کد خبر : 31219 / /
/

تعمیرگاه تخصصی رنو چه خدماتی به مشتریان خود ارائه می دهند؟

تعمیرگاه تخصصی رنو چه خدماتی به مشتریان خود ارائه می دهند؟

 

همانگونه که می دانید خودروی رنو ساخت کشور فرانسه است و قطعات و ساختار این خودرو بسیار متفاوت و بروز می باشد. کیفیت بالای قطعات و ویژگی های آن باعث شده تا طرفدارارن خاص خودش را داشته باشد. اما در برخی موارد مشکلاتی در قسمت های مختلف خودرو ممکن است پیش آید، که نیاز به تعمیر تخصصی دارد. افرادی که صاحب خودروی رنو هستند با کوچک ترین مشکل، سریع اقدام به رفع آن می کنند که از بروز مشکلات جدی تر جلوگیری شود.

اگر برای شما هم این سوال پیش آمده که تعمیرگاه تخصصی رنو چه خدماتی به مشتریان خود ارائه می دهد؟، لازم است بدانید که در تعمیرگاه های معتبر و نمایندگی های رنو، تمامی خدمات و سرویس های دوره ای رنو من جمله بررسی مشکلات برقی رنو، تعویض روغن موتور و تعویض روغن گیربکس رنو، تعمیر جلوبندی و حتی تعویض لنت ترمز رنو نیز توسط بهترین و باتجربه ترین کارشناسان و تعمیرکاران انجام می گیرد. در ادامه همراه ما باشید تا شما را با چند مورد از مهم ترین خدمات ارائه شده در تعمیرگاه تخصصی رنو بیشتر آشنا کنیم.

آشنایی با انواع خدمات خودرو رنو

شناخت مشکلات خودرو و یا هر وسیله مصرفی دیگری، در استفاده درست و نگهداری آن، تاثیر بسزایی دارد. دانستن و آگاهی از خرابی و تعمیر قطعات خودرو رنو، مشکلات احتمالی آن نیز را کم می کند و باعث می شود هنگام بروز مشکل، بهترین و درست ترین کار را نسبت به تعمیر خودروی خود انجام دهید. لازم به ذکر است که مشخصات فنی هر یک از خودروهای رنو با هم متفاوت می باشد. بنابراین نوع خدمات آن ها نیز با هم تفاوت دارد.

بررسی و تعمیرموتور و تعویض روغن موتور رنو

یک خودرو با هدایت و عملکرد درست موتور کار می کند. مشکلات و خرابی در موتور خودرو باعث می شود که خودرو شما به درستی حرکت نکند. بهتر است بدانید که خرابی موتور خودرو رنو معمولا در اثر عدم رسیدگی ایجاد می شود که معمولا تعمیر آن جزو یکی از پر هزینه ترین تعمیرات خودرو می باشد. اولین موردی که باعث خرابی عملکرد موتور خودرو شما می شود، عدم تعویض به موقع روغن موتور است. وظیفه اصلی روغن موتور، روان کاری و خنک نگه داشتن قطعات داخلی موتور است. بنابراین تعویض روغن برای موتوربسیار مهم و ضروری می باشد. این مورد جزو زیر مجموعه های سرویس های دوره ای خودرو رنو نیز محسوب می شود. برخی دیگر از عوامل خرابی موتور که در اثر غفلت شما به وجود می آید عبارتند از: نادیده گرفتن نشتی روغن، نادیده گرفتن سیستم خنک کننده و ورود بیش از حد آب به داخل موتور است.

توجه داشته باشید تعمیر موتور یک کار کاملا تخصصی می باشد، بنابراین خرابی موتور خودروی خود را جدی بگیرید. از این رو توصیه می شود برای هرگونه تعمیر موتور خودرو و یا دیگر قطعات آن توسط  کارشناسان ماهر و به ویژه تعمیرکاران متخصص رنو در غرب تهران مراجعه فرمایید. چرا که یکی از مهم ترین ویژگی های تعمیرکار متخصص رنو دقت و توجه و سرعت در عیب یابی مشکلات خودرو است که در این مجموعه کارشناسان رنو به خوبی می توانند خودرو شما را عیب یابی و تعمیر کنند. هزینه تعمیر رنو در نمایندگی تخصصی رنو توسط کارشناسان بررسی و تعیین می شود. از دیگر خدمات تعمیرگاه تخصصی رنو عبارتند از: تعویض لنت، تعویض باتری ماشین، تعویض روغن، تعمیرماشین، تعمیرگیربکس، تعمیر موتور رنو، تعمیر دیفرانسیل رنو، تعویض شمع خودرو، بررسی مشکلات برقی و کارشناسی خودرو می باشد. در ادامه از این مقاله به بررسی مشکلات برقی و تعویض لنت ترمز در خودرو رنو می پردازیم.

22

بررسی مشکلات برقی خودرو و علل خرابی آن

خرابی برق خودرو یکی از رایج ترین مواردی است که باید آن را جدی بگیرید. سیستم برق و برق رسانی یکی از قسمت های مهم خودرو محسوب می شود. باطری جزو حیاتی ترین این قسمت است و همچنین اشتعال سوخت در تمامی قسمت های مهم خودرو به وسیله برق باتری ایجاد می شود. توجه داشته باشید اولین علامت بروز نوسان برقی در قسمت های برقی خودرو، خاموش شدن روشنایی و چراغ ها است. در این هنگام حتما جعبه فیوزها را چک و بررسی کنید. قطع و وصل شدن ناگهانی برق خودرو( باتری)، قطع شدن ناگهانی تمامی چراغ ها و سوختن فیوزها از جمله مواردی است که علائم خرابی سیستم برقی را به ما هشدار می دهد.

علت خرابی برق خودرو، کابل و اتصالات سر باتری، خرابی فیوز، خرابی سوئیچ خودرو رنو، باتری و دینام ضعیف می باشد. قطعات برقی موجود در خودرو (دینام و باتری) بیشتر عملکرد خودرو را کنترل می کند. بنابراین اگر یکی از این قطعات به درستی کار نکند، خودرو از کار می افتد. بیشتر اوقات افراد که دارای خودرو رنو هستند به موقع متوجه این اشکال در سیستم برقی خودرو نمی شوند. بهترین کار برای پیشگیری از بروز این وضعیت این است که به نمایندگی و تعمیر تخصصی رنو در غرب تهران مراجعه کنید تا به بررسی سیستم برق خودرو و تشخیص علائم خرابی احتمالی آن بپردازند.

23

بررسی و تعویض لنت ترمز رنو

یکی از مهمترین قسمت های سیستم ترمز،  لنت ترمز آن است. لنت ترمز با ایجاد اصطحکاک با دیسک یا کاسه ترمز، شتاب منفی را در خودرو به وجود می آورد. وظیفه لنت ترمز خودرو، تولید اصطحکاک و همچنین انرژی حرکتی و شتاب چرخ که از موتور حاصل می شود را گرفته و به انرژی حرارتی تبدیل می کند. سپس انرژی حرارتی  در فضا پخش شده و این عمل باعث کاهش سرعت خودرو می شود. چرا باید لنت ترمز به صورت مرتب تعویض شود؟ به دلیل فرسودگی که ناشی از گرما و اصطحکاک بوجود می آید، لنت ترمز باید تعویض شود.

فرسودگی در لنت ترمز باعث می شود که ترمز خودرو به درستی عمل نکند و خطر تصادف را افزایش دهد. بنابراین تعویض لنت ترمز بسیار مهم و حیاتی است. لنت ترمز بکار رفته در خودرو رنو و یا تمامی خودروهای دیگر، به چهار دسته تقسیم می شود. عبارتند از: لنت ترمز ارگانیک، لنت ترمز کم فلز، لنت ترمز نیمه فلزی و لنت ترمز سرامیک که هر یک از نظر جنس متفاوت هستند و همچنین تعویض این چهار لنت با یکدیگر متفاوت است. در تعمیرگاه تخصصی رنو همه این موارد در خصوص تعویض لنت ترمز رنو زیر نظر تعمیرکار متخصص رنو با نهایت دقت انجام می شود.

سخن پایانی

در این مقاله  به چند مورد از مهمترین خدمات تعمیرگاه تخصصی رنو در غرب تهران پرداختیم و تا حدودی به مشکلات ناشی از عدم تعمیر به موقع موتور خودرو رنو اشاره کردیم. بهتر است بدانید در تعمیرگاه تخصصی رنو، تمامی شرایط جهت تعمیر، تعویض، انجام سرویس های دوره ای و رفع مشکلات و مشاوره کارشناسان برای خودرو شما عزیزان فراهم می باشد. این مجموعه دارای به روزترین تجهیزات مکانیکی و امور فنی می باشد.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.