کد خبر : 31241 / /
/

خبر فوی؛ پرداخت یارانه جدید برای این دهک ها قطعی شد | برای اطلاع از جزئیات و نحوه ثبت نام یارانه جدید کلیک کنید

پرداخت یارانه ای تازه به اسم یارانه تعمیرات برای کمک به محیط زیست را در این مطلب مطالعه میکنید.

خبر فوی؛ پرداخت یارانه جدید برای این دهک ها قطعی شد | برای اطلاع از جزئیات و نحوه ثبت نام یارانه جدید کلیک کنید

یارانه جدید کمک دولت است. یارانه جدید برای کمک به اقشار کم درامد طراحی شده است. یارانه جدید نقدی هر ماه به حساب مردم واریز می شود. پرداخت یارانه جدید ای تازه به اسم یارانه جدید تعمیرات برای کمک به محیط زیست را در این مطلب مطالعه میکنید.

دریافت یارانه نقدی و کالابرگ الکترونیکی

اقتصادنیوز: صولت مرتضوی، وزیر تعاون در حاشیه جلسه امروز هیات دولت گفت: ما کالابرگ الکترونیکی را آزمایشی در حال اجرا داریم. گفته ایم موضوع اختیاری است و هم کالابرگ وجود دارد و هم به صورت نقدی یارانه وجود دارد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی از در حال اجرای آزمایشی بودن کالابرگ الکترونیکی خبر داد.

صولت مرتضوی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت، اظهار کرد: ما کالابرگ الکترونیکی را آزمایشی در حال اجرا داریم. گفته ایم موضوع  اختیاری است و هم کالابرگ وجود دارد و هم به صورت نقدی یارانه وجود دارد. قبل از زمان مقرر واریز یارانه نقدی، شبکه ملی پشتیبان ایجاد می کنیم که امکان خرید برای همه یارانه بگیران در این شبکه وجود دارد و می توانند۱۱ قلم کالا را خرید کنند که اگر از این کالا برگ استفاده نکردند ، بعد از واریز یارانه نقدی، از این یارانه استفاده کنند. این اختیار مردم است که کدام راه را انتخاب کنند. این گام اول است  تا اینکه به یک تصمیم قطعی در حوزه اجرا برسیم.

وی ادامه داد: یارانه نقدی فعلا اصل است و کالابرگ الکترونیکی هم وجود دارد.

مرتضوی همچنین درباره قیمت کالاهایی که در سبد کالابرگ الکترونیکی قرار می گیرند، اظهار کرد: تلاش می‌کنیم قیمت براساس زمانی باشد که ارز ترجیحی حذف شد و قیمت براساس مابه تفاوت تعیین شود، ولی هنوز تصمیم نهایی گرفته نشده است، ما پیشنهاد خود را ارائه کرده‌ایم.

وی در پاسخ به این پرسش که نظر شما درباره ادغام صندوق های بازنشستگی یا افزایش سن بازنشستگی چیست، گفت: اینکه صندوق های بازنشستگی زیر نظر وزارت تعاون بیایند، تکلیفی است که ما در حال پیگیری آن هستیم. در مرود افزایش سن بازنشستگی هم هرچه مجلس تصویب کند، ملاک عمل دولت است.

یارانه لوازم خانگی

فرانسوی ها برای مدیریت مصرف لوازم خانگی و جلوگیری از دور انداختن لوازم خانگی قابل مصرف به صاحبان لوازم خانگی تا 45 یورو یارانه می دهند.به تازگی در فرانسه برای تشویق به تعمیرات لوازم برقی خانگی یارانه‌ای تعلق می‌گیرد. اتحادیه تولید‌کنندگان لوازم خانگی نگران آن هستند که صنایع کوچک در گرفتن این برچسب دچار مشکل شوند.

از روز پنجشنبه۱۵دسامبر(۲۴آذر) اعطای این یارانه با هدف تشویق به تعمیرات انواع لوازم‌خانگی به‌جای دورانداختن آنها به اجرا درآمد. میزان این یارانه از ۱۰ تا ۴۵ یورو متغیر است. البته این یارانه شامل لوازم‌خانگی برقی که هنوز تحت ضمانت هستند نمی‌شود. تعمیرکاران با داشتن ۳۱ معیار واجد شرایط دریافت برچسب (قابل دریافت یارانه تعمیرات) می‌شوند. بدین ترتیب تعمیرکاران در صورتحسابهای خود برای مشتریان مبلغی معین را تخفیف می‌دهند. این مبلغ که از محل صندوقی به ارزش ۴۲۰ میلیون یورو ظرف شش سال از طرف تولیدکنندگان لوازم خانگی تأمین شده به تعمیرکاران پرداخت می‌شود.

از جمله این ۳۱ معیار می‌توان به این موارد اشاره کرد: تضمین حداقل سه ماهه تعمیرات، دادن صورتحساب دقیق در مورد بخشهای مختلف تعمیرات، مشخص بودن وضعیت قطعات استفاده شده از حیث کیفیت منبع تأمین آنها، داشتن تعمیرکاران کارآزموده، پاسخ به شکایت مشتریان درکمتر از ۸روز، توجیه آنها برای استفاده درست از وسایل برقی تعمیرشده و استفاده از نظام رایانه‌ای استاندارد برای دریافت رایانه تعمیرات به کمک نرم افزارهای معین از پیش تعیین شده.این اقدام از حیث کمک به محیط زیست و استفاده بهینه ازمنابع در تولید لوازم جدید اقدامی بسیار خوب ارزیابی شده اما برخی نگرانیها را نیز برای اتحادیه‌های مرتبط به وجود آورده است. از جمله این نگرانیها می توان به این موارد اشار کرد: تعداد ۳۱ معیار برای دریافت این برچسب زیاد است، گروههای صنعتی کوچک ممکن است نتوانند مشمول دریافت این برچسب با این تعداد معیار شوند، در فرانسه ۲۱هزار تعمیرکار لوازم‌خانگی وجوددارد که ۷۰درصد آنها بصورت مستقل کار می‌کنند. ۷۸ درصد آنها تعمیرکاران لوازم خانگی برقی و ۸۳ درصد آنها تعمیرکاران لوازم الکترونیکی هستند. آنها نمی‌توانند مراحل اداری پیچیده مرتبط با فرآیند دریافت برچسب یارانه تعمیرات را طی کنند.

داشتن نظام رایانه ای استاندارد بدین منظور مستلزم هزینه های ۵تا۶هزاریورویی به منظور استفاده از نرم افزارهای مرتبط با این موضوع است. این میزان هزینه برای گروههای صنعتی کوچک زیاد است. معیارهای مشخص شده برای این کار در مورد گروههای صنعتی کوچک و شرکتهای بزرگ چند ملیتی یکسان تعریف شده است.

مبالغ یارانه ها به صورت ۳۰ درصد از طرف شرکت متقاضی و ۷۰ درصد از طرف سازمانهای حمایت از محیط زیست پرداخت می‌شود. این مبالغ برای تعمیرکارانی با دو تا سه نیروی کار ۱۴۹۰ یورو و برای تعمیرکارانی با ۳ تا صد نیرو۲۴۱۵ یورو پیش بینی شده است. شرایط بسیار نابرابری از حیث رقابت بین گروههای کوچک و بزرگ تعمیراتی بوجود آمده است. اما بنا به گفته مسئولان با این روند هم اطمینان مشتریان جلب می‌شود و هم حیثیت حرفه‌ای تعمیرکاران تضمین می‌شود. آنها برخلاف نگرانیهای موجود براین باورند به دلیل شفافیتهای موجود در این طرح تعمیرکاران مستقل منزوی نخواهند شد. کسانی که این برچسب را دریافت می‌کنند درشرایط یکسانی قرار خواهند گرفت.

علاوه براین برای حمایت از مصرف‌کننده رعایت ضوابط دقیق ایمنی وکیفیت اجتناب ناپذیر است.  رعایت استانداردها هم به نفع مشتریانست و هم به نفع تعمیرکاران. با این برچسب هم مشتریان بیشتر اطمینان می‌کنند و هم حیثیت کاری تعمیرکاران بیشتر تضمین می‌شود. از سوی دیگر مصرف‌کنندگان بدین ترتیب درمی‌یابند نباید لوازمی را که قابل تعمیر هستند دور بیندازند و به تعمیر آنها اقدام می‌کنند.

دراین مسیر تعمیرکاران نیز می‌توانند به انبوهی از موارد تعمیراتی فکرکنند که کار آنها را رونق می‌دهد. چراکه حرفه‌ای بودن آنها درامر تعمیرات برای مشتریان بدین وسیله تضمین می‌شود و آنها دراین خصوص می‌توانند مطمئن باشند./ اقتصاد ۱۰۰

خبر جدید یارانه ای

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی از در حال اجرای آزمایشی بودن کالابرگ الکترونیکی خبر داد.

صولت مرتضوی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت اظهار داشت: ما کالابرگ الکترونیکی را آزمایشی در حال اجرا داریم. گفته ایم موضوع اختیاری است و هم کالابرگ وجود دارد و هم به صورت نقدی یارانه وجود دارد.

وی افزود: قبل از زمان مقرر واریز یارانه نقدی، شبکه ملی پشتیبان ایجاد می کنیم که امکان خرید برای همه یارانه بگیران در این شبکه وجود دارد و می توانند۱۱ قلم کالا را خرید کنند که اگر از این کالا برگ استفاده نکردند، بعد از واریز یارانه نقدی، از این یارانه استفاده کنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: این اختیار مردم است که کدام راه را انتخاب کنند. این گام اول است تا اینکه به یک تصمیم قطعی در حوزه اجرا برسیم.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.