کد خبر : 31136 / /
/

محبوبترین فیلم های کمدی قرن بیست و یک

محبوبترین فیلم های کمدی قرن بیست و یک

آیا شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که دیدن فیلم‌های کمدی، یکی از برنامه‌های‌شان برای اوقات فراغت است؟ اگر مشتاق دیدن آن‌ها هستید، باید بهترین‌ها را تهیه کنید تا هم ساعاتی را خوش گذرانده و هم چیزی آموزنده را تماشا کرده باشید. برخی گمان می‌کنند، ساخت کمدی برای افراد یکی از راحت‌ترین کار‌های دنیا است؛ دقیقا مشکل همین‌جا است. ساخت چنین ژانرa‌هایی را می‌توان از دشوار‌ترین کار‌ها دانست؛ چرا که مخاطب در زمان تماشا، باید جذب آن شده و لحظه‌ای غفلت، می‌تواند تمرکز بر متن را برهم بزند. بهترین فیلم کمدی باید سراسر خنده باشد و درس‌های مهمی را هم در پشت پرده داشته باشد که افراد با دیدن آن‌ها، این مفاهیم را به‌صورت غیر‌مستقیم متوجه شوند.

عوامل موثر در ژانرهای کمدی

بازیگرانی که برای این ژانر انتخاب می‌شوند، باید پتانسیل کار را داشته و بتوانند خود را در آن شرایط به‌راحتی قرار دهند. در 22 سالی که از قرن بیست و یکم سپری شده است، کارگردان‌های زیادی به تولید فیلم‌های کمدی پرداختند که هر کدام دارای ویژگی‌های منحصر‌به‌فردی هستند. ما اینجا هستیم که برخی از آن‌ها را دسته‌بندی کرده و شرح دهیم.

شاون مردگان ( Shaun of the Dead )

comedy movie در هر صورت خنده‌دار است؛ اما چیزی که می‌تواند برخی از آن‌ها را بسیار خاص جلوه داده و عنوان بهترین فیلم کمدی را بدهد، اضافه‌شدن برخی ژانر‌های دیگر به آن است. شاون مردگان، علاوه‌بر این ژانر قالب، عاشقانه و کمی ترسناک هم هست.

یکی از چیز‌هایی که توانسته آن را منحصر‌به‌فرد کند، توانایی‌های کارگردان است. برخی از کارگردان‌ها همانند رایت، روی بعضی از بازیگران تمرکز کرده و اجازه می‌دهند بازیگر در آن واحد، ری‌اکت‌های عادی خود را هم انجام دهند تا در نهایت فیلم، بسیار واقعی به‌نظر برسد.

این کارگردان، سعی کرده در هر بخش، عنوانی با‌مزه و خنده‌دار را بگنجاند. تمامی این ویژگی‌ها، دست به دست هم داده‌اند که بتوانند شاون مردگان (  Shaun of the Dead ) را به بهترین فیلم کمدی تبدیل کنند.

کارگردان: ادگار رایت

بازیگران محبوب: سایمون پگ، ادگار رایت، نیک فراست

زمان انتشار: 2004

بهترین نمایش ( Best in Show )

هنگامی که بهترین نمایش تولید شد، باد قدرتمند هم ساخته شده بود و این 2 فیلم، در یک رقابت تنگاتنگ با هم قرار داشتند. چیزی که توانست آن را بهترین نمایش در میان فیلم کمدی در آن سال کند، سطح کمدی بالا‌تر آن بود.

در کنار این خصوصیت مثبت، یکی دیگر از عوامل که توانسته Best in Show را در چنین جایگاهی قرار دهد، توجه به ریزه‌کاری‌های زیاد بود که کارگردان توانست از این مرحله به‌خوبی عبور کند. بازیگران و بسیاری از عوامل دیگر در جایگاهی که این نمایش، به عنوان بهترین فیلم کمدی کسب کرده، نقش داشتند.

در کنار بازیگران، نقش‌های اصلی را حیوانات خانگی که در Best in Show بازی می‌کردند، به‌عهده داشتند. ارتباط میان گزنده‌بودن و دلگرم‌کننده‌بودن فیلم است که آن را منحصر‌به‌فرد کرده است.

کارگردان: کریستوفر گست

بازیگران محبوب: کاترین اوهارا، کریستوفر گست، یوجین لوی

زمان انتشار: 2000

15

پالم اسپرینگز ( Palm Springs )

بهترین فیلم کمدی ( پالم اسپرینگز ) نه‌تنها در جای خود، بلکه در مفهوم لوپ زمانی هم یکی از برترین‌ها است. کاراکتر‌های اصلی آن، به دنبال این هستند که یک رابطه عاشقانه را با هم برقرار کنند؛ در‌صورتی که آن‌ها در یک روز گیر افتاده‌اند.

کاراکتر‌های سمبرگ و میلیوتیف، آن روز را هر روز زندگی کرده و قصد دارند با هم از این زندان زمان خارج شده و روز‌های دیگر را هم سپری کنند. مضمون اصلی داستان از این قرار است که می‌خواهد نشان دهد، هر فرد نمی‌تواند برخی کار‌ها را به‌تنهایی انجام داده و در این مسیر نیاز به دیگر افراد هم دارد.

لقب بهترین فیلم کمدی، بیهوده به پالم اسپرینگز داده نشده؛ چرا که این comedy movie در کنار خندادن‌تان، شما را به فکر فرو می‌برد تا کمی در مورد زندگی خود تامل کنید.

کارگردان: مکس بارباکوف

بازیگران محبوب: کریستین میلیوتی، اندی سمبرگ، کمیلا مندز

زمان انتشار: 2020

لوگان خوش شانس ( Logan Lucky )

زمانی که لوگان خوش‌شانس، عنوان بهترین فیلم در ژانر کمدی را دریافت کرد که فیلم‌های همانند آن در دیگر ژانر‌ها خودنمایی می‌کردند. Logan Lucky را می‌توان همانند فیلم‌های اوشن دانست. داستان از این قرار است که 2 برادر قصد دزدی و سرقت از یک مسابقه ماشینی را دارند که در کارولینای شمالی برگزار می‌شود. برای تماشای آن کافی است عنوان دانلود فیلم کمدی را جست‌و‌جو کنید تا لیستی از بهترین‌ فیلم کمدی نمایش داده شود.

کارگردان: استیون سودربرگ

بازیگران محبوب و اصلی: آدام درایور، چنینگ تیتوم، دنیل کریگ

زمان انتشار: 2017

16

جاسوس ( Spy )

برخی با یکبار نگاه‌کردن به comedy movie جاسوس، عنوان یکبار مصرف را نثار آن می‌کنند؛ در صورتی که اگر به همین فیلم از زاویه‌ای دیگر نگاه شود، می‌توان گفت یکی از تاثیر‌گذار‌ترین‌های قرن 21 است. داستان از این قرار است که مک کارتی، در نقش کارمند اداره بوده و به‌نظر می‌رسد که همکار او که ابر‌جاسوس بوده به‌ظاهر به قتل می‌رسد.

در بهترین فیلم کمدی که جاسوس باشد، این کارمند پشت میز‌نشین، به اجبار در خط مقدم جاسوس‌ها حاضر می‌شود. دقایق پایانی فیلم، به این صورت است که معلوم می‌شود همان کارمند پشت میز‌نشین، که مک کارتی باشد، جاسوسی بسیار توانمند است. همین داستان باعث شده تا افراد بتوانند با تماشای جاسوس، لحظاتی هیجان‌انگیز را سپری کنند.

کارگردان: پل فایگ

بازیگران اصلی: ملیسا مک کارتی، جیسون استاتهام، رز بایرن

تاریخ انتشار: 2015

شب بازی ( Game Night )

قرن 21 پر است از فیلم طنز خوب که در این میان شب بازی خود را نمایان کرده است. این comedy movie که با کمی چاشنی وضعیت اضطراری و احساس خطر همراه است، با الهام‌گرفتن از فیلم‌های فینچر ساخته شده است. خاصیت ماجرا همان تنشی است که کل داستان را فرا گرفته است.

هیجانی که وارد آن شده را می‌توان مدیون نور‌پردازی‌ها در هنگام اجرای بخش‌های اکشن دانست. ماجرا از این قرار است که چندین قاتل که هیچ ارتباطی بین آن‌ها وجود ندارد در یک مکان جمع شده‌اند. شب بازی تمامی ویژگی‌ها برای بهترین فیلم کمدی‌بودن را دارا است.

کارگردان‌ها: جاناتان گلدستاین و جان فرانسیس دیلی

بازیگران اصلی: جسی پلمونز، جیسون بیتمن، ریچل مک آدامز

تاریخ انتشار: 2018

ساقدوش ها ( Bridesmaids )

داستان این comedy movie مربوط به دوستی و چنین رابطه‌هایی است که همین موضوع توانسته ( ساقدوش‌ها) را به بهترین فیلم کمدی و همچنین ماندگار‌ترین، تبدیل کند. طراوت، تازگی و همچنین با‌مزه‌بودن برخی شخصیت‌ها در آن از ویژگی‌هایی هستند که بسیاری از کارگردانان سعی کرده‌اند چنین خصوصیاتی را در فیلم‌های خود به نمایش بگذارند، اما نتوانستند.

کارگردان: پل فایگ

بازیگران محبوب: کریستینا ویگ، ملیسا مک کارتی، مایا رادولف

زمان انتشار: 2012

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.