کد خبر : 24557 / /
/

علت یخ زدن وسایل داخل یخچال چیست؟

علت یخ زدن وسایل داخل یخچال چیست؟

 

چکیده : گاهی اوقات در عملکرد این دستگاه مشکل به وجود می‌آید و باعث می‌شود مواد غذایی داخل یخچال یخ بزنند. علت یخ‌زدگی گاهی با کنترل خود و با کمک تعمیرکاران karunservice رفع می‌شود. نمایندگی تعمیر یخچال سامسونگ در اهواز با افراد بسیار ماهر در این زمینه به شما کمک می‌کند.

 

 

از اصلی‌ترین و مورد نیاز‌ترین لوازم خانگی، یخچال فریزر است. گاهی اوقات در عملکرد این دستگاه مشکل به وجود می‌آید و باعث می‌شود مواد غذایی داخل یخچال یخ بزنند. انجماد مواد غذایی موجب گسترش و ترکیب ملوکول‌های آب با آن‌ها می‌شود. در نهایت طعم مواد خوراکی را عوض می‌کند. علت یخ‌زدگی گاهی با کنترل خود و با کمک تعمیرکاران karunservice رفع می‌شود. نمایندگی تعمیر یخچال سامسونگ در اهواز با افراد بسیار ماهر در این زمینه به شما کمک می‌کند.

دلایل یخ زدن وسایل داخل یخچال

دلایل مختلفی سبب ایجاد یخ زدگی یخچال‌ها می‌شود به عنوان مثال در یک‌ سری از مدل‌ها مانند یخچال فریزر‌های ساید‌بای‌ساید که دارای دو درب هستند، لوله‌هایی وجود دارند که از فریزر به قسمت یخچال متصل‌اند. سرمای بیش از حد فریزر توسط این لوله‌ها وارد یخچال شده و دمای آن را پایین می‌آورد و در نهایت باعث بروز مشکل یخ زدگی وسایل داخل یخچال خواهد شد.

چک کردن تنظیمات یخچال

یکی از اصلی‌ترین دلیل یخ‌زدگی در یخچال‌ها تنظیم نامناسب دما است. این مشکل به برند داخلی یا خارجی بودن یخچال ارتباطی ندارد. در صورتی‌که دمای یخچال شما بسیار پایین باشد باید آن‌ را تغییر بدهید؛ توجه داشته باشید تغییرات بیش از حد نباشد. دمای معمولی و ایده‌آل برای یخچال 3 تا 6 درجه سانتی‌گراد است. دمای مناسب برای یخچال‌های ترموستاتی 3 است. برای یخچال‌های قدیمی باید از دماسنج خارجی استفاده کنید. دمای مناسب برای یخچال‌هایی که درجه آن‌ها به صورت فارنهایت است باید بین 38 تا 42 باشد.

قرار گرفتن موادغذایی مقابل فن داخلی یخچال

یکی از دلایل یخ‌زدن خوراکی‌، نزدیک بودن آن‌ها به فن یخچال است. در یخچال‌های ساید‌بای‌ساید قسمت فریزر و قسمت یخچال با یک دریچه به هم متصل می‌شوند. گاهی هوای سرد فریزر به داخل یخچال نفوذ می‌کند و باعث می‌شود تا دستگاه سرد‌تر از حالت عادی شود.

سیستم کنترل دمپر

در بیشتر برند‌های یخچال، سیستم کنترل‌کننده‌ای به نام دمپر وجود دارد. دمپر، ورود هوای سرد و میزان هوای ورودی را از لوله‌های اواپراتور فریزر به یخچال را کنترل می‌کند. دمپر از یک موتور بسیار کوچک و تعدادی پره در اطرافش تشکیل شده است. دمپر درون لوله‌هایی از جنس پلاستیک با پوشش پلی استایرن ساخته شده قرار دارد که امکان آب‌بندی برای جلوگیری از نشت هوا را دارد. خرابی این سیستم ممکن است هوای یخچال را از حالت متعادل سرد‌تر کند. این قطعه را می‌توان تعویض کرد اما اگر در انجام این امر موفق نبودید، تکنسین‌های مجرب کارون‌ سرویس با کیفیت بالا این کار را انجام می‌دهند.

حجم کم مواد غذایی

از دلایل دیگری که موجب انجماد خوراکی‌ها می‌شود پر ‌نشدن و کامل نشدن حجم یخچال است. برای اینکه هوای سرد به خوبی توزیع شود باید یخچال را توسط مواد غذایی پر کنید. مواد غذایی را طوری بچینید که به صورت مساوی هوای خنک به آن‌ها برسد. با این کار کمک زیادی به مصرف کم انرژی و تعادل دمای درون دستگاه کرده‌اید.

 

ترموستات خراب

ترموستات وظیفه کنترل دما را دارد. خراب‌ شدن ترموستات می‌تواند از دلایل یخ‌زدگی باشد. یخچال‌های قدیمی در صورت بالا بودن دمای محیط داخل سریع موتور را روشن می‌کنند. وقتی دما به میزان اندازه رسید کمپرسور را خاموش می‌کنند. اگر ترموستات خراب باشد کمپرسور یخچال بیشتر کار می‌کند.

یک سری روش‌ها برای تست سلامت ترموستات وجود دارد. برای اطمینان از سلامت ترموستات بهترین کار استفاده از یک مولتی‌متر است. می‌توانید از این روش هم استفاده کنید: ترموستات را از کمترین درجه تا بیشترین درجه بچرخانید، اگر صدای کلید مانند بدهد، سالم است.karunservice با کمک کارشناسان با تجربه در مجموعه خود به شما در تشخیص مشکل دستگاهتان کمک خواهد کرد.

ترمیستور معیوب

بعضی از مدل‌های یخچال برای سنجش دما از ترمیستور استفاده می‌کنند. ترمیستور مانند سنسور عمل می‌کند. بر اساس دمایی که ترمیستور از محیط یخچال خوانده است، برد کنترلی را ولتاژ کمپرسور و فن اواپراتور تعیین می‌کنند. در واقع دمپر را به صورت خودکار تنظیم می‌کند. اگر ترمیستور معیوب باشد کمپرسور و فن اواپراتور بیشتر از حد معمول کار می‌کنند و فضای یخچال سردتر خواهر شد. عیب‌یابی ترمیستور برای کسانی که اطلاعات فنی ندارند، غیرممکن و مشکل است. در یخچال‌های پیشرفته با خراب شدن این سنسور کد خطا نشان داده می‌شود.

کثیف بودن کویل های کندانسور

اگر فریزر یخ‌های زیادی داشته باشد، یخ‌زدا را روشن و از تمیز بودن کویل‌ها اطمینان حاصل کنیداگر کویل کندانسور تمیز نباشد، قادر به پخش مساوی جریان ملایم گرما در داخل یخچال نخواهد بود و سرمای مداوم ایجاد می‌کند. کثیف شدن و جرم گرفتن روی کویل‌های کندانسور، کار کردن بیشتر یخچال را موجب شده و این روند ادامه دارد تا به دمای مورد نظر برسد. این اتفاق موجب یخ‌زدگی شده و باید کویل‌ها تمیز شوند. گاهی اوقات این مشکل به خاموش نشدن یخچال و ادامه دادن آن می‌انجامد.

کندانسور یخچال و نحوه تمیز کردن آن

کندانسور، یک رادیاتور خنک کننده گاز یخچال است. هوای اتاق از بین لوله‌های کویل جریان پیدا می‌کند و گرمای گاز را به بیرون منتقل می‌کند. وجود گرد و غبار موجب شده تا این فرایند به درستی انجام نشود و ممکن است به کمپرسور آسیب جدی بزند. کندانسورهای سیاه رنگ پشت یخچال‌ها را می‌توان هر شش ماه یک بار، با یک دستمال تمیز کرد.

برد الکترونیکی یخچال

با پیشرفت روز افزون تکنولوژی قطعات مکانیکی حذف و قطعات الکترونیکی جایگزین شده‌اند. در اکثر یخچال‌ها قطعه ترموستات و کنترل‌کننده مکانیکی حذف و مدار الکترونیکی را جایگزین کرده‌اند. برد الکترونیکی مانند مغز در یخچال است. این برد اجزای اصلی مانند: فن داخل یخچال، موتور یخچال و... را مدیریت و کنترل می‌کند. اگر برد الکترونیکی صدمه ببیند، یخچال نمی‌تواند در حالت عادی درست خنک شود. اول اطمینان حاصل کنید دمپر و سنسور مشکل نداشته باشند. از علائم خرابی برد الکترونیکی کار نکردن چراغ، فن و... است.

محل قرار گرفتن برد یخچال به مدل آن بستگی دارد، می‌تواند در پشت، داخل، سقف و یا دیواره‌های دستگاه باشد. در صورت خرابی برد الکترونیکی، باید تعمیر یخچال را به نمایندگی و افراد متخصص سپرد. خودتان از این کار پرهیز کنید تا بیشتر به برد الکترونیکی آسیب نزنید. نمایندگی تعمیر یخچال سامسونگ در اهواز، تعمیرکاران متخصص در این زمینه را دارد.

کمپرسور یخچال

این قطعه دستگاه به قدری قابل اهمیت است که به آن قلب یخچال هم می‌گویند. قسمتی از کمپرسور را خارج از یخچال مانند یک بطری سیاه می‌توان دید اما این قطعه چیزی بیشتر از این است. گاز یخچال یا همان مبرد توسط کمپرسور پمپ شده و درون لوله‌های اواپراتور می‌گردند.

خرابی کمپرسور

خرابی کمپرسور به استهلاک آن بر می‌گردد. به یکی از سه روش زیر کمپرسور از کار می‌افتد و احتمال یخ‌زدگی بالا می‌رود:

  • سوختن سیم پیچ یا ضعیف شدن از نظر الکتریکی

  • آب‌بندی داخلی از بین رفته است

  • گیرپاژ کرده و اندازه‌اش افزایش پیدا کرده است

در صورت خرابی، قطعه باید تعویض شود. برای تعویض این قطعه باید از نیروهای کار بلد، مانند نیروهای کارون ‌سرویس کمک بگیرید. هر زمان احتیاج به مشاوره داشتید با نمایندگی تعمیر یخچال سامسونگ در اهواز تماس حاصل کنید.

با تولید کننده دستگاه و پشتیبان تماس بگیرید

قطعات فراوانی در میزان عملکرد یخچال مؤثر هستند. مشکل می‌تواند از موارد ذکر شده در قسمت‌های قبل باشد یا چیزهایی که تخصصی‌تر هستند. در صورتی که دستگاه شما دارای گارانتی باشد امکان این را دارید تا از خدماتی که تولید کننده برای حل مشکل ارائه می‌دهد، استفاده کنید. در صورت نبود گارانتی، تعمیرکاران ماهر کارون‌ سرویس به شما خدمات لازم را ارائه می‌دهند.

عواملی که باعث یخ زدن وسایل یخچال سامسونگ هستند

همان طور که اشاره کردیم منجمد شدن خوراکی‌ها دلایل زیادی دارد. اگر هر یک از قطعات اصلی کار نکند، معیوب شده‌اند و احتمال یخ‌زدگی مواد غذایی وجود دارد. پیش از اینکه برای تعمیر یخچال‌های سامسونگ اقدام کنید در وهله اول دمای تنظیم شده آن را چک نمایید.

نمایندگی تعمیر یخچال سامسونگ در اهواز

تعمیر یخچال سامسونگ در اهواز

تعمیر یخچال باید توسط کسانی که در این زمینه اطلاعات و تجربه دارند، انجام شود. یکی از خدمات تعمیر یخچال سامسونگ در اهواز، تعمیر حضوری در محل است. با درخواست تعمیر در محل می‌توانید از هزینه‌های حمل و نقل نیز راحت باشید. این شرکت به صورت شبانه‌روزی خدمات خود را ارائه می‌دهد.

نمایندگی تعمیر یخچال فریزر سامسونگ در اهواز

یکی از برندهای محبوب یخچال و سایدبای‌ساید در ایران سامسونگ است. مرکز تعمیر یخچال سامسونگ در اهواز با ارائه سرویس‌های پس از فروش و تعمیر با کیفیت بالای خدماتشان، یکی از مراکز بی‌نقص در خوزستان هستند. این مرکز از تعمیرکاران ماهر و به‌روزی تشکیل شده است. نمایندگی اهواز با قیمت مناسب شبانه‌روزی خدمات می‌دهد.

سخن آخر

یخچال فریزر‌های جدید برخلاف مدل‌های قدیمی بخش‌های دیجیتال بیشتری دارند. این ویژگی باعث تخصصی‌تر شدن آن‌ها شده است. شما بدون اطلاعات فنی و تخصصی نمی‌توانید دستگاه را تعمیر کنید. برندهایی مانند سامسونگ، پیشرفته و به‌روز هستند. برای لوازم خانگی خصوصا یخچال با این برند از نمایندگی تعمیر یخچال سامسونگ در اهواز که به‌روز هستند، استفاده کنید. تکنسین‌های کارون ‌سرویس (karunservice) می‌توانند با داشتن سال‌ها تجربه در این زمینه تعمیرات یخچال شما را بر عهده بگیرند.

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.