کد خبر : 27425 / /
/

روش های نورپردازی حیاط و ویلا

روش های نورپردازی حیاط  و ویلا

 

بهترین تجهیزات برای نورپردازی حیاط ویلایی چیست؟ چگونه میتوان با تجهیزات نورپردازی در زیبایی حیاط ویلایی موثر واقع شد؟ این پرسش ها از جمله سوالاتی است که هر یک از هموطنان ما ممکن است با آن مواجه شوند و به دنبال پاسخ آنها باشند.

نورپردازی از اهمیت زیادی در جوامع مختلف مانند

کشور ما برخوردار است و به عنوان یک بخش جدایی ناپذیر از زندگی متمدن شهری محسوب می شود که در صورت بروز مشکل در آن زندگی انسان ها همراه با مشکلات زیادی می شود.

علاوه بر اینکه تمامی بخش های سرپوشیده به نورپردازی و روشنایی نیاز دارند، محوطه های باز مانند: حیاط ویلایی نیز به روشنایی و نورپردازی نیاز دارد تا در مواقع مورد نیاز و در طول شب شرایط ایده آلی وجود داشته باشد.

به همین دلیل اهمیت نورپردازی حیاط ویلایی از فضاهای دیگر کمتر نخواهد بود و باید آن را در نظر گرفت.

اهمیت نورپردازی حیاط ویلایی چیست؟

نورپردازی حیاط ویلایی از جنبه های مختلفی حائز اهمیت است و مورد توجه قرار می گیرد.

اولین علت اهمیت آن نیاز به نور و روشنایی در محوطه حیاط ویلا است تا اهالی خانه بتوانند در طول شب و مواقع مورد نیاز امور مد نظر خود را انجام دهند.

دومین علت اهمیت نورپردازی حیاط ویلایی ایجاد زیبایی و طراحی دکوراسیون است که در سال های اخیر به میزان زیادی مورد توجه قرار گرفته است و از مهم ترین بخش ها خواهد بود که معمولا به این منظور باید برای هر نوع طراحی دکوراسیون از تجهیزات روشنایی مرتبط با آن استفاده می شود.

بهترین تجهیزات برای نورپردازی حیاط ویلایی

امروزه از صنایع روشنایی مختلفی برای نورپردازی کردن حیاط ویلایی استفاده می شود که برخی از بهترین انواع این تجهیزات در فروشگاه تاپ نور در اختیار هموطنان عزیز ما قرار گرفته اند. این تجهیزات از قبیل زیر هستند:

چراغ دفنی

چراغ دفنی یکی از بهترین گزینه هایی است که از آن می توان برای نورپردازی حیاط ویلایی استفاده کرد. این مدل از چراغ ها در داخل زمین دفن می شوند و نورپردازی را از پایین ترین سطح انجام می دهند به گونه ای که نور از سمت پایین به بالا می تابد.

به کار بردن این روش نورپردازی به میزان زیادی در جذابیت فضای حیاط تاثیر خواهد داشت خصوصا اگر از این تجهیزات روشنایی برای نورپردازی چمن، باغچه و درختان حیاط استفاده شود.

پروژکتور

پروژکتور ها نیز اخیرا برای نورپردازی فضای باز حیاط استفاده می شوند. از پروژکتور بیشتر برای نورپردازی نمای ساختمان از داخل حیاط استفاده می شود اما آن را به منظور نورپردازی درختان و المان های دیگری که در حیاط ویلایی به کار رفته اند نیز به کار می برند.

از انجایی که پروژکتور ها نور متمرکز ارائه می دهند، استفاده از انها در زیبایی فضا بسیار موثر است و توصیه می کنیم که اگر قصد دارید به برجسته سازی المان های مد نظر خود در حیاط ویلایی بپردازید، حتما از پروژکتور به این منظور استفاده کنید.

 

چراغ استخری و آب نما

امروزه برای افزایش زیبایی حیاط های ویلایی که در انها استخر وجود داشته باشد، از چراغ استخری و آب نما نیز استفاده می شود زیرا به کمک این چراغ ها می توان فضای بسیار دلنشینی را ایجاد کرد.

چراغ استخری به انواعی از چراغ ها گفته می شود که در کناره های استخر و یا در زیر آب استخر نصب می شود و معمولا نورپردازی را از زیر آب انجام می دهد که نمای بسیار خاصی را ایجاد می کند.

در اصل هدف از به کار بردن این چراغ ها زیبایی فضا و برجسته سازی آب در محیط و در مواقع تاریکی هوا است که در فروشگاه تاپ نور امکان تهیه آن وجود خواهد داشت.

چراغ پارکی و حیاطی

تجهیزات دیگری نیز برای نورپردازی حیاط ویلایی استفاده می شوند که این تجهیزات چراغ پارکی و حیاطی هستند. چراغ های پارکی و حیاطی انواع مختلفی دارند و هر کسی بر اساس سلیقه خود و یا سبک دکوراسیون حیاط ویلا می تواند از این تجهیزات نورپردازی استفاده کند.

از مهم ترین انواع چراغ حیاطی و پارکی باید به چراغ های دیواری، توپی، سر لوله و چراغ چمنی اشاره کرد که بیشترین میزان کاربرد را در این زمینه دارند.

کلام پایانی:

نورپردازی حیاط ویلایی را حتما مد نظر داشته باشید و به آن توجه کنید تا از فضای باز خود به بهترین شکل ممکن بهره مند گردید و اوقات خوشی را در آن سپری کنید. تنها با تغییرات بسیار جزئی در نورپردازی حیاط ویلایی در می یابید که چه قدر بیش از قبل به سپری کردن اوقات فراغت خود در حیاط ویلایی مشتاق تر می شوید.

با این وجود تجهیزات روشنایی مد نظر خود را از تاپ نور تهیه کنید و از انها به این منظور بهره مند گردید.

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.