معتبر است که علاوه بر عدم افزایش قیمت، سود ناچیزی را دریافت می‌کنند.

خرید از این فروشگاه‌ها باعث شده تا محصول موردنظرتان را با بهترین قیمت بازار تهیه کنید و از گارانتی معتبر برخوردار شود. در ادامه جهت رضایت مشتریان گرامی یکی از این محصولات را معرفی خواهیم کرد.

از کدام فروشگاه خرید کنیم؟

همانطور که بیان کردیم، در این شرایط بازار لوازم خانگی باید از فروشگاه‌هایی که بهترین قیمت بازار را ارائه می‌دهند، خرید کنید. یکی از این فروشگاه‌ها لوازم خانگی افشین است. این فروشگاه در جهت حفظ اصل مشتری‌مداری، محصولاتش را با بهترین قیمت بازار به فروش گذاشته و توانسته در کاهش قیمت‌ها گام بردارد.

یکی از دلایل ارائه بهترین قیمت لوازم خانگی، عدم افزایش قیمت محصولات بوده و سعی کرده‌اند تا محصولات را کف قیمت بازار به مشتریان ارائه دهند. در این فروشگاه تمامی محصولات صوتی و تصویری، خانگی، آشپزخانه وغیره به فروش گذاشته شده است. به طور مثال اگر به قیمت اسپیکر یا قیمت یخچال فریزر در لوازم خانگی افشین نگاهی بی‌اندازید، متوجه خواهید شد که قیمت کف بازار را به مشتریان ارائه می‌کند.

همچنین لازم به ذکر است که ارسال این فروشگاه در استان تهران و کرج فوری بوده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن محصولات به دست مشتریان خواهد رسید.

لوازم خانگی افشین

چگونه از لوازم خانگی افشین خرید کنیم؟

لوازم خانگی افشین جهت جلوگیری از اتلاف وقت و انرژی مشتریان، فروشگاه اینترنتی افتتاح کرده که مشتریان می‌توانند به صورت آنلاین سفارش خود را ثبت کنند. این فروشگاه اینترنتی به آدرس https://afshinkala.ir/ است که به صورت شبانه روزی می‌توانید اقدام به خرید کنید. همچنین جهت دریافت مشاوره رایگان می‌توانید با شماره 09128618607 تماس حاصل فرمائید.

فراموش نکنید که این فروشگاه دارای جواز کسب و مجوز از وزارت صنعت، معدن و تجارت است که تمامی پرداخت‌ها توسط درگاه بانک ملی ایران پردازش می‌شود.

سخن آخر

در این محتوا با عوامل رکود در بازار لوازم خانگی و بهترین فروشگاه جهت خرید آشنا شدیم. این فروشگاه توانسته بهترین قیمت لوازم خانگی را به مشتریان ارائه دهد و به همین موضوع محبوبیت زیادی در میان سایر فروشگاه‌ها دارد.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.