کد خبر : 6858 / /
/

یخچال فریزر های قیمت مناسب بازار کدامند؟ یخچال فریزر بالا یا فریزر پایین؟

یخچال فریزر های قیمت مناسب بازار کدامند؟ یخچال فریزر بالا یا فریزر پایین؟

در شرایط اقتصادی فعلی، که قیمت کالاها به شدت افزایش داشته است، یکی از بهترین راهکارها خرید کالاهایی متناسب با نیازهای ماست. باید بودجه‌امان را صرف خرید کالاهایی کنیم که متناسب با نیازهای ما هستند، در این صورت پول اضافی بابت خرید وسایلی که کاربردی برایمان ندارد، پرداخت نمی‌کنیم. این موضوع در مورد خرید یخچال فریزرها هم، که یکی از مهم‌ترین بخش‌های لوازم خانگی است، صدق می‌کند.

انواع یخچال فریزر

جالب است بدانید، اولین‌ یخچال‌ فریزرهای تولیدشده، تنها یک دَر داشتند و به یخچال «تک‌ در»، شناخته می‌شدند. اما با توجه به نیاز مصرف‌کننده، رشد تکنولوژی، رقابت بین تولیدکنندگان در جذب مشتری، تنوع جذابی از مدل‌های مختلف یخچال فریزر وارد بازار شد. از جمله مدل‌های یخچال فریزر امروزی می‌توان به مدل های «دو قلو»، «درب فرانسوی» «فریزر بالا»، «فریزر پایین»، «چهار درب» و «ساید بای ساید»، اشاره کرد.

یخچال

  • یخچال یا یخچال فریزر تک درب: این مدل از یخچال یا یخچال فریزرها قدیمی‌ترین مدل‌هایی هستند که از قدیم در خانه ها در دسترس بودند، امروزه نیز این مدل از یخچال‌ها به دلیل کوچکی، عدم نیاز به فضای زیاد در بیشتر ادارات، فروشگاه‌ها و حتی هتل‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • فریزر بالا: در این مدل فریزر در قسمت بالای یخچال و با یک درب جداگانه تعبیه شده است.
  • فریزر پایین: یخچال در قسمت بالا و فریزر در قسمت پایین قرار دارد.
  • درب فرانسوی: دو درب در قسمت بالا و فریزر به صورت کشویی در قسمت پایین یخچال تعبیه شده است. 
  • چهار درب: شبیه درب فرانسوی است، با این تفاوت که به جای کشو، دو درب در قسمت پایین وجود دارد.
  • دو قلو: فریزر و یخچال تقریبا به یک اندازه ولی به صورت جدا از هم ساخته شده است.
  • ساید بای ساید: در این مدل ها فریزر و یخچال به صورت یک‌تکه به یکدیگر چسبیده است.

مزایای مشترک استفاده از یخچال‌‌ فریزرهای فریزر بالا و فریزر پایین

کاملا بدیهی است زمانی کالایی را می‌خریم که به آن نیاز داشته باشیم. این مسئله در مورد یخچال فریزر هم صدق می‌کند. بنابراین دانستن ویژگی‌های یک یخچال اهمیت زیادی دارد. در ادامه به بررسی 3 ویژگی مهم این کالای خانگی ضروری می‌پردازیم.

  • کم‌جا بودن: مهم‌ترین ویژگی این دو مدل محصول، اشغال فضای کم در آشپزخانه است. به‌ویژه در خانه و آپارتمان‌های امروزی که متراژ کمی دارد و باید از کم‌ترین فضا به بهترین نحو استفاده کرد.
  • قیمت به‌صرفه: یکی دیگر از ویژگی‌های یخچال‌‌های فریزر بالا و فریزر پایین، قیمت پایین‌تر آن‌ها نسبت به سایر مدل‌های موجود در بازار است.
  • مناسب خانواده‌های کم‌جمعیت: برخی از خانواده‌های کم‌جمعیت به‌ویژه زوج‌های جوان در طول یک ماه نیازی به ذخیره مواد غذایی زیاد ندارند. این مدل یخچال فریزر با حجم ذخیره‌سازی متوسط، می‌تواند نیازهای آن‌ها را برطرف کند. ضمن اینکه برخی از خانواده‌ها ترجیح می‌دهند از مواد غذایی تازه استفاده کنند و نیازی به یخچال با ظرفیت نگهداری بالا ندارند.

مزایا و معایب یخچال‌ فریزرهای فریزر بالا و فریزر پایین

در قسمت قبل از ویژگی‌های مشترک بین یخچال فریزرهایی که فریزر آنها در بالا یا پایین دستگاه تعبیه شده است، گفتیم. حال در مورد مزایا و معایب هرکدام از این مدل ها توضیح مختصری خواهیم داد.

یخچال

مزایای فریزر بالا

  • تسهیل در برداشتن مواد غذایی منجمد: در این مدل یخچال فریزر، مصرف‌کننده به راحتی بدون آنکه نیازی به خَم‌شدن داشته باشد، می‌تواند ماده غذایی منجمد را بردارد. به‌ویژه افراد مسن و کسانی که از درد مفاصل رنج می‌برند.
  • دسترسی آسان به مواد منجمد با بسته‌بندی کوچک: برخی از مواد غذایی در ابعاد بسیار کوچک بسته‌بندی می‌شوند. در مدل های فریزر بالا دیگر نگران گُم‌شدن تکه‌های کوچک مواد منجمد نیستید؛ چون به راحتی تمام فضای قسمت فریزر در این مدل ها در دسترس و مقابل چشمانتان است.
  • دسترسی آسان به مواد غذایی تازه: نیاز خانواده‌ها به مواد غذایی تازه که در یخچال نگهداری می‌شود نسبت به مواد منجمد خیلی بیشتر است. بنابراین در طول 24 ساعت از شبانه‌روز، یخچال به طور میانگین بین 10 تا 15 بار و حتی دفعات بیشتری باز و بسته می‌شود. اگر ترجیحتان استفاده بیشتر از مصرف مواد غذایی تازه نسبت به منجمد است، این مدل برای شما مناسب تر خواهد بود و بیشتر به‌کارتان می‌آید.
  • قیمت مناسب: یکی دیگر از مزایای قابل قبول این مدل یخچال، قیمت پایین و به‌صرفه آن نسبت به سایر محصولات هم‌نوع است.

 

معایب فریزر بالا

  • فضای ذخیره‌سازی: متاسفانه فضای ذخیره‌سازی مواد منجمد در قسمت فریزر در این مدل نسبت به سایر یخچال‌ فریزرها کم‌تر است و مناسب آنهایی است که ترجیح می‌دهند از مواد غذایی تازه بیشتر استفاده کنند.

 

یخچال

 

مزایای فریزر پایین

  • نظم‌دهی: طبقه‌بندی فضای فریزر با کمک کشوها، امکان جداسازی مواد مختلف غذایی و نظم‌دهی بهتر را فراهم می‌سازد. می‌توان هر کشو را به ذخیره مواد منجمد مختلف مانند سبزیجات، گوشت، مواد دریایی و... اختصاص داد.
  • فضای ذخیره‌سازی بیشتر: اقلام بزرگ از مواد غذایی منجمد را می‌توان به راحتی در کشوهای طبقه‌بندی‌شده یخچال با فریزر پایین جا داد. بنابراین مناسب استفاده خانواده‌هایی است که دوست دارند مواد غذایی را به طور متوسط برای سه ماه آینده خود ذخیره‌سازی کنند.
  • مجهز به سبدهای قابل حمل: از مزایای جالب و کاربردی این مدل از یخچال فریزر، قفسه‌های محکم و سبدهای قابل حمل است.

معایب فریزر پایین

  • دسترسی به مواد منجمد: اینکه بتوان به راحتی و بدون سختی به مواد یخ‌‌زده داخل فریزر دسترسی داشت، یکی از معیارهای انتخاب این مدل محصولات است. اما متاسفانه افرادی‌که دچار دردهای مفصلی، کمردرد، پادرد و... هستند، چون برای برداشتن مواد غذایی خود باید خَم‌ شوند یا به طور کامل بنشینند، با مشکل مواجه خواهند شد.
  • فضای کم ذخیره‌سازی مواد تازه: در این مدل یخچال فریزر، به دلیل بزرگ‌تر بودن قسمت فریزر نسبت به مدل قبلی، در بخش یخچال فضای کمتری درنظر گرفته شده است. این مسئله برای خانواده‌هایی که نیازشان به مواد غذایی تازه بیشتر است ممکن است چالش‌برانگیز ‌شود.

مدل های جدید و پر فروش یخچال فریزر را از کجا خریداری کنیم؟

حال که با مزایا و معایب یخچالِ فریزر بالا و فریزر پایین آشنا شدید، بد نیست جهت آشنایی با جدیدترین و پُرفروش‌ترین مدل‌های یخچال فریزر، سَری به فروشگاه اینترنتی زنبیل بزنید. فروشگاه زنبیل در حال حاضر اولین و تنها فروشگاه اینترنتی دارای نماد اعتماد الکترونیکی 5 ستاره کشور است که با خرید از آن تجربه یک خرید خوب با تضمین بهترین قیمت را خواهید داشت. در حال حاضر، رتبه اعتباری 5 ستاره بالاترین رتبه اعتباری است که مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت به فروشگاه‌های اینترنتی داده است. علاوه‌بر آن، زنبیل تنها فروشگاه اینترنتی کشور با سابقه 10 سال فعالیت است که قیمت‌های خود را تا 10 روز نسبت به تمام فروشگاه‌های آنلاین و آفلاینِ معتبر تضمین می‌کند. خدمات پس از فروش و رضایتمندی مشتریان هم باعث شده است تا زنبیل در اولین رویدادِ ملیِ جایزه تجارت الکترونیکی کشور، رتبه اول رضایتمندی مشتریان را کسب کند.      

شما عزیزان میتوانید با مراجعه به سایت زنبیل قیمت روز خرید انواع لوازم خانگی و تنوع کاملی از مدل ها در برندهای معتبر ایرانی و خارجی با بهترین قیمت و ضمانت اصالت را مشاهده بفرمایید .

لینک مشاهده جدیدترین مدل‌های یخچال فریزر اسنوا با آخرین قیمت‌ها

لینک مشاهده جدیدترین مدل‌های یخچال پاکشوما با آخرین قیمت‌ها

لینک مشاهده جدیدترین مدل‌ها و آخرین قیمت یخچال فریزر دوو

 

copied
ارسال نظر

خبرگزاری نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند. لطفا از نوشتن نظرات خود به لاتین (فینگیلیش ) خودداری نمایید توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت و منفی استفاده کنید.